Gå til innhold

Drikkeleker

Anbefalte innlegg

Gjest Maneater?
Skrevet

Noen som har noen bra drikkeleker? :jepp:

Orker ikke lete gjennom hele internettet etter drikkelek når 1 av 20 er bra :P

Skrevet (endret)

7-gangen! Den høres litt kjedelig ut "på papiret", men jeg har alltid opplevd at den er kjempemorsom etter et par pils.

Alle må sitte rundt bordet, så begynner man å telle (ett tall per person): 1, 2, 3, 4, 5, 6... Når man kommer til 7 må personen si "pass", og neste person skal si 8. Slik fortsetter man rundt bordet. Hver gang man kommer til et tall som er i 7-gangen (7, 14, 21, 28), må man si pass. Glemmer man seg, eller bruker for lang tid på å si sitt tall, må man drikke.

Det blir alltid krøll, folk glemmer å si pass der det kreves, og når de blir usikre på om de skal si pass, bruker de for lang tid, så må de drikke. Når noen bommer, begynner man på nytt (du kan selvfølgelig bruke 6-gangen eller 8-gangen, men jeg er vant til 7-gangen.)

Endret av Gjesten
Skrevet

Vi bruker den klassiske at vi ser på TV eller en film, og imens velger vi ut ett ord. Og hver gang ordet blir sagt tar man en shot.

Eller den med at alle rundt bordet skal komme med en morsom vits eller sitat, og den/de som ler må ta en shot. Poenget er å ikke le, noe som er veldig vanskelig når man er snytt.

Også den klassiske "jeg har aldri".

Gjest Maneater?
Skrevet

Gleder meg til å prøve disse!

"Jeg har aldri.." leken er konge, da. Men blir så fort bare sex prat, forslag til spørsmål til leken, og flere leker?

Takk for svarene hittil!

Skrevet

Løgn/fakta - alle har et kort hvor det står fakta på ene siden og løgn på andre siden. Så skal man gå rundt i ringen hvor hver person forteller en historie. Den skal enten være løgn eller fakta. Så skal alle de andre gjette om historien er løgn eller om den er fakta ved å vise kortet samtidig. Og de som tar feil må ta en shot.

Skrevet

Det er en lek jeg er hekta på nå som heter 21, den er veldig morsom!

Alle teller fra 1 til 21. Den som kommer på 21 skal finne på en ny regel, for eksempel at istedenfor å si 10 skal personen lage en dyrelyd. Så da må man huske på at man ikke skal si 10 etter 9, men å lage en lyd. Personen som skal si 11 må da reagere på dyrelyden og fortsette på 11.

Den blir hysterisk morsom (og vanskelig!) etterhvert som reglene kommer. Er det noen som glemmer seg og sier feil tall/regel, skal alle drikke.

Vi lekte den i helgen og den ble etter hvert sånn her:

Person 1: 1

Person 2: Alla alla islam!

Person 3: Per, Pål og Espen askeladd

Person 4: *en rar hånbevegelse*

Person 5: 5

Person 6: *faker en orgasme*

osv osv, har aldri ledd så mye i hele mitt liv tror jeg!

PS: Er litt dårlig på å forklare, men den er veldig morsom altså :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker best en annen versjon av "jeg har aldri".

Da kommer man med en påstand om seg selv, så skal resten av folkene ta tommelen opp eller ned alt etter som om de tror på det du sier. Så skal sannheten avsløres, og de som hadde feil må drikke.

Skrevet

Det er også en lek hvor man trenger kortstokk. Den en litt komplisert da, så nå spørs det om jeg husker alle reglene:

Det går selvfølgelig rundt bordet hvem som skal trekke kort.

- Trekker man et rødt kort, skal man drikke selv det antall slurker som tallet viser. Hvis man for eksempel trekker ruter 3, må man ta tre slurker.

- Trekker man et sort kort skal man "gi bort" det antall slurker kortet viser. Hvis du f.eks. trekker spar 5, kan du bestemme at "Elise" skal drikke 5 slurker.

- Alle 9-ere er dokort. Altså har du kun lov til å gå på do om du har trukket en 9-er. Dette kan spares til du trenger det.

- 10 er gris. Altså når man trekker en tier, må man sette tommelen på bordet. Den siste som gjør dette må ta 5 straffeslurker.

- Alle billedkort (knekt, dame, konge) er regelkort. Den som trekker dette kortet skal finne på en regel som gjelder for alle resten av spillet. Dette kan f.eks. være at det ikke er lov til å peke, at det ikke er lov til å nevne navn, at alle KUN får lov til å drikke med høyre hånd, at man må si skål før man tar en slurk. Bare fantasien setter grenser (det blir vanligvis mange og morsomme regler etter hvert). Bryter man en regel må man drikke.

- Trekker man et ess må man styrte resten av drikken sin.

Skrevet

For noen år siden lærte jeg en festlig lek som fint kan gjøres om til en drikkelek.

Alle får penn og papir og skriver f.eks 4 lapper hver. På hver lapp skal man finne på noe noen andre må gjøre, som "du må ta 5 slurker", "du må løpe rundt huset", "du må klemme personen som sitter til venstre for deg", "du må drikke opp drikken din", osv, osv, osv....

Alle lappene legges i ei skål og en og en person trekker en lapp. Får man en lapp man har skrevet selv måman også gjøre det slik at man ikke skriver ned ting man aldri hadde turt å gjøre selv.

Jeg synes denne er veldig festlig hvertfall, + at den er lett å lære bort :)

Gjest Maneater?
Skrevet

ÅH, herlig lek! ;D Tenker på hamster ennå..

Skrevet

Eller kombinér det med en bra film med noe som "går igjen" - type drikk når Postmann Pat bomgirer, drikk når de i Terkel i Knipe banner/sier noe fornærmende.. så MGP med venninnegjengen og drakk en slurk hver gang Norge fikk over 5 poeng+shot ved hver fullpoenger. Dårlig idé ja. :fnise:

Gjest Maneater?
Skrevet

Liker ikke ideèn med og sitte på vors og se postman pat ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...