Daft Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Hei! Er litt usikker på hvor godt jeg treffer i forhold til kategori/forum her, men det får bare være. Jeg og kjæresten bor i to forskjellige kommuner, men de siste par månedene har hun i større og større grad bodd her hos meg. Vi har nå kommet til et punkt der vi ønsker å bo sammen permanent, noe som betyr at sønnen hennes på fire år er nødt til å skifte barnehage. Vi skulle gjerne fått ordnet dette så fort som mulig, men hvor lang tid er det egentlig realistisk at det tar å få innvilget barnehageplass i en ny kommune? Jeg har ikke prøvd dette før, så vet ikke hvilket papirmølle og ventetid man må gjennom for å komme inn i kommunale barnehager - men det er det sikkert mange her inne som har erfaringer med. Såvidt jeg vet er det ledige plasser i den nye barnehagen, men det står på deres hjemmesider at søknadsfrist for å få plass til 11/12-året er 15. mars. Vil gjerne ikke fremstå som totalt ignorant når vi prater med den nye barnehagen, så tar derimot gjerne imot råd og tips på hvordan barnehagebytter i praksis utarter seg. Skulle det være opp til oss, tar vi ny plass allerede rett over påske - men er naturligvis også forberedt på at det kan ta litt tid.
Gjest Annaires Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Mulig dere må vente til neste barnehageår, siden de nok har fylt opp etter årets. Men det er jo bare å ringe og spørre dem om de har ledig plass da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå