AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Jeg har vært sykemeldt siden januar, men enda ikke fått en krone fra NAV. Får stadig beskjed om at de holder på med saken, osv osv, men likevel dukker det alltid opp et nytt problem. Har nå ventet i mange måneder, og begynner å bli ganske frustrert. Har ikke endret bostedsadressen min i folkeregisteret, og derfor hører jeg på papiret til et annet nav kontor enn det som er her jeg bor. Vurderer å bytte adressen i folkeregisteret, for å teste ut om det andre nav kontoret er bedre, men usikker på hva som skjer med saken min da, og det stopper helt opp. Innspill?
Gjest Krizzy Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 (endret) Jeg har vært sykemeldt siden januar, men enda ikke fått en krone fra NAV. Får stadig beskjed om at de holder på med saken, osv osv, men likevel dukker det alltid opp et nytt problem. Har nå ventet i mange måneder, og begynner å bli ganske frustrert. Har ikke endret bostedsadressen min i folkeregisteret, og derfor hører jeg på papiret til et annet nav kontor enn det som er her jeg bor. Vurderer å bytte adressen i folkeregisteret, for å teste ut om det andre nav kontoret er bedre, men usikker på hva som skjer med saken min da, og det stopper helt opp. Innspill? Saken skal ferdigbehandles av det gamle NAV-kontoret før den oversendes det nye NAV-kontoret ved bytting av folkeregistrert adresse. Endret 23. april 2011 av Krizzy
liv Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Sykepenger er det NAV Forvaltning som utbetaler og det er et kontor pr fylke, så om det er i samme fylke er det liten vits
Villemoe Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Kupper med ett lite spørsmål jeg.. Hva med foreldrepenger? Om man flytter til en ny kommune når man mottar det? Blir det lang behandlingstid ved flytting?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Sykepenger er det NAV Forvaltning som utbetaler og det er et kontor pr fylke, så om det er i samme fylke er det liten vits Snakket med sykepengeavdelingen på tlf, som sa at de hadde sendt saken tilbake til nav kontoret ettersom nav måtte vurdere om de kunne godkjenne sykemeldingen, var derfor jeg lurte litt.. =/
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #6 Skrevet 23. april 2011 Kupper med ett lite spørsmål jeg.. Hva med foreldrepenger? Om man flytter til en ny kommune når man mottar det? Blir det lang behandlingstid ved flytting? Det er det samme som med sykepenger. NAV Forvaltning jobber med NAV ytelsene.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #7 Skrevet 23. april 2011 Du må ringe og purre på NAV og be om å snakke med din saksbehandler. Ring flere ganger og mas. Å vente så lenge på å få sykepenger er ikke normal praksis så her er det noen som har rota det tilfor deg. Jeg fikk sykepenger utbetalt under 1 mnd etter at jeg ble sykemeldt, helt uten noe kluss. Det var ikke snakk om noe godkjenning (?), rehabilitering derimot, det ble veldig rotete...
Villemoe Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Det er det samme som med sykepenger. NAV Forvaltning jobber med NAV ytelsene. Supert. Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå