Gå til innhold

Babygym..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor de selger fine babygym' til gutter? Forslag til nettsider? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes denne typen babygym er de aller beste. Kjekt å kunne bytte ut hva og hvor mye som henger i den etterhvert som barnet blir eldre. Dessuten er det veldig greit å ikke ha en babygym som sitter fast på en matte (type Fischer Price sine); det gir babygymmen flere bruksområder og gjør at interessen for den varer lengre.

Skrevet

Bare lurer: Er det egne babygymmer for gutter og jenter? Jeg har aldri hørt om "kjønnsspesifikke" babygymmer noen gang :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes denne typen babygym er de aller beste. Kjekt å kunne bytte ut hva og hvor mye som henger i den etterhvert som barnet blir eldre. Dessuten er det veldig greit å ikke ha en babygym som sitter fast på en matte (type Fischer Price sine); det gir babygymmen flere bruksområder og gjør at interessen for den varer lengre.

Ja, det er veldig kjekt med de løse som man kan flytte rundt på etter behov, men liker godt de som er festet på en matte, spesielt for de minste babyene. Har nemlig begge deler og den myke matten og polstrede bøylene har vært veldig anvendelig (man kan bytte ut lekene på disse også uten problem). Den er lett å ta med seg og når baabyen begynner å snu seg så er det ingen fare for at de slår seg selv på bøylen. ;) På den løse babygymmen i tre dunker jenta mi stadig hodet sitt i beina til babygymmen når hun åmer og snur seg, så må passe litt mer på. Den løse er derimot mer solid og spennende nå når babyen virkelig liker å teste kreftene sine og dra og heve seg opp etter lekene. Alt til sitt bruk, er min erfaring altså.

Skrevet

Ser at jeg har huket meg av som Anonymbruker.. Fant ikke igjen innlegget under "mine innlegg". :P

Englefjes: Ja, den der så veldig kjekk ut, men tror jeg har mest lyst til å kjøpe en med sånn matte under :-)

Harlekin: Jeg har iallefall sett rosa babygymmer med HelloKitty på, så alle er ikke like kjønnsnøytrale ;p

Skrevet (endret)

Jeg vil tipse om IKEA sin, fin, enkel, rimelig og veldig godt likt av småtasser, gutter som jenter! :)

Selve ramma er laga i tre, og figurene i hard plast. Er ikke en sånn gedigen plastsak, som de fleste babygymene er ;).

Edit: la til litt ;).

Endret av Aud Long
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg er alltid undersøke på nettet for tips som kan dra meg. Takk baby-gym-matte.lookitlook.com

Skrevet

Bare lurer: Er det egne babygymmer for gutter og jenter? Jeg har aldri hørt om "kjønnsspesifikke" babygymmer noen gang :klo:

Jeg er ganske sikker på at det finnes mange som er søte og rosa eller søte og lyseblå.

Men enn så lenge kjøper heldigvis de fleste foreldre babygym med fine, klare, sterke farger på lekene.

Og det er nok lurt, for det er det barna liker.

Jeg synes det er litt viktig at babygymen er spennende også når man begynner å snu seg over på magen. At man da ikke havner vekk fra alle lekene, liksom.

De fleste med matte har jo noe spennende på matta også.

Selv hadde vi en fra Fisher Price, som nå har gått videre til ny baby...

Skrevet

Noen som har tips til en FIN babygym, som ikke skriker folk i trynet hver gang man kommer inn i stua...?

Eller MÅ de være knæsje for å være "spennende nok" for de små gulla?

-hei, jeg heter kaprifolen, og synes mange leker har så grelle farger... :sjenert:

Skrevet

Noen som har tips til en FIN babygym, som ikke skriker folk i trynet hver gang man kommer inn i stua...?

-hei, jeg heter kaprifolen, og synes mange leker har så grelle farger... :sjenert:

Det er nok en gang sånn at de minste tiltrekkes av klare, skarpe farger og at lekene dermed også har de fargene.

Skrevet

Min er turkis. Den vhar tema Pengu. Syns denne er fin. Matta er ikke så spennende. Men hun har ikke begynnt å snu seg enda. Så tar det når den tid kommer. Får evt kjøpe et leketeppe.

De andre lekene har sterke farger pg henger disse i babygymmen.

Skrevet

Det er nå en gang sånn at små babyer ikke har så godt fargesyn. Så de trenger sterke, klare farger for å klare å skille dem.

I starten er det svart/hvitt som er "viktigst", og etter hvert altså klare, sterke farger.

Det som blir litt dusere og roligere for oss voksne, blir ensfarget og kjedelig for barna.

Jeg har kjøpt babygym fordi den skal være interessant for barnet. Om den ser stygg eller fin ut i stua har jeg brydd meg lite om. Den skal uansett bare stå der noen korte måneder, og så er det over på en annen (fargerik) leke.

• Liker 1
Skrevet

Vi har denne http://lekmer.no/barn-og-baby/babylek/babygym-og-lekematter/rätt-start-pingu-babygym pingu babygymen til jenta vår, en stor hit! Farger som er spennende, figurer som fenger,Myk og god å ligge på, brukte denne leeenge. Den er mange duse og søte babygymer som passer interiøret i stua bedre, men ungene trenger kontraster og farger, ellers eg det uinteressant. Viktig også at det ikke blir FOR travelt å se på, da bryr de seg heller ikke for de blir overstimulert...

Skrevet

Min baby liker best den billigste typen i plast til tohundre kr. Den mer fancy saken med bøyle på kryss med matte under viste seg å være bortkasta penger, da det er så dtor avstand mellom lekene at han bare når en av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...