Gjest Johanna Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Jeg er 30 år, singel og barnløs. HVER gang jeg møter noen og forteller dette får jeg høre "Du møter nok drømmemannen snart", "jaja, du har sikkert ikke møtt den rette enda" og lignende. Jeg er singel 100% etter eget valg og har ingen ønsker om å gifte meg eller å få barn. Jeg har valgt å gjøre noe helt annet med livet mitt. Hvorfor er deg så uakseptabelt?
Schadenfreude Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Fordi folk gjerne mener at de har tatt de riktige valgene, og at de valgene som er riktige for dem nødvendigvis også er riktige for alle andre. For det er kanskje ubehagelig for enkelte å tenke at man KUNNE ha tatt et annet valg. Derfor får frivillige barnløse pes ("du ombestemmer deg nok", "barn er den største lykke i livet" osv) og i hvert fall frivillig single. Gjør som alle andre og du får være i fred. Gå mot normen og du må høre på gnålet fra den ene og den andre. Det er bare å heve seg over det. Det er du som må vite hvordan du vil leve livet ditt, og da får bare andre innbille seg at du ville hatt det bedre hvisomatte, dersomatte. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 Fordi normen liksom er å være gift, ha 2 barn, hus, stasjonsvon og hund. Det ligger vel både i tradisjonen og rett og slett hvordan samfunnet er bygget opp. Det er bare å heve seg over dem som kommenterer. Enten svare tilbake med samme mynt, eller la det forgå i stillhet.
Inx Skrevet 22. april 2011 #4 Skrevet 22. april 2011 Det er ca 20 000 flere menn enn det er kvinner i Norge. Ergo er det og bør det være forbudt for kvinner å være single, single menn bør få rasjoneringskort!
Gjest Reproductivist Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Fordi normen liksom er å være gift, ha 2 barn, hus, stasjonsvon og hund. Det ligger vel både i tradisjonen og rett og slett hvordan samfunnet er bygget opp. Det er bare å heve seg over dem som kommenterer. Enten svare tilbake med samme mynt, eller la det forgå i stillhet. Hvis man bare skal ha 2 barn, kan man like gjærne la være, og hvis man skal være gift blir man nesten alltid sittende med en dårlig mann, særlig genetisk og hvis han ikke er det, kommer han sannsynligvis til å gå fra kvinnen eller i det minste være utro når hun blir gammel (35-45) likevel. Eneste praktiske og naturlige er mange damer per mann og de at de fleste menn derfor aldri får sjans til å få sex/barn. Og at de mest attraktive kvinnene han er med får mange flere barn enn 2 hver i løpet av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå