AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Fant en salamander når jeg var ute med hunden for ca en time siden. Den lå på asfalten og det var ikke noe vann i nærheten, så jeg tok den med hjem, for jeg skal på langtur i skogen i morgen og da må jeg vel finne en salamanderdam ett eller annet sted. Noen som vet hvordan område disse trives i, og hvordan en typisk salamander-dam ser ut? Eller burde jeg legge den tilbake der jeg fant den?
Mubba Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Vi hadde en salamander på besøk for ett år siden og vi fikk beskjed om at de liker seg i "sump"-liknende området hvor det er fuktig, tilgang på vann og mye skog.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 Oki! Slapp den ut i nærheten av der jeg fant den, så at det gikk en bekk nedenfor gangstien, leste på nettet at de er stedsbundende, så kanskje ikke så smart å legge den ved ett tjern flere kilometer unna 2
Mubba Skrevet 22. april 2011 #4 Skrevet 22. april 2011 Oki! Slapp den ut i nærheten av der jeg fant den, så at det gikk en bekk nedenfor gangstien, leste på nettet at de er stedsbundende, så kanskje ikke så smart å legge den ved ett tjern flere kilometer unna Snill du er. Salamendere er så søte ^^.
Gjest Maneater? Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Mubba, hadde det ikke stått "Chocolade" på bildet ditt hadde jeg trodde det var ett hamster eller en bæsj.. Just sayin' Sorry for OF.
Mubba Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 Mubba, hadde det ikke stått "Chocolade" på bildet ditt hadde jeg trodde det var ett hamster eller en bæsj.. Just sayin' Sorry for OF. HAHA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå