Hoppetaujenta Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Å få en liten pustepause i strømmen av trøttende reklamer på tv, er en velsignelse, og det passer jo godt siden det er påske. Å i steden få skikkelige opplysninger om foreninger og hjelpetiltak for mennesker etc. som vi vanligvis ikke ellers får, er helt topp. Det burde de ha kjørt oftere og ikke bare i helligdagene. Enig? 2
Gjest Heloise Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Ja jeg er enig! Mye bedre enn de hjernedøde "kjøp ditt og datt og *vifte med hår/vipper/sprettrumper*" Synd det nesten bare er i visse høytider det er slike "reklamer".
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Ble påminnet om hvor mye reklame det faktisk er til vanlig. Hadde glemt at det var en sånn dag. Skulle se en film på en eller annen kanal, og etter 20 minutter tenkte jeg som vanlig "nå er det vel snart reklame". Men nei da. EN pause på 3 minutter, i løpet av en to timers film! I motsetning til vanlig 4-5 pauser á 6 minutter.. Så de gir ikke akkurat mye tid til de veldedige reklamene nei. (Ikke at jeg klager på lite pauser altså, :gjeiper: men bare til sammenligning)
Askael Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Å få en liten pustepause i strømmen av trøttende reklamer på tv, er en velsignelse, og det passer jo godt siden det er påske. Å i steden få skikkelige opplysninger om foreninger og hjelpetiltak for mennesker etc. som vi vanligvis ikke ellers får, er helt topp. Det burde de ha kjørt oftere og ikke bare i helligdagene. Enig? Åja, jeg husker de dagene fra når jeg hadde tv eller er på familiebesøk i jula. Spesielt i jula tenker jeg mitt om disse snuttene, som ofte kan være forholdsvis deprimerende, og en påminner om hvor stusslig folk har det. Min mor pleier å si at hadde hun ikke hatt depresjoner fra før av, så hadde hun i alle fall fått det i høytidene. (Galgenhumor har hun nok av.) Med andre ord: Dersom ikke disse snuttene har fått bedre kvalitet og er litt mindre deprimerende siden jeg sist var utsatt for de, så synes jeg det er like greit at de IKKE kjøres oftere.
Sulosi Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Joda, noen av innslagene er en tanke deprimerende. Samtidig finner jeg også masse inspirasjon mtp frivillige organsisasjoner jeg kan melde meg inn i når jeg en dag får tid..
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2011 (endret) Vel...en kan ikke lage fancy reklamer av f.eks. temaet angst og bli tatt på alvor, kan en? I forhold til den strømmen av overfladiske fjasereklamer som vi har blitt så vant til, så blir dette noe som rammer en midt i fleisen der en sitter trygt og greit, og gumler Kims-chipsen som det skal bli så fredagskoselig av... Det reelle menneskelivet består også av alvor. Noen mennesker lever inni dette alvoret 24/7. Syns det er bra at de røsker oss litt ut av "problemene" vi ellers blir påført ved at vi "bekymrer oss" over at ikke øyevippene våre er en halv meter lange i naturlig tilstand og at vi dermed kan finne frelsen i en spesiell børste som påfører lykken i TYKKE lag. Nevnte jeg at jeg ikke liker vanlig reklame som vi kjenner den? Endret 24. april 2011 av Margareth
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Bra med disse veldedige reklamene. Hvordan skulle ellers Bård og Harald ha kommet opp med "Kvinner som sliter med uønsket atferd ved egen omsorg"
Gjest Fikira Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Hadde de kjørt veldedige reklamer heletiden, så måtte vi betalt uhorvelig mye mer for tv kanalene...usj!
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2011 Fikira: det er jo ikke meningen at vi skal ha dette hele tiden da. Må da være måte på tungsinn i hverdagen, men skikkelig opplysning (gjerne litt lengre programmer også) om alvorlige temaer er av det gode en gang i blant. Ellers: har skikkelig sansen for Bård, Harald og raske menn.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 Er jo noen virkelig bra da Liker Blindeforbundets reklamer! vant Gullfisken:
Askael Skrevet 24. april 2011 #12 Skrevet 24. april 2011 Vel...en kan ikke lage fancy reklamer av f.eks. temaet angst og bli tatt på alvor, kan en? I forhold til den strømmen av overfladiske fjasereklamer som vi har blitt så vant til, så blir dette noe som rammer en midt i fleisen der en sitter trygt og greit, og gumler Kims-chipsen som det skal bli så fredagskoselig av... Det reelle menneskelivet består også av alvor. Noen mennesker lever inni dette alvoret 24/7. Jepp, slik som min mor for eksempel. Og, endel som lever i disse situasjonene sitter mye hjemme med tv'n fremfor å være på farta med venner og familie i høytiden. Også blir dette noe som rammer en midt i fleisen der en sitter. Men til lags åt alle kan ein ikkje gjera, som det heter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå