avenue Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Jeg tok tak i kostholdet mitt og gikk ned 10 kg fra september til januar. (Hurra!) I februar begynte jeg i tillegg å trene (moderat) og merket at kroppen ble sterkere og strammere. (Hurra!) Men siden har vekta stått stille. Er det naturlig å ha et platå etter 10 kg? Hva kan jeg endre på for å starte vekttapet igjen? Noen med erfaringer og konkrete råd? (En del av løsningen er nok å røske opp enda litt til i kostholdet og telle litt nøyere på kaloriene, men sånn ellers?)
Gjest made4u Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 At du klarte å gå ned 10 Kg fra September til Januar, en periode på ca 4 mnd. er knallbra. Det er såpass stor vektnedgang at du må ha hatt en betydelig kalorireduksjon og har således gjort til dels store forandringer i din livsstil (kosthold og kanskje trening) uansett hvordan du har foretatt denne reduksjonen. Så du har vært flink, synes ingen skal forvente større resultater og jeg ville sagt det var bra om du gikk ned vesentlig mindre også. Du er altså på vei mot en slankere figur. Ikke gi opp og bli frustrert nå, mange kan nemlig bli det om alt stopper opp. Bare stå på videre du, så vil det kanskje løsne igjen. Kan gå veldig i rykk og napp dette, dessuten kan slankesuksess inkludere vektoppgang fra en periode til en annen. Så bare tenke positivt rundt det hele og ikke la det at vekten står stille nå knekke deg, badevekten kan nemlig tidvis lyve for enn og man har oppnådd mer enn den viser. Mange lar seg knekke når slikt som dette skjer, men du skal ikke være en av dem, så stå på videre. Det du alt har prestert viser bare at du har lykkes med noe så langt, da kan du det i fortsettelsen også om du ikke lar dette knekke deg.
avenue Skrevet 27. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2011 Bare et svar, men det var jo til gjenjeld helt herlig! Hyggelig med oppmuntring og sånn positivitet fra en helt fremmed, takk:) Skal ta litt lettere(!) på stagnasjonen og gønne på videre:)
PepsiMax Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 vil bare si at jeg er på samme sted som deg. Gått ned ti kg og står nå stille. Veldig demotiverende, men vi må jo bare håpe at det løsner igjen så vi på sikt når målene våre lykke til videre i kampen mot kiloene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå