Gå til innhold

NIese tisset og kastet opp i lånt seng

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lånt en seng som står på gjesterommet fordi hun som eier den ikke har plass og det var en praktisk løsning. Det er en Jensen-madrass som koster 12.000. I natt lå niesen min der og var blitt våt gjennom bleia, men hun hadde også kastet opp i senga. Jeg tørket det opp, men ser at det er to store flekker med gul rand i kantene. Hva kan jeg bruke av vaskemidler og bør jeg gjøre det før det får satt seg?

Av vaskemidler i hus har jeg zalo, grønnsåpe, klorin, salmiakk, super-ti, eddik og jif. Blir det bedre hvis jeg vasker og lar det tørke? Er redd for hva hun som eier senga vil si. Vi avtalte ikke at ingen kunne sove i den og hun sendte ikke med overmadrass.

Men hvordan løser jeg problemet med flekkene? Ingen skal sove i senga i natt så jeg kan bruke mye vann, men vil det redusere skaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk sånn skum til å rense bil seter med (fås på feks biltema) Bruksanvisning står på boksen

Alt. sjekk med kundeservice hos Jensen (hvis du har tid til å vente til etter påske) De hjelper med slikt

Gjest Fikira
Skrevet

Ville fått den på et renseri og håpet at de klarer å fjerne flekken helt.

• Liker 1
Gjest minsin373
Skrevet

Nylonvask fungerer flott på sånne flekker. Store flekker på sofaen forsvant etter at jeg skrubbet med nylonvask. Er en blå tupe som fås kjøpt på de fleste butikker. Er dessuten mye billigere enn å sende den på rens.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde begynt med super10 - noe mer konsentrert blanding enn til vanlig slik at det blir mye skum. Hvis ikke super10 tar det ville jeg gått for Nylonvask og hvis det ikke hjelper heller ville jeg kontaktet Jensen.

Skrevet

Eddik og varmt vann kan i alle fall være effektivt på urin. Halvparten av hver, la det virke i en halvtime og se om flekken gir etter lettere etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har ikke råd å sende madrassen til rens og håper jeg får det bort. Det lukter ikke og oppkastet kom på dyna så det er urin. Skal prøve med edikk først, men er så redd for å blande for mange vaskemidler og gjøre skaden verre så hva ville dere prøvd først? Må det tørke før jeg prøver noe annet? Siste utvei blir å sende senga til rens. Jeg kommer til å fortelle hun som eier sofaen at det var en ulykke i den, men har lyst å fjerne flekken før jeg sier noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde begynt med super10 - noe mer konsentrert blanding enn til vanlig slik at det blir mye skum. Hvis ikke super10 tar det ville jeg gått for Nylonvask og hvis det ikke hjelper heller ville jeg kontaktet Jensen.

Jeg har både super ti og nylonvask. Hvor lenge bør jeg vente før jeg prøver med nylonvask hvis flekken ikke går vekk?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har både super ti og nylonvask. Hvor lenge bør jeg vente før jeg prøver med nylonvask hvis flekken ikke går vekk?

Jeg ville latt det tørke "mellom slagene".

AnonymBruker
Skrevet

Super ti fjernet flekken når jeg skrubbet litt. Jeg håper ikke den kommer frem igjen, men nå ser senga ren ut. Jeg leste litt på nett og man kan bruke potetmel, bakepulver, men jeg har aldri gjort det og vet at flekker går bort med superti når det er tøy og i tillegg lukter den ikke. Vet ikke om noen forhandlere mer og er heldig når jeg får kjøpt tilfeldig og da hamstrer jeg for 1-2 år. Hvor får man tak i superti?

Men takk til alle som har svart her. Jeg er litt spent på hvordan det ser ut når det tørker, en flekken ble borte. Har hørt at super ti har spesielle egenskaper og har tensider som også er bra til en motorvask av bilen og rundvask av hus.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært min seng så hadde jeg satt pris på å få den tilbake i samme stand som den var da jeg lånte den bort, så jeg synes du burde sende den til rens. Ikke eieren sin feil at du valgte å legge din (syke?) niese i hennes seng.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Super ti fjernet flekken når jeg skrubbet litt. Jeg håper ikke den kommer frem igjen, men nå ser senga ren ut. Jeg leste litt på nett og man kan bruke potetmel, bakepulver, men jeg har aldri gjort det og vet at flekker går bort med superti når det er tøy og i tillegg lukter den ikke. Vet ikke om noen forhandlere mer og er heldig når jeg får kjøpt tilfeldig og da hamstrer jeg for 1-2 år. Hvor får man tak i superti?

Men takk til alle som har svart her. Jeg er litt spent på hvordan det ser ut når det tørker, en flekken ble borte. Har hørt at super ti har spesielle egenskaper og har tensider som også er bra til en motorvask av bilen og rundvask av hus.

Jeg er super negativ til alt som har med homeparties å gjøre - bortsett fra Golden sin Super10. Du må bare rett og slett høre om noen har Golden party.

Det var på grunn av at jeg vet hvor magisk Super10 er at jeg foreslo du skulle bruke den først.

Hurra for at det virket.

Synes også du skal gjøre oppmerksom på uhellet - og så ville jeg kjøpt overmadrass før jeg tok sengen i bruk igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært min seng så hadde jeg satt pris på å få den tilbake i samme stand som den var da jeg lånte den bort, så jeg synes du burde sende den til rens. Ikke eieren sin feil at du valgte å legge din (syke?) niese i hennes seng.

Jeg lånte ikke sengen, men hun hadde flyttet og bor et annet sted 1-2 års tid. Vil rens gjøre den renere enn når jeg har renset den selv, hvis flekkene er borte og det aldri har vært lukt og det var et barn som hadde et uhell? Det er ingen som har griset der, det var et uhell og jeg skal si fra men først skal jeg prøve å få sengen ren igjen. Det ser ut som det går bra.

Senger er som regel ikke rene selv om de ser slik ut på overflaten, det er kroppstøv og midd som råder i de flestes senger selv om man tar alle tiltak i bruk.

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg ville bare sagt det som det var, det er ikke noe kriminelt niesa di har gjort, stakkars...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...