Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er litt usikker på hvor godt jeg treffer i forhold til kategori/forum her, men det får bare være.

Jeg og kjæresten bor i to forskjellige kommuner, men de siste par månedene har hun i større og større grad bodd her hos meg. Vi har nå kommet til et punkt der vi ønsker å bo sammen permanent, noe som betyr at sønnen hennes på fire år er nødt til å skifte barnehage. Vi skulle gjerne fått ordnet dette så fort som mulig, men hvor lang tid er det egentlig realistisk at det tar å få innvilget barnehageplass i en ny kommune? Jeg har ikke prøvd dette før, så vet ikke hvilket papirmølle og ventetid man må gjennom for å komme inn i kommunale barnehager - men det er det sikkert mange her inne som har erfaringer med.

Såvidt jeg vet er det ledige plasser i den nye barnehagen, men det står på deres hjemmesider at søknadsfrist for å få plass til 11/12-året er 15. mars. Vil gjerne ikke fremstå som totalt ignorant når vi prater med den nye barnehagen, så tar derimot gjerne imot råd og tips på hvordan barnehagebytter i praksis utarter seg. Skulle det være opp til oss, tar vi ny plass allerede rett over påske - men er naturligvis også forberedt på at det kan ta litt tid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Mulig dere må vente til neste barnehageår, siden de nok har fylt opp etter årets.

Men det er jo bare å ringe og spørre dem om de har ledig plass da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...