Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

langt, gult gress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus og gresset har ikke blitt klipt på mange år. Det er ca 30 cm langt og gult. Hva skal jeg gjøre for å få det fint og grønt her? Skal jeg bare forsøke å rake bort noe av det, for så å klippe det? Vil det etterhvert bli et grønt og fint gress, eller trengs det mer til?

Skrevet

Bråtebrann? Ellers må du rake og klippe det og rake igjen.

Skrevet

jeg har nøyaktig samme problemet....har raket vekk det verste å d ser ut til å komme frem mer grønt....men om noen har flere tips så gjerne det :sjenert:

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Få bort det verste (bruk en ljå eller noe), rak det vekk. Når du så klipper plenen så ikke rak denne gangen.

Et sted jeg bodde så slet jeg voldsomt med plenen, så fikk jeg tipset om å ikke rake vekk gresset etter å ha klippet det (når det ikke er FOR langt da), men heller la det ligge.

Vips, gresset ble grønnere i løpet av kort tid.

Hvorfor aner jeg ikke

Endret av Consensio
Gjest Harriet
Skrevet

Få bort det verste (bruk en ljå eller noe), rak det vekk. Når du så klipper plenen så ikke rak denne gangen.

Et sted jeg bodde så slet jeg voldsomt med plenen, så fikk jeg tipset om å ikke rake vekk gresset etter å ha klippet det (når det ikke er FOR langt da), men heller la det ligge.

Vips, gresset ble grønnere i løpet av kort tid.

Hvorfor aner jeg ikke

Men da kreves det veldig lavt gress - helst klipping annenhver dag i sesongen. DA kan man la glessklippet bli liggende som et slags gjødsel.

For å få orden på den forvokste plenen nå så bør man nok først slå gresset med ljå for å få bort det lengste. Med plenklipper så er jeg redd at det bare blir lagt flatt. SÅ - etter ljåen kan du klippe med gressklipper.

Men hvis det fremdeles da ikke blir fint så er det nok en fare for at du må spa opp og så på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...