Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27923628

Har fått i oppdrag å finne en enkel og rimelig laptop til et eldre familiemedlem. Men jeg har lite peiling. :-) Selv om det blir jeg som skal stå for opplæringen.

Den skal kun brukes til å sende mail, nettbank, lese nyheter og Skype m.m. Altså ikke nedlasting av musikk og film.

For dere som er inne i dette, ser denne ok ut til sitt bruk?

Blir glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg har en Asus eee, men den jeg har er litt mindre og har Linux i stedet for Windows.

Den er helt gei, men føles litt kjip og billig når man bruker den.

Til så enkel bruk som du skisserer her tror jeg den vil være god nok. Det eneste er at det kanskje er litt små taster siden maskinen kun er 10". Det kan bli litt knotete for en eldre bruker.

Gjest Naenia
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt en så liten pc til et eldre familiemedlem. Min mormor (som ble 80 i høst) har en slik en, som hun bruker til det du forteller. :)

Skrevet

Hjertelig takk for tips og råd!

Har bestemt meg for en slik som mormoren til Naenia har. De hadde akkurat en igjen på lager, så jeg syns jeg var heldig. Gode kritikker også, leser jeg. "Mye data for pengene".

Gjest Silvermist
Skrevet

Ja den så mye bedre ut til det bruket :) Både jeg og samboeren har Acer laptop, og er veldig fornøyd med dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du jo bestemt deg, og det er sikkert et godt valg :) Jeg kjøpte en 12" Asis eee, og er veldig fornøyd med den. Tastaturet har normal størrelse, omtrent, men skjermen kan nok være litt liten også på 12", i hvert fall hvis eieren ikke er komfortabel med å zoome inn på dokumenter og forstørre skrift. Selv har jeg denne maskinen i tillegg til en 15", og bruker av og til ekstra skjerm. Selv innholdet i maskinen virker bra, den er responsiv og rask til enkle oppgaver (kan også redigere litt bilder i standardprogrammer i Windows/Office). Foreldrene mine er 60 + og har også en liten bærbar, dog mulig den er 13 tommer. De har ikke noe problem med å bruke den størrelsen, selv om de er avhengige av lesebriller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...