lille_lam Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 (endret) Jeg prøver bare å forstå dette..Hvorfor noen kvinner har en lei tendens til å glane eller strirre på andre kvinner på en veldig ubehagelig måte. Om man ser på dem så tar de heller ikke øynene vekk, men fortsetter å glane. Er de sammen med noen så passer de på å vise at de snakker om en også. Bunner dette bare i deres egen usikkerhet? Synes det er både uhøflig og direkte ubehagelig..Burde ikke bry meg egentlig, men er bare så irriterende når det er snakk om de/den samme person/ene.. Noen gode og morsomme tips tas imot... Kunne jo være veldig direkte og spurt, men ingen vil vel innrømmer at de gjør det om man spør... Denne skulle kanskje ha vært postet under "Generell debatt".. Endret 23. april 2011 av lille_lam 11
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Noen har bare et sterkt behov for å bitche. Bitch tilbake.Stirr.Spørr hva hun glor på osv.. 3
MilliVanilli Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Dette opplever jeg hver gang jeg er ute. Jeg ser veldig bra ut(skryteskryte), og vet at det er derfor de stirrer sånn også. Får meg bare til å føle meg enda bedre! haha. 1
lille_lam Skrevet 23. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2011 Noen har bare et sterkt behov for å bitche. Bitch tilbake.Stirr.Spørr hva hun glor på osv.. Ja, har også prøvd på det noen ganger, men må si helt ærlig at jeg ikke liker å gjøre det da det ikke føles ok å måtte bruke energien på slikt tull..om det går ann å forstå... Minner meg om stirrekonkuransene man hadde når man vær små... Om folk blir alt for uhøflige så har jeg også en grense så klart, Men ønsker helst å fokusere på dem jeg er sammen med å ha det bra med de... Takk for tipset
lille_lam Skrevet 23. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2011 (endret) Får meg bare til å føle meg enda bedre! haha. Bra du tar det på den riktige måten Jeg blir bare irritert.. Holder på mitt og mine også kommer det en eller annen som glaner i lange baner.. Endret 23. april 2011 av lille_lam
HubroTuppa Skrevet 23. april 2011 #6 Skrevet 23. april 2011 Kjenner til disse jeg også. Utrolig frekke, uhøflige og mangel på skikk og bruk tenker jeg. De bør egentlig skamme seg litt. Jeg ser ikke fantastisk ut og syns det er kjempe ubehagelig å gå forbi noen og høre at de kommenterer noe ved meg. For jeg vet at det ikke er fordi de er misunnelig. Skjønner bare ikke hva det feiler folk som må få andre til å føle seg ræva. Og er du en av de som prater høyt om forbipasserende sammen med venninnene dine; Slutt med det! Jeg kan også prate om mennesker, det er naturlig, men jeg passer på at de er langt utenfor hørevidde. Har ingen ønske om at folk skal føle ubehag pga hva jeg mener om noe ved utseende til vedkommende. 3
Gjest Mynona83 Skrevet 23. april 2011 #7 Skrevet 23. april 2011 (endret) Skal innrømme at jeg stirrer i blandt. Og av forskjellige grunner: -En som er vakker -En som ser snål ut -En som gjør mye ut av seg og er irriterende -En som har veldig utstråling -En som gjør noe hun ikke burde gjort -En som er kledd veldig trashy/horete/billig eller noe sånt Hvis jeg sier noe, er det f.eks hvis en har sneket foran meg i køen - da kan jeg si til venninnen min litt høyt "det er visst ikke køsystem her" eller noe i den duren. Jeg sier aldri noe stygt om hva personen har på seg eller sånne ting, så hun kan høre det. Men jeg stirrer ikke alltid bevisst. Og hvis hun ser tilbake på meg, så ser jeg en annen vei. Dette gjelder forsåvidt ikke bare kvinner, det er på samme måte med menn. Endret 23. april 2011 av Mynona83 8
lille_lam Skrevet 23. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2011 Skal innrømme at jeg stirrer i blandt. Og av forskjellige grunner: -En som er vakker -En som ser snål ut -En som gjør mye ut av seg og er irriterende -En som har veldig utstråling -En som gjør noe hun ikke burde gjort -En som er kledd veldig trashy/horete/billig eller noe sånt Hvis jeg sier noe, er det f.eks hvis en har sneket foran meg i køen - da kan jeg si til venninnen min litt høyt "det er visst ikke køsystem her" eller noe i den duren. Jeg sier aldri noe stygt om hva personen har på seg eller sånne ting, så hun kan høre det. Men jeg stirrer ikke alltid bevisst. Og hvis hun ser tilbake på meg, så ser jeg en annen vei. Dette gjelder forsåvidt ikke bare kvinner, det er på samme måte med menn. Greit nok, men du ser ihvertfall bort når hun/han ser tilbake på deg, og det er det mange som ikke gjør desverre..
louise1 Skrevet 23. april 2011 #9 Skrevet 23. april 2011 Når noen stirrer på meg sånn der, så stirrer jeg tilbake. Akkurat som en stirrekonkurranse. Jeg gir meg ikke før hun drar øynene sine vekk. Works every time! 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #10 Skrevet 23. april 2011 Minner litt om svigermor og en svigerinne. De bruker stirring som våpen, og det er alltid et eller annet med meg de irriterer seg over. For et par dager siden så kom de på besøk, ble sittende å glo hele tiden. Tror de mislikte at jeg ikke brukte bh, eller gikk i joggebukse.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2011 #11 Skrevet 23. april 2011 Minner litt om svigermor og en svigerinne. De bruker stirring som våpen, og det er alltid et eller annet med meg de irriterer seg over. For et par dager siden så kom de på besøk, ble sittende å glo hele tiden. Tror de mislikte at jeg ikke brukte bh, eller gikk i joggebukse. Ikke inviter dem noe mere. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #12 Skrevet 23. april 2011 Bruk bh når du er andre steder enn hjemme og uten gjester. Noe annet er tacky 3
HubroTuppa Skrevet 23. april 2011 #13 Skrevet 23. april 2011 Bruk bh når du er andre steder enn hjemme og uten gjester. Noe annet er tacky Altså, det kan jo være en årsak til at man ikke har på seg Bh. Slutt og døm og trekk egne konklusjoner på hvorfor folk gjør som de gjør. 4
MilliVanilli Skrevet 23. april 2011 #14 Skrevet 23. april 2011 Bra du tar det på den riktige måten Jeg blir bare irritert.. Holder på mitt og mine også kommer det en eller annen som glaner i lange baner.. Ja, jeg synes ikke alltid det er like behagelig jeg heller. Det er jo faktisk veldig frekt! Det er klart, det ligger i menneskenes natur å være nysgjerrig. Som ei anna over her, må selv jeg kaste et ekstra blikk over mennesker jeg synes ser ekstraordinært bra ut(sjelden hendelse, vel og merke...) eller som ser ekstremt tacky, snål, merkelig eller rar ut, men jeg stirrer aldri. Det er uforskammet.
Mononoke Skrevet 24. april 2011 #15 Skrevet 24. april 2011 Om noen nistirrer på meg, stirrer jeg overdrevent tilbake, har enda ikke opplevd at de ikke har snudd seg vekk da. :gjeiper: Jeg kan nok bli oppfattet som en stirrer, men det er fordi jeg sitter i min egen verden, selv om jeg ikke ser sånn ut. Er mange som har klaget på at jeg stirrer på de, selv om jeg knapt hat fått med meg at de sitter rett foran meg. Snakke om folk høylydt gjør jeg aldri, med mindre det er meningen at de skal høre, slik Mynona nevner om sniking i køen og slikt. 1
Timseh Skrevet 24. april 2011 #16 Skrevet 24. april 2011 De gangene andre kvinner glaner på meg så gir jeg et dobbelt så stygt blikk tilbake eller jeg hever øyenbrynene mine og rister på hodet og ler av dem. Dersom ikke dette fungerer ber jeg vedkommende trekke øynene til seg eller spør hva hun glaner på. Hvis jeg er med ei venninne sier jeg HØYT og tydelig til venninnen min hva jeg synes om andre jenter som glaner. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 24. april 2011 #17 Skrevet 24. april 2011 Dette innebærer en viss fare for å bli gjenkjent, men må bare dele denne: Dagen etter operasjon ble jeg sendt hjem (naturligvis). Var fryktelig hoven, og så vel ikke ut "i måneskinn", men ut måtte jeg og for å komme hjem måtte jeg ta fly. På toppen av det hele var denne dagen en av de dagene i året hvor flest mennesker er ute og reiser. Det var med andre ord rimelig tett med folk overalt. På flyplassen var det behov for en snartur på toalettet. I det jeg passerer noen "møfrø" så kommer det fra den ene: "Herregud ! Så stygt ! Hadde jeg sett så stygg ut så hadde jeg holdt meg inne !" Da smalt det ! - og etterpå ble det stille gitt..... 12
Gjest Applecore Skrevet 24. april 2011 #18 Skrevet 24. april 2011 Jeg tar meg selv i å stirre ganske ofte; det er ikke ment stygt eller noe, jeg er bare en sånn person som sitter i min egen verden og observerer andre, ofte uten å tenke over det. Jeg liker rett og slett å se på andre mennesker, hvordan de ser ut (jeg tegner og pleier ofte å studere ansikter), kroppsspråk og dynamikken med andre mennesker rundt seg (jeg analyserer, for moro skyld). Jeg antar at jeg er fryktelig nysgjerrig av meg :gjeiper: Prøver å være diskret, og ser vekk hvis jeg ser at de merker at jeg stirrer, men hvis jeg ser en person som interesserer meg (spesielt utseende eller annerledes kledd) så må jeg liksom kikke flere ganger, klarer ikke å la være 3
Dunkel Skrevet 24. april 2011 #19 Skrevet 24. april 2011 (endret) *klipp* Endret 23. februar 2015 av Dunkel 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #20 Skrevet 24. april 2011 Jeg syns også det ofte er noen som stirrer på meg. Aner ikke hvorfor. Pleier alltid å stirre tilbake til de gir seg. Men nå det siste halvåret eller noe, så snur folk søren ikke blikket! Hva skjer med det? Så etter noen minutter med intens stirring pleier det å være jeg som snur meg... Og de fortsetter å stirre... Ubehagelig! Og det er ikke nødvendigvis unge jenter, kan like gjerne være voksne damer, i alle aldre... Slutt å stirr! Det er ikke pent! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå