Iset Skrevet 4. november 2003 #1 Skrevet 4. november 2003 har en bror som aldri vil se filmer som får dårlige terningkast. selv driter jeg en lang i det, det er jo faktisk kritikernes egen smak som råder her, og alle sier forskjellig. en kritiker kan gi en film terningkast 2, mens en annen kan gi den samme filmen terningkast 5. hvorfor høre på en annens smak istedetfor å stole på sin egen? hva mener dere om dette?
Joplaya Skrevet 4. november 2003 #3 Skrevet 4. november 2003 Jeg liker like ofte filmer som får 1 eller 2 som filmer som får 5 eller 6. Og det går også andre veien, filmer som får rene 6'ere over alt er ofte filmer jeg rett og slett ikke finner underholdningen i og bare kjeder meg gjennom filmen. Men jo, noe hører jeg da på kritikken, vil jo gjerne se filmer som har fått god kritikk - kommer også an på hva kritikeren sier og ikke bare på terningkast.
Silfen Skrevet 4. november 2003 #4 Skrevet 4. november 2003 Jeg har lært meg å aldri høre på kritikken! For kritikerne er jo tross alt bare mennesker, hvordan kan de vite MIN smak? Det kan de jo ikke, så hvorfor må jeg høre på dem?
Gjest Starya Skrevet 4. november 2003 #6 Skrevet 4. november 2003 Kunne aldri falle meg inn å høre på kritikerne!
manji Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 Har til dags dato ikke hørt på hva kritikerne sier. 8)
Crazee Skrevet 4. november 2003 #8 Skrevet 4. november 2003 Kjem an på kva dei seier og kven dei er - det kan jo henda at kritikaren vektlegg element på ein annan måte enn meg, til og med er det muleg at nemnde kritikar har ein heilt annan smak enn meg. Men så langt er det andre ting som har vore utslagsgivande for mine valg.
Saturn Skrevet 4. november 2003 #9 Skrevet 4. november 2003 Jo jeg hører på de, men som regel omvendt. De som får 1 eller 2 liker jeg stort sett veldig godt. De som får 5-6 er som regel ikke filmer for meg. Men ingen regel uten unntak da. :blunke:
Milo Minderbinder Skrevet 5. november 2003 #10 Skrevet 5. november 2003 Hvis de sier "jeg synes boken er......", leser jeg det med en mild interesse, uten at jeg nødvendigvis er enig. Hvis de sier "boken er....." eier de sannheten, og det gjør meg sur og grinete. Milo
Atmi Skrevet 5. november 2003 #11 Skrevet 5. november 2003 Kan ikke unngå å høre det da, og det påvirker meg nok. Men meg på en videosjappe - da er det det fineste coveret som vinner hver eneste gang, med mindre en eller annen kritiker har klart å prate så bra for seg at jeg faktisk husker hva filmen het Atmi
Ingeborg Skrevet 5. november 2003 #12 Skrevet 5. november 2003 For min del har jeg funnet en del kritikere jeg stort sett er enige med. De hører jeg på. Og så er jeg av og til kritiker sjøl også...
Reina Skrevet 5. november 2003 #13 Skrevet 5. november 2003 Nei, liker å se en film og ha min egen mening om hvorvidt den duger eller ikke!
blåveis Skrevet 5. november 2003 #14 Skrevet 5. november 2003 det spørst på hvem kritikeren er (man lærer seg etterhvert noen kritikere å kjenne) og på hva personen sier.. dersom den sier at det er for mye av noe jeg liker at det er mye av, er jo det en kjekk opplysning selv om jeg ikke er enig i "konklusjonen"
Tjorven Skrevet 5. november 2003 #15 Skrevet 5. november 2003 Jeg vet at kritikere ofte har en litt sær smak, og den stemmer ikke over ens med min smak - som regel! Jeg har lært meg til å ikke ta hensyn til hva kritikerene mener i forhold til filme/musikk, men jeg må innrømme at jeg innimellom blir mektig forbanna på dem når jeg mener de tar helt feil i sin kritikk!
*M* Skrevet 5. november 2003 #16 Skrevet 5. november 2003 Liker best å gjøre meg opp min egen mening....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå