Gå til innhold

Skal bestille reise til sommeren men får ikke ferie/skattepenger før i juni

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om jeg kan få utsatt betalingen til juni måned da ferie og skattepenger kommer? er redd det blir utsolgt hvis ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mastercard eller noe lignende du kan betale med?

Ellers spurte jeg sjefen min (vi er en liten bedrift) om jeg kunne få feriepengene nå -og det fikk jeg :)

Skrevet

Du kan jo høre om kan få utbetalt feriepengene på neste lønning.

Tips til "neste år" (egentlig i år da) er å følge med på skatten i løpet av året slik at oppgjøret går mer eller mindre i null, så sparer du heller de ekstra kronene på en høyrentekonto. Da har du de tilgjengelig til enhver tid!

Et tips til fremtiden kan være å legge seg til vanen at feriepengene du får i år skal brukes på neste års ferie.

Skrevet

De aller fleste likvide arbeidsplasser har mulighet til å betale ut feriepenger en måned eller to tidligere, så hvis du spør pent kan det jo være at det går bra :)

Ellers er vel kredittkort den eneste løsningen, tviler sterkt på at du får utsatt betalingen.

Skrevet

Du må jo ikke betale hele summen for ferien nå om du bestiller chartertur. Da betaler du et depositum innnen 1 uke også resten av beløpet ca 1 mnd før avreise.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo høre om kan få utbetalt feriepengene på neste lønning.

Tips til "neste år" (egentlig i år da) er å følge med på skatten i løpet av året slik at oppgjøret går mer eller mindre i null, så sparer du heller de ekstra kronene på en høyrentekonto. Da har du de tilgjengelig til enhver tid!

Et tips til fremtiden kan være å legge seg til vanen at feriepengene du får i år skal brukes på neste års ferie.

Takk for tips begge to! :)

Er ingen mulighet for å få feripengene før, får ta og høre med reisebyrået-kan jo vise til arbeidskontrakt og ligning på skattepenger...

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ikke betale hele summen for ferien nå om du bestiller chartertur. Da betaler du et depositum innnen 1 uke også resten av beløpet ca 1 mnd før avreise.

Aha, vet dere capris på depositum, turen koster vel tyvetusen..skal til Mallorca :)

Gjest Silvermist
Skrevet

Aha, vet dere capris på depositum, turen koster vel tyvetusen..skal til Mallorca :)

Hos Apollo er det 900,- pr. hode i depositum.

Skrevet

Hos Ving er det 1300 kr pr stk.

• 2 uker senere...
Skrevet

skattepengene har 4 datoer i år, og ikke alle får i juni, så for gudsskyld ikke bestill å tro det går i orden.

Datoene er som følger:

24. juni

17. august

14. september

eller

19. oktober.

Skaff deg lokalbankens masterkort. Å trekk bare det i utlandet. De kaster kort etter deg nesten, å blir du lurt har mastercard dekket summen. Så slipper lønnskontoen din å bli tappet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...