Gå til innhold

Kvinner som glaner eller stirrer på andre kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stirr litt lenge tilbake, og kommenter hvor fint hår/øyne/antrekk hun har, så får du gjort henne oppmerksom på glaninga samtidig som du ikke rævkjører dere begge inn i noen negativ loop :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes ikke alltid det er like behagelig jeg heller. Det er jo faktisk veldig frekt! Det er klart, det ligger i menneskenes natur å være nysgjerrig. Som ei anna over her, må selv jeg kaste et ekstra blikk over mennesker jeg synes ser ekstraordinært bra ut(sjelden hendelse, vel og merke...) eller som ser ekstremt tacky, snål, merkelig eller rar ut, men jeg stirrer aldri. Det er uforskammet.

haha,selv ser du veldig bra ut, men det er sjelden DU ser andre pene mennesker..

• Liker 5
Gjest *smak*
Skrevet

Jeg ser på både kvinner og menn fordi det gir meg noe.. Livsnyteren som jeg er.. he he... :fnise:

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg synes det er ubehagelig når folk tar stirringen til et nivå som er laaangt over grensene for hva som er normalt, men de som gjør dette ser ganske ofte langt fra normale ut også da..

Vanligvis glor jeg bare tilbake så trekker folk til seg blikket eller så smiler vi til hverandre.

Jeg tar det ikke som noe negativt, de gangene jeg har overhørt hva stirrende jenter har sagt om meg så er det bare ting av typen "hun lignet på ..." eller "hun har den der jakken vi så på" osv.

Gjest Mynona83
Skrevet

Kan legge til at de gangene jeg stirrer fordi det er noen som kler seg pent/bra/spennende, så prøver jeg å bli flinkere til å kommentere det direkte til hun - hvis det er slik at jeg er i nærheten av den aktuelle damen/mannen, og det føles naturlig å si noe.

Har fått en kommentar fra en fremmed ala "så utrolig fin jakke du har. hvor har du kjøpt den?", og jeg var i strålende humør resten av dagen, så jeg prøver å gjøre det for andre og. Beklageligvis er det sjelden, men det hender.

Skrevet

Minner litt om svigermor og en svigerinne. De bruker stirring som våpen, og det er alltid et eller annet med meg de irriterer seg over. For et par dager siden så kom de på besøk, ble sittende å glo hele tiden. Tror de mislikte at jeg ikke brukte bh, eller gikk i joggebukse.

Høres ut som det kan være grunner til at de glor :fnise:

Skrevet

haha,selv ser du veldig bra ut, men det er sjelden DU ser andre pene mennesker..

Ja..? :)

Skrevet

Ett lite tips midt oppi all stirringa: Bruk mørke solbriller så stirreobjektet ikke trenger å føle noe ubehag :)

• Liker 1
Skrevet

Og imens stirrerne sitter bak solbrillene og ser ut kan de jo øve litt på folkeskikken sin :)

• Liker 2
Skrevet

disse som stirrer slik, jeg gir de et varmt smil.

Det er de ikke forberedt på. :sjenert:

Noen ganger er det de menneskene som selv ikke klarer smile som trenger et smil aller mest :klemmer:

• Liker 7
Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg stirrer bare om folk oppfører seg uakseptabelt. Ser på som en sosial sanksjon.

Skrevet

Ser ut til at mennesker stirrer seg selv blind. Er vel det eneste en får ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja..? :)

nei, det var jo noe om selvinnsikt da..

• Liker 6
Skrevet

Jeg har også merket meg dette fenomenet. Men jeg har funnet en måte å takle det på som jeg synes er grei.

- Når jeg kommer ut av en bil og det sitter noen kjerringer der, så vet jeg at de kommer til å stirre, likeledes når jeg kommer inn på en kafe e.l.

Og for ikke å snakke om når jeg er ute med mine døtre, så stirrer folk så øynene holder på å trille ut. Mine døtre hater det, men jeg pleier å si: "de stirrer nok fordi de synes at vi er så vakre og pene"! :ler:

Forøvrig merker jeg ikke dette så mye i utlandet. Og syns at en del norske damer spesielt, bør lære seg litt alminnelig folkeskikk!

Et smil fra meg pleier å hjelpe det også. Men ikke alltid jeg gidder å oppdra folk.

Skrevet

Jeg opplever dette ofte selv! Av en eller annen grunn syns jeg det er mer ubehagelig når menn stirrer, enn når kvinner gjør det. Ihvertfall eldre menn..gamle gubber som sitter på benken på senteret og sikler på ungpiker. DET er creepy det! :eeeh:

Men, som oftest når jeg blir stirret på (og merker det, ofte venninner sier "SÅ du det, eller?!", og jeg ikke har fått med meg at noen har glodd..), så bare smiler jeg tilbake og går videre. Gidder ikke bli sur for det. Ser de stygt på meg gjør det godt å smile også, så kan de bli enda surere :nigo:

Annonse
Skrevet

Jeg hater jenter som stirrer spessielt i tbane hvor man må sitte og har ikke så mye valg. Skjedde senest igår hvor en jente glana på meg opp ned.. Jeg glante tilbake og hun forsatte å glane på meg. Tilslutt spurte jeg om hun ser noe spennende? Da så hun ned i bakken resten av turen:)

• Liker 6
Gjest Passing by
Skrevet

Jeg tar meg selv i å stirre ganske ofte; det er ikke ment stygt eller noe, jeg er bare en sånn person som sitter i min egen verden og observerer andre, ofte uten å tenke over det.

Jeg liker rett og slett å se på andre mennesker, hvordan de ser ut (jeg tegner og pleier ofte å studere ansikter), kroppsspråk og dynamikken med andre mennesker rundt seg (jeg analyserer, for moro skyld).

Jeg antar at jeg er fryktelig nysgjerrig av meg :gjeiper:

Prøver å være diskret, og ser vekk hvis jeg ser at de merker at jeg stirrer, men hvis jeg ser en person som interesserer meg (spesielt utseende eller annerledes kledd) så må jeg liksom kikke flere ganger, klarer ikke å la være :sjenert:

Sånn er det med meg også, det ligger ikke noe vondt i det.

Skrevet

Har vært en del borti det der. Enten så bunner det ut i egen usikkerhet, at de må "heve" seg selv(de gjør vel i praksis det omvendte). Spesielt hvis de viser tydelig at de snakker om en. Men det kan også like gjerne være at de beundrer utseende, antrekket ditt også ;)

Jeg har både gitt et stygt blikk tilbake, og smilt om noen har gjort slik. Men har funnet ut at jeg bare bør ignorere det og ikke gidde å bry meg.

Men det klarer jeg ikke om jeg ser de stirrer på datteren min, og at de ikke slutter selv om jeg viser tydelig at jeg har lagt merke til dette og et smil/stygt blikk ikke stopper det, da blir jeg heller redd og konfronterer dem eller går der i fra, av en eller annen grunn... Spesielt de som åpenbart "følger" etter og "tilfeldigvis" er i samme område som oss hele tiden om vi feks er i butikken...

Skrevet

Sånn er det med meg også, det ligger ikke noe vondt i det.

Slik er jeg også. Men det er temmelig ekkelt med de som du ser tydelig snakker om deg eller er sur mens de stirrer :)

Gjest Passing by
Skrevet

Slik er jeg også. Men det er temmelig ekkelt med de som du ser tydelig snakker om deg eller er sur mens de stirrer :)

Jeg legger ikke merke til dem, er for opptatt av å stirre selv :fnise: Nei da, forstår at det kan være ekkelt. Når jeg står i kø eller venter på bussen så befinner jeg meg ofte i mine egne tanker og blikket er festet på et sted eller på en person, men jeg ser ikke den personen. Da skjønner jeg at den personen kan føle seg beklemt, for jeg tror ikke at jeg smiler når jeg står der i egne tanker. Men det er ikke bevisst stirring, og når jeg kommer til meg selv igjen så har det hendt at jeg har blitt flau når jeg oppdager at jeg har stirret, og jeg har også sagt fra at det ikke var meningen å stirre men at jeg sto i egne tanker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...