Zesaria Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Hei, hvorfor trenger jeg å bruke forskjellig solkrem på ansikt/kropp? Jeg har en dagkrem jeg er svært godt fornøyd med, og er lite interessert i å ha en klissete tykk solkrem over som gir kviser, blank hud etc, hvordan løser man det? Jeg bruker MD serum og ansiktsmaske, men går ute uten solkrem pr. nå. Er det noe problem så lenge jeg ikke får farge/blir brent? Huden min tåler svært mye sol, jeg kan sole meg i syden uten solkrem første dag uten å bli brent på deler av kroppen.. I Norge får jeg svært sjelden farge, og jeg soler meg aldri bevisst her heller. Tusen takk for svar!
Zzyzx Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Grunnen til at du trenger forskjellig til ansikt og kropp er jo egentlig akkurat det du påpeker selv, en solkrem beregnet på kroppen vil ikke være bra for ansiktshuden din. Jeg fant en fin solkrem for ansikt fra La Roche-Posay, denne, som ikke gir oljete og kvisete hud. Jeg er forresten rimelig sikker på at man kan få hudkreft av sol selv om man ikke blir solbrent.
mari4ever Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 (endret) Hei, hvorfor trenger jeg å bruke forskjellig solkrem på ansikt/kropp? Jeg har en dagkrem jeg er svært godt fornøyd med, og er lite interessert i å ha en klissete tykk solkrem over som gir kviser, blank hud etc, hvordan løser man det? Jeg bruker MD serum og ansiktsmaske, men går ute uten solkrem pr. nå. Er det noe problem så lenge jeg ikke får farge/blir brent? Huden min tåler svært mye sol, jeg kan sole meg i syden uten solkrem første dag uten å bli brent på deler av kroppen.. I Norge får jeg svært sjelden farge, og jeg soler meg aldri bevisst her heller. Tusen takk for svar! Hei Kjære deg vær så snill å bruk solkrem over dine MD produkter. Jeg regner med at du bruker Vita- A plus serien? jeg håper hudpleiren din har sagt ifra om dette med solkrem over Md produktene. Du kan få pigmentflekker fort hvis du ikke beskytter huden med solkrem med spf 15 over, fordi solen er mye sterkere enn du tror. Syrene i produktene er aktive, og vil gjøre deg sol sensitiv. solen trenger gjennom skyer og i påsken er den spesielt sterk hvis du skal på fjellet, fordi snøen reflekterer masse sol. I byen reflekterer gress o.l mye sol. Solbeskyttelsen har ingenting med at du soler deg aktivt, men pga syrene og a vitaminene Jeg liker veldig godt Md formulations antioxidant mosituriser med spf 20. En veldig god dagkrem med solfaktor. den trekker raskt inn, gir masse fuktighet og beskyttelse og du vil ikke få kviser av denne. Grunnen til du trenger forskjellig solkrem til ansikt og kropp er fordi huden er veldig forskjellig fra ansikt til kropp. Huden i ansiktet er tynnere og mye mer sol sensitiv, spesielt hvis du soler deg lite. konsietensen er og helt forskjellig. De til kropp er tykkere enn til ansikt. Fås til en billig penge på : Md dagkrem med spf 20 nå får du også - 20 % av orginal pris med å bruke rabatt kode SRING20. send meg en mail hvis du lurer angående bestilling Endret 26. april 2011 av mari4ever
Gina_ Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Du skal ikke bruke MD serum uten minst solfaktor 15 hvis du skal ut i sola, det står på selve flaska... MD har noen gode solkremer til ansikt man kan bruke som ikke skal gjøre huden verre, i alle fall en på 20 og en på 30 Du finner de på feelunique. Du må bruke solkrem pga serumet gjør huden mer sensitiv til sola, og du kan raskere bli brent/få rynker/ødelagt hud. Som personen over påpeker kan du få problemer uten solkrem, etter så kort tid som 10 minutter ifølge forskjellige programmer og artikler jeg har sett og lest. Jeg bruker ikke md sitt serum på sommeren pga dette! Men bruker solkrem i tillegg når jeg skal ut. Har ikke lyst på hudkreft. Bedre å være føre var på akkurat dette med soling.
Zesaria Skrevet 24. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2011 Takk for svar Jeg har MD sp20 dagkrem, men foretrekker grønn Matis siden jeg synes denne har god mattende effekt. Jeg får være nøye med faktor nå på sommeren da, evt kun bruke MD serum på kvelden. Jeg har ikke lyst til å gni solkrem over den fantastiske Matiskremen, da må det isåfall være en krem som ikke gir noe annet enn solbeskyttelse. Huden min blir fort blank, og den får nok fukt av Matis dagkremen alene. Jeg skal skjerpe meg når jeg hører rykter om pigmentflekker, det vil jeg ikke ha! Jeg vet det står på flaska at en kan bli mer sensitiv for sol, men huden min lar seg altså knapt påvirke av solen vi har i Norge. Med solfaktor over 15 selv i Hellas midt på sommeren er jeg like blek når jeg kommer hjem som når jeg dro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå