Gå til innhold

Forsikre hunden..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om dere forsikrer hunden deres?

Jeg har fått meg valp og det er kjempestas :D

Har sett litt på forskjellige forsikringer som hos storebrand og agria(?).. men vet ikke hva som er billigst, best og som evt hjelper meg mest den dagen det (bank i bordet) skulle skje noe med han! Noen som har tips, erfaringer å komme med???? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hører mest positive kommentarer om Agira. Jeg bruker også det selskapet, men har ikke hatt bruk for det enda.

Skrevet

Hei.

Jeg hadde DnB da jeg hadde hest og de ordnet alt da han ble syk og døde. Nå når jeg har katt har vi derimot Agria, egentlig ikke noen spesiell grunn til det. Har ikke hatt behov for hjelp fra de ennå, men er vel de som blir brukt av flest så de må jo være bra. Jeg har utvidet veterinærforsikring, og du burde ha dødsforsikring hvis det er en rasehund(kostet valpen 1500kr er det vel ikke noe særlig vits i). Var veldig glad jeg hadde begge deler da hesten min døde, for ellers hadde jeg blitt sittende med en regning på 15.000kr. Veldig enkelt å tegne forsikring på Agria, bare å gjøre det på nettsiden og der står det masse om de forskjellige valgene du kan ta :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Klart du bør forsikre hunden din. Spesielt valper kan utsette seg for mye rart, og da er det godt å ha en forsikring.

Jeg har hatt både Agria og Gjensidige på mine dyr, men endt opp med å bruke Agria. Dette er et forsikringsselskap, som spesialiserer seg på å forsikre dyr og har derfor vetrinærer i sitt system, som kan være behjelpelige med råd om noe skulle skje.

Gjest Consensio
Skrevet

Husk at du må forsikre hunden før den når en viss alder (4 måneder eller noe) for å kunne få igjen noe for sykdom som kan ha oppstått fra fødselen av.

Har gjensidige. Syns de er billige og enkle, har alle andre forsikringer der så greit å ha det samlet også.

På tispa jeg har nå så har jeg hatt behov for forsikringen 1 gang og det var nå nylig.

Hun er snart 6 år, har hatt mye problemer med innbilt svangerskap og derfor var det mest riktige å sterilisere henne.

Dette hadde kostet oss rundt 10.000kr om vi skulle betalt fra egen lomme, men vi betalte bare 1300kr fordi vi fikk det på forsikringen.

Brukte Agria tidligere, men opplevde dessverre at de satte seg på bakbeina og gjorde ting utrolig vanskelig for meg, så jeg orket ikke bruke dem mer.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker Gjensidige men vet ikke om jeg anbefaler den.Må sette meg inn i hva andre forsikringer dekker

Men til nå har vi vært fornøyde.De er raske med å tilbake betale.Eneste jeg ikke likte er at de fjernet medisiner tid tilbake ,noe som de dekket før.Husker ikke helt detaljer.

Skrevet (endret)

en dobbel post

Endret av Kårky
AnonymBruker
Skrevet

Husk at du må forsikre hunden før den når en viss alder (4 måneder eller noe) for å kunne få igjen noe for sykdom som kan ha oppstått fra fødselen av.

Har gjensidige. Syns de er billige og enkle, har alle andre forsikringer der så greit å ha det samlet også.

På tispa jeg har nå så har jeg hatt behov for forsikringen 1 gang og det var nå nylig.

Hun er snart 6 år, har hatt mye problemer med innbilt svangerskap og derfor var det mest riktige å sterilisere henne.

Dette hadde kostet oss rundt 10.000kr om vi skulle betalt fra egen lomme, men vi betalte bare 1300kr fordi vi fikk det på forsikringen.

Brukte Agria tidligere, men opplevde dessverre at de satte seg på bakbeina og gjorde ting utrolig vanskelig for meg, så jeg orket ikke bruke dem mer.

Ja, det er ikke sikkert det ville gått så lett hvis du hadde hatt Agria... De dekker ikke kastrering med stadige innbildte svangerskap som årsak. Det må foreligge en kreftsykdom i livmoren/eggstokkene før Agria stiller opp. Cyster var ikke kreft, defor fikk ikke vi dekket dette på vår tispe...

Forrige hund var forsikret i Sparebank1, og de dekket kastrering ved cyster på eggstokkene, så lenge det var anbefalt av veterinær!

Neste hund blir nok forsikret i Gjensidige, ja....

Skrevet

Forsikre hunden din? JA. Det er vel kort fortalt idiotisk å ikke gjøre det.

Jeg kjenner bare til hunder, men jeg mener at å forsikre hunden er veldig smart. En hund lever i 12-15 år kanskje, og i løpet av den tiden så kan mye gå galt. Det med at du får penger hvis hunden din dør, det er så som så. De pengene kan jo ikke erstatte et familiemedlem. MEN hvis hunden derimot blir syk og trenger oprasjon eller veterinærhjelp, så kan det fort balle på seg og bli svært dyrt. Da sier det seg selv at å forsikre hunden ikke er så dumt.

Vår hund er forsikret gjennom Gjensidige og det koster litt i underkant av 2000 kroner i året. Noe som jeg gledelig betaler!

Skrevet

Jeg har tidligere vært av den oppfatningen at det lønner seg å ha forsikring... Men har tenkt litt på det. Om en har en mops - som har mye problemer med luftveiene ( vet at mange må operere) - så lønner det seg kanskje.

Med forsikring betales det 2000kr i året. Det er ikke sikkert det skjer noe med hunden før den er 7 år gammel... Da har du allerede brukt 14000kr på en evt sykdom.. Og det som bekymrer meg litt da er om hvis den er syk da og forsikringsfolka setter seg på bakbeina og jeg betaler dobbelt opp alikevel..

Jeg har japansk spisshund og de sies å være veldig friske (men j vet jo at alt kan skje...)

Gjest Canis lupus
Skrevet

Selv om rasen skal være frisk, kan den fortsatt bli påkjørt, angrepet av en hund, falle ned fra noe høyt, ryke en scene osv osv. Ulykker skjer når du minst venter det, og uansett hvor forsiktig du er. Ting kan også komplisere seg, du kan først måtte trenge kun en operasjon til 5.000. Men så ble ikke skaden frisk, eller den ble slått opp igjen eller det ble infeksjon. Så plutselig er det 10.000 til. Også er det gjerne rehabilitering i noen mnd, medisiner en stund. Da er det greit at forsikringen tar alt unntatt egenandelen.

Selv om forsikringen er ubrukelig om hunden aldri skader seg og alltid er frisk, kan den være totalt nødvendig hvis det skulle skje en ulykke. Bikkja mi skadet seg på vei ut av bilen, det var 18.000 på rappen. Endte opp med en regning på over 40.000 kroner totalt med operasjoner, rehabilitering, medisiner og etter-sjekking. Uten forsikring måtte jeg enten tatt opp lån, eller avlivd hunden.

Anbefaler alltid forsikring. Og gidder du ikke pga det er bortkastet, så kan du heller sette disse 2000kr i året på en konto, også håpe på at hunden ikke skader seg for mer enn det som er på konto.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har forsikret hunden min i Agria. Tenker at det er viktig i tilfelle det skulle skje en ulykke eller noe annet som krever dyr operasjon... Har brukt forsikringen en gang da hunden kuttet seg og måtte sy (skjedde selvfølelig på en søndag). Reningen uten forsikring ville kommet på ca. 8000kr men jeg slapp unna med 2-3000kr (husker ikke tallene nøyaktig).

Skrevet (endret)

Gjensidige dekket kastrering,entropion operasjon og vanlige ting som ørebetennelse,øyebetennelse (all sykdom) Før dekket de medisiner også,men det er blitt borte (tror du kan betale extra og få det med)

Så sånt sett er vi fornøyde med Gjensidige ,betaler vel 1700 pr år ellerno

Du MÅ ha forsikring synes jeg,hva om hunden blir akutt syk,påkjørt ,livmorbetennelse der en må fjerne livmor.? Mange ting som kan skje og da er det fint å ha forsikring i bakhånd slik at en kan få hjelp til dyret og slippe at det lider mer enn nødvendig,eller må avlives fordi eier ikke har penger.

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg bruker Vesta (katt). Mener å huske jeg sammenliknet priser og vilkår ganske nøye den gangen jeg tegnet den. De jeg kjenner som har hund, har byttet fra Agria til noe annet av ulike grunner.

Har heldigvis ikke fått bruk for den hittil :)

Skrevet

Det er klart at forsikirng koster og har man god råd og kan legge av penger til om noe uforutsett skulle skje så er jo det forsåvidt en OK løsing. Man kan også velge om man vil ha livsforsikring eller ikke (kun hunder registrert i NKK som kan få livsforsikring tror jeg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...