Gå til innhold

Diskusjons-frustrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang vært midt i en livlig og forholdsvis saklig diskusjon og plutselig har motparten sagt noe sånt som: «Nei, dette gidder jeg ikke diskutere mer».

Da tenker jeg ikke på type diskusjoner i et forum der moderatorer sperrer tråder osv, men i det virkelige liv, eller i real time chat. Det er selvsagt verst i det virkelige liv, face to face..

Mine erfaringer er at dette i hovedsak er folk som blir trengt opp i et hjørne og omringet av sine egne dårlige argumentasjoner.. (eller foreldre som er lei av å høre masende barn, men det er ikke helt det samme)

Jeg blir frustrert og sinna av sånt! :sinna:(<-- tjihi, for en tøff smilie!)

Hva er din mening/erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sikkert opplevd det i RL.

Men kan ikke komme på en konkret situasjon.

Skrevet

har faktisk sakt det selv jeg... til en som ikke hører som nr en, og som har argumenter som er så på jordet at det var håpløst å diskutere... :wink:

Skrevet
.. som har argumenter som er så på jordet at det var håpløst å diskutere...

Ja, man har jo de situasjonene der da.. Det er kjedelig når det utvikler seg sånn.. Men det er artig, artig, artig å saklig plukke dårlige argumenter fra hverandre. Iallefall dersom man kan gjøre det i fora som IRC for eksempel. Men med en gang man har det IRL kan det straks utvikle seg litt styggere dersom man ikke klarer å holde diskusjonen på et saklig nivå..

Skrevet

Jeg har nok sagt det selv jeg. Men da i diskusjoner med folk som overhode ikke kan diskutere og se utenfor sitt eget. Når de kommer med det samme argumentet om igjen og om igjen i evigheter sier jeg dette gidder jeg ikke lenger.

Skrevet

Ja det har jeg opplevd i en opphetet diskusjon, og er jeg da irritert i utgangspunktet skal jeg love deg jeg ikke blir spesielt mye mildere stemt om motparten bare sier "denne diskusjonen er over"

Skrevet

Jeg har nok også avsluttet diskusjoner ja.

Som regel av samme grunn som Saturn her nevner, men også fordi jeg har skjønt at det ligger noe annet bak. Du vet, de gangene folk skal diskutere en sak fordi de egentlig er forbannet på noe annet.

Sier selvsagt ikke at jeg ikke gidder mer, men spør rett ut om noe annet ligger bak. Som regel bekrefter "kranglefanten" det og så kan vi begynne å prate om det som han/hun virkelig har på hjertet.

Mye greiere det. :D

Skrevet

Det kan vere fleire grunnar til at ein diskusjon blir avslutta på denne måten, ofte fordi avsluttande part har gått tom for både saklege og usaklege argument. Men det hender også (jada, sjølv eg - som faktisk likar å diskutere og kverrulere - har avslutta diskusjonar tvert) at motparten absolutt ikkje har peiling på det den pratar om, og når du då er så sikker i din sak utan at den andre personen gjer så mykje som å lette på eit augnelokk for dine argument, nei då- DÅ avsluttar eg gjerne diskusjonen på den kjipe måten! :)

Irriterande å bli "let down".....? Jeps...

Skrevet

Jeg kan av og til slutte diskusjoner når jeg bestemmer meg for det. Men det er ikke alltid fordi jeg mangler argumenter. Årsaken til uttrekking er fordi jeg har en liv utenfor pc og kan ikke alltid sitter å følge opp argumenter som er blitt fremmet. Dessuten går jeg ofte lei av diskusjoner og av folk som bare vil kvervlere for å kvervulere... :blunke: Når jeg har et valg til å starte en diskusjon, har jeg også et valg til å trekke meg ut når jeg vil... :wink:

Skrevet

Det gjør meg kjempesinna når noen bryter av på den måten - men av og til er det greit også. Diskuterte med ei en gang som ikke ville høre på andre argumenter i det hele tatt og når hun ble bedt om å forklare utsagnene sine bare gjentok det samme høyere og høyere... :roll:

Da var det best å bare kutte det hele av...

Suz :wink:

Skrevet
Årsaken til uttrekking er fordi jeg har en liv utenfor pc og kan ikke alltid sitter å følge opp argumenter som er blitt fremmet. :wink:

Eg trudde det var snakk om diskusjonar i RL her eg...

Skrevet

Eg trudde det var snakk om diskusjonar i RL her eg...

Det var det.. :roll:

Skrevet

Jeg tenkte på diskusjoner både IRL og via direkte chat som bla IRC, MSN osv.. Er det forum-diskusjoner, er det ikke så direkte, føler jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...