Gå til innhold

Usikkerhet

Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg spør deg om du hadde nektet dama di å reise, om dere var i samme situasjon som oss i påsken? Helt konkret, ikke noe ja men, nei men...

Hvordan skulle jeg kunne det hvis jeg var borte hele tiden på jobb?

Men jeg hadde kommet til å forvisset meg om at det ikke ble for mye festing etc. :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Hvordan skulle jeg kunne det hvis jeg var borte hele tiden på jobb?

Men jeg hadde kommet til å forvisset meg om at det ikke ble for mye festing etc. :smoke:

Du med dine regler og rammer kunne vel fint nektet det. Hvordan skulle du kunne forvisse deg om festing o.l, i den situasjonen?

Jeg har forøvrig ikke vært på en eneste fest i påsken, men har vært sammen med ungene mine, venner og faren min.

Jeg er så utrolig glad for at jeg har en mann som er trygg i seg selv og trygg på meg, slik at vi slipper masse regler og stramme tøyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr det å være et par at man prioriterer å gjøre ting i sammen som et par. Og IKKE at man bare fortsetter å leve som 2 single som tilfeldigvis bor under samme tak.

Men det er jo helt åpenbart at mange ikke mener dette.

NÅR PARTNER IKKE HAR MULIGHET, skrev jeg. Hva i alledager får deg til å sammenligne det med å ville ha i pose og sekk? Eller å ikke ha et skikkelig forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du med dine regler og rammer kunne vel fint nektet det. Hvordan skulle du kunne forvisse deg om festing o.l, i den situasjonen?

Jeg har forøvrig ikke vært på en eneste fest i påsken, men har vært sammen med ungene mine, venner og faren min.

Jeg er så utrolig glad for at jeg har en mann som er trygg i seg selv og trygg på meg, slik at vi slipper masse regler og stramme tøyler.

Du skal da ikke se bort ifra at det meste av den fortjenesten ligger i din egen oppførsel. Som altså gjør han trygg (på deg).

Hadde du derimot oppført deg som en uansvarlig idiot, så hadde du sannsynligvis kommet til å blitt behandlet deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Du skal da ikke se bort ifra at det meste av den fortjenesten ligger i din egen oppførsel. Som altså gjør han trygg (på deg).

Hadde du derimot oppført deg som en uansvarlig idiot, så hadde du sannsynligvis kommet til å blitt behandlet deretter.

Hvordan behandler man en uansvarlig idiot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan behandler man en uansvarlig idiot?

Først bruker man regler og kontroll.

Samt appellerer til å endre oppførsel.

Viser dette seg da å være helt umulig å få til å fungere, så kutter man dem helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galt og galt, fru Blom ;) Poenget er bare det at alle er forskjellige. Det som passer for dere passer ikke nødvendigvis for alle andre.

Det er ikke engang sikkert det hadde passet for deg hvis du hadde vært i sammen med en annen fyr.

Alle par er ulike. Mer eller mindre.

Vel, det er du som blant annet skriver følgende:

Du gir inntrykk av å ville ha i pose og sekk.

Du vil tydeligvis ha et parforhold, men du vil samtidig gjøre akkurat som du selv vil. Og det er ikke mulig.

I parforhold er det ganske normalt, vil jeg påstå, at man har egentid. Selvsagt er det opp til hvert enkelt par å bestemme hva som er riktig for seg, men samtidig tror jeg at svært mange ville fått problemer i parforholdet hvis de ikke kunne få noe tid til seg selv.

Det handler ikke om å ville ha i pose eller sekk, det handler ikke om å ikke tenke på sin partner, men faktisk å gi hverandre rom. Rom til å savne, rom til å være glade i hverandre, rom til å utforske og rom til å finne inspirasjon.

Jeg elsker å gjøre ting med min kjæreste, men samtidig trenger jeg å være for meg selv. I blant tror jeg de fleste føler det slik, å bare kunne ta vare på seg selv. På den måten tror jeg også man tar bedre vare på hverandre. Når jeg reiser kommer jeg hjem med ny glød, jeg får hvilt ut og vært litt egoistisk, men hva så? Jeg tenker at det å bare tenke på seg selv en gang i blant faktisk er meget sunt, og man lærer også meget fort hvor stor verdi ens kjære faktisk har. For det er kjæresten min jeg vil dele mine opplevelser med, det er han jeg vil fortelle vitser til og fortelle om alle de flotte klærne jeg har shoppet i London. Det gjør meg glad, og ting som gjør meg glad - og samboer glad, gjør også parforholdet vårt sterkere, det skaper større trivsel. I stedet for å føle seg låst inne i et forhold, blir forholdet heller et sted for utfoldelse og frihet.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Først bruker man regler og kontroll.

Samt appellerer til å endre oppførsel.

Viser dette seg da å være helt umulig å få til å fungere, så kutter man dem helt ut.

Jaha. Har regler og kontroll noen gang fungert i noen parforhold du har vært i? Eller appellering til å endre oppførsel?

At man kutter dem ut, er jeg enig i. Kryss i taket, jeg er enig med Steinar i èn ting!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er du som blant annet skriver følgende:

I parforhold er det ganske normalt, vil jeg påstå, at man har egentid. Selvsagt er det opp til hvert enkelt par å bestemme hva som er riktig for seg, men samtidig tror jeg at svært mange ville fått problemer i parforholdet hvis de ikke kunne få noe tid til seg selv.

Det handler ikke om å ville ha i pose eller sekk, det handler ikke om å ikke tenke på sin partner, men faktisk å gi hverandre rom. Rom til å savne, rom til å være glade i hverandre, rom til å utforske og rom til å finne inspirasjon.

Jeg elsker å gjøre ting med min kjæreste, men samtidig trenger jeg å være for meg selv. I blant tror jeg de fleste føler det slik, å bare kunne ta vare på seg selv. På den måten tror jeg også man tar bedre vare på hverandre. Når jeg reiser kommer jeg hjem med ny glød, jeg får hvilt ut og vært litt egoistisk, men hva så? Jeg tenker at det å bare tenke på seg selv en gang i blant faktisk er meget sunt, og man lærer også meget fort hvor stor verdi ens kjære faktisk har. For det er kjæresten min jeg vil dele mine opplevelser med, det er han jeg vil fortelle vitser til og fortelle om alle de flotte klærne jeg har shoppet i London. Det gjør meg glad, og ting som gjør meg glad - og samboer glad, gjør også parforholdet vårt sterkere, det skaper større trivsel. I stedet for å føle seg låst inne i et forhold, blir forholdet heller et sted for utfoldelse og frihet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ja, jeg er enig med deg i dette med behov for alene- eller egentid etc.

Men ettersom alle par er ulike så vil det selvfølgelig være ulikt hvordan man gjør dette i praksis. Og det må jo være helt greit.

Men når man som et par ikke gjør noenting i sammen lenger, da bør alle varsellamper lyse! Og derfor mener jeg at det er viktig å feriere i sammen og gjøre noe som begge har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Har regler og kontroll noen gang fungert i noen parforhold du har vært i? Eller appellering til å endre oppførsel?

Ikke så langt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpløs

Ja, jeg er enig med deg i dette med behov for alene- eller egentid etc.

Men ettersom alle par er ulike så vil det selvfølgelig være ulikt hvordan man gjør dette i praksis. Og det må jo være helt greit.

Men når man som et par ikke gjør noenting i sammen lenger, da bør alle varsellamper lyse! Og derfor mener jeg at det er viktig å feriere i sammen og gjøre noe som begge har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ikke så langt, nei.

Nehei. Jeg har lært at når det ikke funker med èn metode, bør man endre metoden(e) man bruker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei. Jeg har lært at når det ikke funker med èn metode, bør man endre metoden(e) man bruker.

Ja, enig i det, og derfor har jeg også byttet metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg betyr det å være et par at man prioriterer å gjøre ting i sammen som et par. Og IKKE at man bare fortsetter å leve som 2 single som tilfeldigvis bor under samme tak.

Men det er jo helt åpenbart at mange ikke mener dette.

LangWeekend med venninner skrev jeg, spesielt når partner ikke kan, eller har interesse. Gjerne parallelt med at partner drar på turer alene, hvor JEG ikke kan eller har interesse. Og ferie med partner. Det er to helt forskjellige ting, og det tyder ikke på pose og sekk, det tyder på å være glad i å reise.

Hva annet mener du tyder på at jeg vil ha i både pose og sekk, siden du skrev for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LangWeekend med venninner skrev jeg, spesielt når partner ikke kan, eller har interesse. Gjerne parallelt med at partner drar på turer alene, hvor JEG ikke kan eller har interesse. Og ferie med partner. Det er to helt forskjellige ting, og det tyder ikke på pose og sekk, det tyder på å være glad i å reise.

Hva om partneren ikke ønsker å reise på noen tur alene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Passing by

Jeg forstår det sånn at det ikke ble noe påskebesøk fra damen?

Hva gjør man hvis den andre ikke vil reise på tur alene? Da gjør man kanskje som naboparet mitt, han vil ikke reise noen steder han, han vil være hjemme uansett for ferie er kjedelig. Ikke noen ferieturer og sånt. Men han lar kona dra på tur, enten alene med venninner,eller helt alene, eller med barna. Tidligere ble det med barna, men de har flyttet ut og hun reiser på venninneturer mens han er hjemme alene. Fungerer fint det, han er fornøyd fordi han slipper å reise noe sted og hun er fornøyd fordi hun får reist og sett litt mer enn nærmiljøet.

Min eks dro på jaktturer med kameratene, en uke som var øremerket jakt hver høst. Og så dro han på fotballturer til England med kamerater en eller to ganger i året. Jeg dro på jenteturer, enten shoppingturer eller kunst og kultur eller hyttetur. Men fotballturene og jenteturene var jo ikke over så mange dager, de lange feriene tok vi sammen som en familie. Turer med venner er gjerne over korte perioder mens ferier med familien er gjerne 3-4 uker. Jeg tror det skal godt gjøres at begge i et par har akkurat samme interesser, begge kan godt være med på noe som ikke interesserer dem av og til men det er mye hyggeligere å gå på museer eller shoppe sammen med noen som er virkelig interessert. Jeg gadd i hvert fall ikke bli med på jakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om partneren ikke ønsker å reise på noen tur alene da?

Da blir han hjemme, eller blir med. Da finner man en løsning. Å ha ulike interesser betyr nemlig ikke at man bare dyrker de interessene som er ulike, ser du. Men et menneske som ikke liker å reise er ikke nødvendigvis en partner jeg kunne hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Da blir han hjemme, eller blir med. Da finner man en løsning. Å ha ulike interesser betyr nemlig ikke at man bare dyrker de interessene som er ulike, ser du. Men et menneske som ikke liker å reise er ikke nødvendigvis en partner jeg kunne hatt.

Jeg trives nok best med en partner som liker å reise, det ville vært et problem for meg å ha det som naboparet for jeg ønsker å dele opplevelser med den jeg er sammen med. I tillegg reiste vi hver for oss med venner som hadde de samme interessene som enten han eller jeg. Fisketurer kan jeg godt være med på, men ikke jakt så det fikk han gjøre med sine kamerater. Og han ville helst slippe å være med på shopping og katedralturer. Cluet er at vi bruker jo ikke opp alle feriedagene våre på turer hver for oss, det er en liten mengde dager i forhold til de felles feriene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det sånn at det ikke ble noe påskebesøk fra damen?

Nei, akkurat som forventet. Håpløs oppførsel!

Dermed sa jeg at nå kommer jeg ikke til å svare henne før hun reiser hit ned.

Hørte ikke et pip hele Påska, men nå i dag fikk jeg en mail hvor hun skriver hvilken jævla drittsekk jeg er, og hvor glad hun er at hun ikke skal leve i sammen med meg!!!

Jada. Kvinnfolk er virkelig noe for seg selv. Og jeg svarer selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...