Suzy Skrevet 27. april 2011 #201 Del Skrevet 27. april 2011 Spørsmålet mitt til går til kvinnene her, - hvorfor er det så viktig å reise vekk fra partneren sin for å fylle, feste og overnatte på fremmede steder full av fremmede menn som bare venter på at det skal komme "frigjorte" norske kvinner til baren deres? Gir det en slags selvtillit? Spørsmål tibake - hvofor er det så viktig for norske menn å reise vekk fra partneren sin for å oppleve fotballbaner, golfbaner og barer andre steder i verden der det finnes tilgjengelige kvinner som bare venter på å bli sjekket opp av snille og rike norske gutter? Gir det en slags selvtillit? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. april 2011 #202 Del Skrevet 27. april 2011 man gir jo betingsløs tillit i starten. Sjalusi og kontroll kommer etter utroskapen, ikke før. Om man ikke viser sjalusi og kontroll kan det føre til utroskap, - da sier dama til seg selv; "han brydde seg ikke". Kvinner har så mange argumenter for hvorfor de er utro at det er bare å glemme og prøve å ramse opp alle..! Ehhh what? Sier du at sjalusi, mistro og overdreven kontroll alltid kommer etter utroskap? Alltid? Hadde vært moro for deg å bo sammen med en eks av meg da gitt... Du verden. Jeg har aldri blitt så manipulert, styrt, herjet med og mistrodd i mitt liv og jeg hadde ikke gjort en dritt. Jeg måtte til enhver tid gjøre rede for hvor jeg hadde vært, med hvem og hvor lenge. Han klarte å gjøre det mest mulig vanskelig for meg å være sammen med venner og med familie - og i det hele tatt være noe sted uten ham. Han trodde alltid galt om meg, innbildte meg at han kunne føle det på seg om jeg tenkte negative tanker om forholdet og han fikk meg til å bli så nedkjørt psyikisk at jeg tilslutt trodde at jeg var årsaken til alt - årsaken til at han drakk, årsaken til at vi ikke hadde det bra, årsaken til at han hele tiden kjørte meg ned - jeg fortjente jo ikke bedre. Tilslutt var jeg utro ja, for det spilte jo ingen rolle om jeg var tro - han trodde ikke på meg samme hva. Så jeg kysset en annen mann og våknet som ved et trylleslag fra transen og kom meg unna. Jeg blir utrolig provosert over holdninger som dine Wac-job. men det var på den andre siden ikke noe nytt... Jeg forsvarer absolutt ikke utroskap. jeg har opplevd det fra begge kanter og mener at man skal være så real at man gjør det slutt om det er slik at man ikke klarer å nøye seg med den man har - men fanken heller. Det er mange, mange mennesker som blir utsatt for mye rart av andre og å hevde at det er kvinner som utsetter og menn som finner seg i er rett og slett bare piss. Utroskap og dritt er rimelig likt fordelt mellom kjønnene, så kanskje dere gutter kunne ta ansvar for deres halvdel og oppføre dere som ansvarlige, voksne, gode menn - så skal vi ta vår side vi. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 27. april 2011 #203 Del Skrevet 27. april 2011 til Suzy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #204 Del Skrevet 27. april 2011 Ehhh what? Sier du at sjalusi, mistro og overdreven kontroll alltid kommer etter utroskap? Alltid? Hadde vært moro for deg å bo sammen med en eks av meg da gitt... Du verden. Jeg har aldri blitt så manipulert, styrt, herjet med og mistrodd i mitt liv og jeg hadde ikke gjort en dritt. Bare sånn utifra akademisk interesse; vet du om han hadde hatt dårlige dameerfaringer før din tid, og/eller kommer han fra en dysfunksjonell familiebakgrunn etc.? Utroskap og dritt er rimelig likt fordelt mellom kjønnene, så kanskje dere gutter kunne ta ansvar for deres halvdel og oppføre dere som ansvarlige, voksne, gode menn - så skal vi ta vår side vi. Problemet er bare det at de som oppfører seg bra ikke kan ta ansvar for resten. Og at man aldri vet hvem som er hvem før det er for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #205 Del Skrevet 27. april 2011 Problemet er at du trenger ikke være singel for å rote med andre mannfolk når du er på tur. Og mannfolk trenger heller ikke være single for å rote med andre. Altså vil det være en større risiko å reise hver for seg. Når katten er borte. OG noen trenger bare å sitte stuck i Indre Enfold og allikevel bidra til utroskap ved å pule gifte damer.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. april 2011 #206 Del Skrevet 27. april 2011 Bare sånn utifra akademisk interesse; vet du om han hadde hatt dårlige dameerfaringer før din tid, og/eller kommer han fra en dysfunksjonell familiebakgrunn etc.? Ja det vet jeg og svaret er nei. Han var en mildt sagt dårlig og fraværende forelder til ei ung jente som han hadde fått sammen med ei flott og oppegående dame, som jeg bare har hørte godord om - også fra ham. Såvidt meg bekjent hadde han aldri blitt utsatt for utroskap eller noe slikt og ødela selv forholdet til kone og barn med drikk og tull. I tillegg hadde han en svært god og trygg familie med kloke foreldre, som var snille som dagen var lang. De ble jeg godt kjent med og svært glad i i løpet av forholdet og han hadde ei søster som hadde skikket seg svært godt og hadde en strålende familie. Han var rett og slett et råttent eple. Og slem. Hvorfor vil du vite det? Problemet er bare det at de som oppfører seg bra ikke kan ta ansvar for resten. Og at man aldri vet hvem som er hvem før det er for sent. Nå misforsto du meg. Jeg mente ikke at du skal ta ansvaret for alle menn, men for deg selv som mann og din side av forholdet, så kan vi som er kvinner ta ansvaret for oss selv og vår side. Alle kan ta feil, men det finnes rimelig mange indikatorer på hvem som ikke er verdt å samle på som kan ses lenge før man har flyttet inn, fått hver sin ring og delt alle eiendeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #207 Del Skrevet 27. april 2011 Bare sånn utifra akademisk interesse; vet du om han hadde hatt dårlige dameerfaringer før din tid, og/eller kommer han fra en dysfunksjonell familiebakgrunn etc.? Jeg har en historie som er rimelig lik Suzys, hans historie og bakgrunn var helt "normal". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #208 Del Skrevet 27. april 2011 Ja det vet jeg og svaret er nei. Han var en mildt sagt dårlig og fraværende forelder til ei ung jente som han hadde fått sammen med ei flott og oppegående dame, som jeg bare har hørte godord om - også fra ham. Såvidt meg bekjent hadde han aldri blitt utsatt for utroskap eller noe slikt og ødela selv forholdet til kone og barn med drikk og tull. I tillegg hadde han en svært god og trygg familie med kloke foreldre, som var snille som dagen var lang. De ble jeg godt kjent med og svært glad i i løpet av forholdet og han hadde ei søster som hadde skikket seg svært godt og hadde en strålende familie. Han var rett og slett et råttent eple. Og slem. Hvorfor vil du vite det? Det har som sagt bare en akademisk interesse for meg personlig. Et råttent eple høres da ut som korrekt betegnelse på ham. Nå misforsto du meg. Jeg mente ikke at du skal ta ansvaret for alle menn, men for deg selv som mann og din side av forholdet, så kan vi som er kvinner ta ansvaret for oss selv og vår side. Alle kan ta feil, men det finnes rimelig mange indikatorer på hvem som ikke er verdt å samle på som kan ses lenge før man har flyttet inn, fått hver sin ring og delt alle eiendeler. Ja, det finnes sikkert mange indikatorer, men det er vanlig at disse ikke kommer til syne på et tidlig stadium. Og da blir det vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #209 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg har en historie som er rimelig lik Suzys, hans historie og bakgrunn var helt "normal". Ja, da blir det selvfølgelig vanskelig å avsløre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. april 2011 #210 Del Skrevet 27. april 2011 Ja, det finnes sikkert mange indikatorer, men det er vanlig at disse ikke kommer til syne på et tidlig stadium. Og da blir det vanskelig. Alle indikatorer kommer ikke til syne på et tidlig stadium, men med erfaring så får man en magefølelse for tullinger av begge kjønn og lærer å se dem, skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #211 Del Skrevet 27. april 2011 Alle indikatorer kommer ikke til syne på et tidlig stadium, men med erfaring så får man en magefølelse for tullinger av begge kjønn og lærer å se dem, skjønner du. Ja, men noen tullinger er betydelig verre å spotte enn andre, skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #212 Del Skrevet 27. april 2011 Du for eksempel, Steinar, er en tulling. Det er veldig lett å spotte. Noe jeg tror damen i Nord har funnet ut, det som er synd er at ikke du har skjønt at hun også er en tulling. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #213 Del Skrevet 27. april 2011 Du for eksempel, Steinar, er en tulling. Det er veldig lett å spotte. Noe jeg tror damen i Nord har funnet ut, det som er synd er at ikke du har skjønt at hun også er en tulling. Nope, jeg er ingen tulling Men det kan godt du være for alt hva jeg vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #214 Del Skrevet 27. april 2011 Noen tullinger er enkle å spotte, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #215 Del Skrevet 27. april 2011 Noen tullinger er enkle å spotte, rett og slett. Ja, det er forsåvidt sant. Men de aller verste tullingene gjør faktisk alt de kan for ikke å bli spottet. Og dermed blir det veldig vanskelig å avsløre dem. Syns du at jeg legger ned sjela mi her på å virke veldig fantastisk for alle kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #216 Del Skrevet 27. april 2011 Nope, jeg syns bare generelt du er en stor tulling, uten selvinnsikt og med liten virkelighetsforståelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #217 Del Skrevet 27. april 2011 Nope, jeg syns bare generelt du er en stor tulling, uten selvinnsikt og med liten virkelighetsforståelse. Smaken er som baken. Og hva er så virkelighetsforståelsen according to KateW da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. april 2011 #218 Del Skrevet 27. april 2011 Ja, men noen tullinger er betydelig verre å spotte enn andre, skjønner du. Hvilke da? Min erfaring er at kontrollerende, alkoholiserte, sjalu, dumme, negative, uempatiske, gjerrige, bortskjemte, gale, løgnaktige, upåståelige, autistiske (som var en kort oppsummering av typer jeg ikke liker) mennesker avslører seg rimelig snart. Som sagt trenger man litt mellommenneskelig erfaring for å se det, men det har man jo oftest når man er voksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 27. april 2011 #219 Del Skrevet 27. april 2011 Smaken er som baken. Og hva er så virkelighetsforståelsen according to KateW da? At en kvinne som er gift og bor åtti mil unna ikke er interessert eller kommer til å bli det noen sinne ever. Og det er ikke bare according til meg, men til de fleste andre som har fulgt historien din.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. april 2011 Forfatter #220 Del Skrevet 27. april 2011 Hvilke da? Min erfaring er at kontrollerende, alkoholiserte, sjalu, dumme, negative, uempatiske, gjerrige, bortskjemte, gale, løgnaktige, upåståelige, autistiske (som var en kort oppsummering av typer jeg ikke liker) mennesker avslører seg rimelig snart. Som sagt trenger man litt mellommenneskelig erfaring for å se det, men det har man jo oftest når man er voksen. Og hvor lett tror du det er å avsløre disse i en tidlig dating-fase? Tror du folk flest annonserer sine dårlige egenskaper overfor andre? Et gammelt godt uttrykk som passer bra er dette: Du kjenner ingen før du bor i sammen med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå