Gå til innhold

54 stemmer

1. 1. Sier du Djuice, eller Jus

• Djuice
      4
    • Jus
      50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min og jeg er ekstremt uenige om man sier Djuice(den amerikanske måten), eller Jus til appelsin saft. Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Reproductivist
Skrevet (endret)

yewze/Jews

Endret av Reproductivist
Skrevet

Det blir veldig unaturlig for meg å si Djuice på den amerikanske måten. Da kunne jeg likesågodt sagt "kan jeg få litt butter og jam på brødskiva?" ;p

• Liker 7
Skrevet

Hehe jeg må som regel fnise litt hvis jeg hører noen sier "djuise", spesielt hvis det er eldre mennesker. Tror forsåvidt aldri jeg har møtt andre enn de og småbarnm so sier det.

Skrevet

Jus, jeg er for å snakke norsk ;)

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg sier jus. Jeg sier også burger king, ikke bøøørger king, det er diskusjon jeg har hatt en del ganger.

Skrevet

Jeg sier "jus", men jeg skriver juice, hvis du vil ha med den detaljen og :skravle:

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier "jus", men jeg skriver juice, hvis du vil ha med den detaljen og :skravle:

Enig. Sist jeg var i UK, fikk jeg forresten en flaske Fanta da jeg bestilte orange juice. Nedtur. :filer:

Gjest Hard Ride
Skrevet

Er det ikke litt pretensiøst å bruke det engelske ordet? Er de for kule for å snakke norsk liksom?

• Liker 1
Skrevet

Enig. Sist jeg var i UK, fikk jeg forresten en flaske Fanta da jeg bestilte orange juice. Nedtur. :filer:

Åh, det er virkelig klin umulig å finne ren juice på de Britiske Øyer! Alt er tilsatt søtstoff. Det samme gjelder visst joghurt; det er umulig å finne joghurt som smaker noe annet enn sukker og kunstig bærsmak :tristbla:

Jeg sier forøvrig "jus", "djuice" har jeg bare hørt islendinger si, om jeg ikke tar helt feil så skrives juice "djús" der borte :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

djews

Skrevet

Jeg sier djuice, men skriver juice. Det er forresten en av yndlingsdrikkene mine.

Skrevet

Jus og Børger King. Jus er navnet på en drikkevare, Børger King er en merkevare.

• Liker 2
Skrevet

Herregud, må skjønte jeg ingenting, for jeg trodde dere snakket om mobilabonnementet D-juice (eller hva det heter). :klaske:

(Det uttaler jeg nemlig på engelsk, men om drikken sier jeg jus.)

• Liker 2
Skrevet

Når folk sier Djuice blir jeg ca. like irritert som når folk bestiller soft ice på jobben...

Skrevet

Jeg sier jus. Djuice minner meg om den gamle heimkunnskapslæreren min. Hun sa også "pinøtter," og ikke peanøtter.

Skrevet

Jus, for Guds skyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...