AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Hei, Jeg lurer på en liten ting. Vi skal ha fest til lørdagen, også bor vi i hus og har innekatt som vi skaffet oss i høst. Vi er veldig redd for at denne fort kan smette ut av døren eller annet når det kommer mange mennesker, det er meldt fint vær og utgangsdør vil gå oppmogmigjen flere ganger, da vi skal grille..... Vi tenkte at vi tar alle kattens ting, lurer vi vet at han liker å ligge på, mat , toalett, leker, og litt musikk i for av radio slik at det ikke blir så stille for han der inne... Også lat vi han være innelåst på et rom. Hva tenker dere om dette? Det blir nok moen timer, kanksje 5 6 timer. Sørger for at vinduet stårmoppemslik at han får luft og litt godt med mat. Rommet er ikke kjempe stort, men greit nok. Serbdere på dette som dyreplaging? Eller tror de det går greit? Det er for å sörge for at vi ikke mister han..........m føler jomoss litt slemme som gjør det mot han også....
Xaphan Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Katten klarer seg alene i noen timer, særlig når den har mat og vann. Vil si det er mer dyreplageri å ha katten gående rundt på festen med masse fulle mennesker. 4
S_Dreams Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Slapp av. Dette går helt fint. Pus kommer mest sannsynlig bare til å ligge og sove uansett;) 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Når vi flytta og malte og la gulv i huset, masse møbler osv, måtte vi la katten være i et rom som ikke skulle jobbes med. Satte jo do og mat osv til han der, og hang opp en leke på døra slik at han iallefall hadde noe. Uansett, når vi får gjester sier jeg alltid ifra at de må passe på kattene, og jeg er veldig strikt på dette. Jeg viser dem hvor viktig det er, og sier virkelig ifra hvis de ikke tar hensyn godt nok til dette. Katter er dyr, stenge en katt inne i et rom i dagesvis er da ikke bra, men for noen timer ser jeg inget problem med.
Tabris Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 Jeg synes også det høres helt greit ut. Det er nok bedre for katten å få fred og ro for seg selv i et rom enn å være sammen med støyende og fulle mennesker.
fruBeist Skrevet 22. april 2011 #7 Skrevet 22. april 2011 Da vi gifta oss (hadde et lite selskap hjemme) og på julaften, var kattene våre på gjesterommet alene. De fikk en god porsjon kokt sei, vann og toalettet sitt inn der, og de hadde god plass å ligge på. Rommet er ikke så stort, men de sov stort sett hele tiden, innimellom seispisinga. Var inne og kikka til de, og kosa litt med de innimellom. Funka flott det.
Gjest Doh Skrevet 22. april 2011 #8 Skrevet 22. april 2011 Katten kommer nok til å ha det helt fint som de andre her skriver. Ikke noe å bekymre seg for i det hele tatt
pantora Skrevet 22. april 2011 #9 Skrevet 22. april 2011 Bare noen timer er ikke noe problem for pus i det hele tatt! Kos dere
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. april 2011 #10 Skrevet 22. april 2011 Nei det kaller jeg ikke for dyreplageri i det heletatt. Det kaller jeg for en ansvarsfull måte å gjøre det på, da dere ikke ønsker at katten skal gå rundt dere på festen eller stikke ut uten at dere vet det. Det hadde vært verre hvis det var snakk om en hund, da de ofte er mer sosial og ønsker nærkontakt med menneskene.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. april 2011 #11 Skrevet 22. april 2011 Pleier å gå helt fint dette Det er riktignok ikke alltid like populært, men det merker dere ganske fort.... Nå er mine vant til å rusle fritt rundt i hele leiligheten (alle rom utenom inneboden og gjestebadet), og er i tillegg forunderlig sosiale med mennesker (bakgrunnen deres tatt i betraktning).
Katrinepus Skrevet 22. april 2011 #12 Skrevet 22. april 2011 Min katt maser faktisk for å komme inn på soverommet for å være der i fred hu hvis vi har folk på besøk Enten vi drikker eller ikke. Syntes det hørtes som en veldig grei løsning jeg, ingen fare, kos dere
Passive Skrevet 22. april 2011 #13 Skrevet 22. april 2011 Går nok aldeles fortreffelig skal du se. Den vil nok kose seg mer i et stille rom enn på en bråkete fest med masse fremmede som skal løfte og tafse på den.
Gjesten Skrevet 22. april 2011 #14 Skrevet 22. april 2011 Bare se til dem innimellom, i tilfelle de blir livredde av bråket. Det burde gå helt fint
CathFoto Skrevet 24. april 2011 #15 Skrevet 24. april 2011 Vi gjør det med våre puser når vi har mange på besøk. Sist gjorde vi ikke det, og det endte med at den ene innepusen vår hadde klart å snike seg ut i oppgangen. Jeg får helt klump i halsen når jeg tenker på hva som kunne skjedd om hun hadde kommet seg helt ut. Så neste gang skal de være på "rommet sitt" igjen. Vi pleier å gi de litt våtfor, og passer på at de har alt de trenger/ønsker av leker/senger/vannautomat/kasse osv. og da er de alltid avslappet når vi slipper de ut i resten av leiligheten igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå