Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser for meg at et så "kraftig" bord krever stoler som ikke lar seg slå ihjel av bordet. :)

Varier-stolene var fine (fra Stokke?) og ser ut til å kunne matche bordet bra, imens de i tre med flettet stolsete tror jeg vil bli litt "simple" i stilen sammenlignet med bordet.

I og med bordet er så kraftig og tungt så tror jeg at jeg ville satset på stoler som ikke bryter helt i treslag. Da ville jeg heller satset på f.eks skinnstoler med metallbein enn trestoler i en annen tresort og en annen farge.

Videoannonse
Annonse
Gjest Harriet
Skrevet

Jeg synes det går fint å blande massivt og spinkelt. I utgangspunktet er jeg ikke så glad i spisestuestoler med høy rygg, men Scandia spisestuestol med ekstra høy rygg er nydelig. :)

Jeg tror syveren blir for lav, har selv syveren og liker dem godt, men bordet vårt er enklere. (Vi har forresten Scandia lounge, og den er også sååå fin. :hjerte: )

Variér-"uttrykket" er jeg ikke så glad i, men det er jo smak og behag. Man skal selvsagt velge noe som man liker selv.

Jeg har hvite syverstoler til et kragtig langbord i massiv bjørk. Synes nettopp de lave ryggene er med på å gjøre helthetsinntrykket så enkelt og elegant. Men det er jo smak og behag, jeg liker det lyse, enkle og "ujålete" uttrykket som spisestuen min gir - selvom prisen på syverstolene var jålete nok, den :fnise:

Skrevet

Jeg har hvite syverstoler til et kragtig langbord i massiv bjørk. Synes nettopp de lave ryggene er med på å gjøre helthetsinntrykket så enkelt og elegant. Men det er jo smak og behag, jeg liker det lyse, enkle og "ujålete" uttrykket som spisestuen min gir - selvom prisen på syverstolene var jålete nok, den :fnise:

Etter min mening er det nettopp ujålete stil som har jålete pris. De enkle rene linjene koster, men det er det jammen meg verdt :)

Skrevet

Jeg synes det går fint å blande massivt og spinkelt. I utgangspunktet er jeg ikke så glad i spisestuestoler med høy rygg, men Scandia spisestuestol med ekstra høy rygg er nydelig. :)

Jeg har Scandia med høy rygg kombinert med et relativt kraftig bord i en annen tresort enn stolene. I utgangspunktet var jeg litt skeptisk til kombinasjonen men det ble kjempefint. Vi valgte modellen med høy rygg fordi sittekomforten var såpass mye høyere enn på de med lav rygg (som jeg i egentlig syns var finere).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker spisestuestoler med høy rygg og myk stopping - fordi jeg liker laaange middager med mye vin. :fnise:

Ellers ville jeg bare tipse om at mikrofiber er veldig lett å holde rent, og dermed både praktisk og behagelig på spisestuemøbler. Jeg har det selv, og er veldig fornøyd med valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...