AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 I går aften var vi og lekte på stranda, og jeg så det lå en engangsgrill slengt der. Holdt selvsagt guttungen på 13 mnd langt unna denne, men tydeligvis hadde de som slengte den igjen kastet ut litt av kullet og det for ikke lenge siden, for plutselig hyler sønnen min ut. Da hadde han tatt i en glovarm kullbit.. Vi kjølte ned i hvertfall 30 minutter og vi så det hadde blitt en hvit skorpe på en måte. Da jeg leste i førstehjelpsboka mi hva man skal gjøre, så virket det ikke som at lege var aktuelt dersom skaden ikke var større enn barnets håndflate. Det er den jo ikke, så vi la han til å sove. I dag har det derimot blitt store hvite blemmer der den hvite skorpen var. Han bruker hånden som normalt og ser ikke ut til å plages i det hele tatt. Men det vil vel før eller senere gå hull på blemmene; hva da? Ser ikke for meg at han kommer til å beholde noe plaster/bandasje på plass særlig lenge.. Kan noen hjelpe meg her? Har selvfølgelig prøvd å ringe legevakt i dag, gang på gang, men der er det ikke svar å få
Gjest Annaires Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Jeg hadde kjørt turen ned på legevakten jeg.
sophiaM Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Faren for infeksjoner er stor når man har fått en andregradsforbrenning. Rens og sørg for å sette på en bandasje som sitter godt.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Fikk svar på legevakten nå. Skal reise dit etterpå, og de sa også at jeg skal rense, smøre litt vaselin på blemmene og dekke til med sterilt kompress og bandasje. Takk for svar! 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Ville bare si at jeg håper det går fint med stakkars lille Uff. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå