Gå til innhold

Ca 1 person hver..

Fremhevede innlegg

Gjest Strutser?
Skrevet

Ca 1 person i Norge får HIV daglig. Ca 1 hetrofil person får HIV hver 4 dag.

Hvor mange har du hatt ubeskyttet sex med? Og hvor mange HIV tester har du tatt?

Tenker du/dere på alle de som går rundt med HIV uten å vite det, ettersom de bare gadd å sjekke seg for klamydia?

Man er gjerne symptomfri fra man er smittet, og helt frem til det går 5-10 år etter smittetidspunkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kilde?

Edit: Iskaffe kom meg i forkjøpet der gitt :fnise:

Endret av Xaphan
Skrevet

Er blodgiver så jeg har blitt sjekket der.

Skrevet

Blir vel noen flere dager mellom de hetro i følge tallene, men jeg har testet meg.

Gjest Katten.
Skrevet

Mtp at jeg holder meg til hetero-sex, med verken innvandrere, prostituerte eller narkomane - appåtil har fast partner.

I give it all a big "meh"

• Liker 1
Gjest strutser
Skrevet

Mtp at jeg holder meg til hetero-sex, med verken innvandrere, prostituerte eller narkomane - appåtil har fast partner.

I give it all a big "meh"

:ler: Ja, for det er jo bare de som har HIV. Å om ex typen til dama de hadde en kjærlight for kjøpesex, det vet jo seff du alt om! Eller om denne exen bare var uheldig med et ONS i syden.

Stakkars deg.

Gjest Katten.
Skrevet

Det går bra. Jeg kjører bare kreft inn i aidsen. Minus gange minus blir pluss!

Skrevet

3 partnere, to av de vet jeg ikke er smittet.

Den tredje er jeg noe mer usikker på, men det er svært liten sjanse for det. Har ikke testet meg ennå, men kommer til å gjøre det før eller senere. Vet jeg burde blitt testet ca hver 3 måned pga at dette er et åpent forhold, men siden jeg bor i en bygd er det vanskeligere. Lokal lege og tredjegradsavhør av mitt sexliv er ikke aktuelt, så jeg må ta det når det passer seg slik i byen.

Men jeg kan ikke si jeg stresser med dette.

Gjest Reproductivist
Skrevet

Ca 1 person i Norge får HIV daglig. Ca 1 hetrofil person får HIV hver 4 dag.

Hvor mange har du hatt ubeskyttet sex med? Og hvor mange HIV tester har du tatt?

Tenker du/dere på alle de som går rundt med HIV uten å vite det, ettersom de bare gadd å sjekke seg for klamydia?

Man er gjerne symptomfri fra man er smittet, og helt frem til det går 5-10 år etter smittetidspunkt.

De fleste er eller får det i utlandet eller fra folk som kommer derfra o.l.

Og man får faktisk forkjølelsessymptomer når man blir infisert.

Gjest strutser?
Skrevet

De fleste er eller får det i utlandet eller fra folk som kommer derfra o.l.

Og man får faktisk forkjølelsessymptomer når man blir infisert.

Feil angående forkjølelsessymptomer. Mange får 0 symptomer rett etter smitte også.

http://www.lommelegen.no/378612/hva-slags-symptomer-kan-hiv-gi

Mener jeg leste det var ca 50/50 om en f.eks. fikk en mild forkjølelse, men finner ikke nøyaktig link.

Poenget er vel at det hjelper Kari lite om Per har fått HIV i utlandet, så lenge Kari har sex/blir kjæreste med Per.

Gjest Reproductivist
Skrevet (endret)

Feil angående forkjølelsessymptomer. Mange får 0 symptomer rett etter smitte også.

http://www.lommelegen.no/378612/hva-slags-symptomer-kan-hiv-gi

Mener jeg leste det var ca 50/50 om en f.eks. fikk en mild forkjølelse, men finner ikke nøyaktig link.

Poenget er vel at det hjelper Kari lite om Per har fått HIV i utlandet, så lenge Kari har sex/blir kjæreste med Per.

50% rapportering av symptomer, særlig hvis spurt lenge etterpå eller de ikke vet hvilke symptomer det kan gi betyr heller at ca 75%-100% får det enn 50%. Problemet er at folk kan ha symptomer på forkjølelse de ikke vet om ved en forkjølelse også, eller tro det er noe annet enn HiV.

HPV, forkjølelse og alle andre sykdommer man kan bli smittet med ved ubeskyttet sex er egentlig en større fare en HiV i Norge, men HiV skremmer folk mer fordi det rammer værre når det først rammer.

Endret av Reproductivist
AnonymBruker
Skrevet

Tester de Hiv om man tar en blodprøve for allergi?

Skrevet

Nei.

Skrevet

Eneste gangen det testes for HIV er ved HIV test. Det er den eneste testen som avdekker sykdommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...