AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 De siste 3 månedene har jeg begynt å miste så masse hår. Hver gang jeg tar fingerene gjennom håret følger det med flere hårstrå. Jeg merker at manken er tynnere også. Jeg verken stresser eller har forandret livsstil. Jeg har begynt på panto 3 for en ? Tar også vitamin tislkudd av forskjellige typer får i meg nok sunn mat. Hva kan dette være? Bør jeg oppsøke legen?
Ziphud Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Ja du burde det. Det kan skyldes sykdom eller mangler. Eller at du rett og slett har en røyteperiode.
Hu derre_ Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Det kan skyldes alvorlig vitaminmangel (sjeldent), stress (ganske typisk), eller rett og slett en røyteperiode. Jeg hadde en periode for flere år siden hvor jeg reiv ut tuster etter tuster i håret mitt. Jeg dro til legen, og der fant jeg ingen forklaring, også dro jeg til frisøren. Hun mente det var røyting. At nye hårstrå kom til, og derfor måtte de gamle vekk. Noen år senere begynte jeg å miste hår igjen, men ikke så mye. Da var jeg under stress i jobben, og er veldig sikker på at stresset utløste håravfallet.
Periwinkle Skrevet 22. april 2011 #4 Skrevet 22. april 2011 Jeg mister mye hår for tiden og har lagt merke til at det tidligere flotte og tykke håret mitt har blitt kjempetynt. Skal til legen 12. mai nå, og håper jeg får svar på det, for dette kan nesten helt umulig være en røyteperiode. For min del tror jeg det er vitaminmangel i kombinasjon med stress, og spiser b-vitamintilskudd for harde livet
mawia Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 ja det er alltid lurt å oppsøke lege når problemer oppstår. andre alternativ kan være oljebehandling til håret (for kanskje du mangler fuktighet i hodebunne og ned til hårroten). og bra, fortsatt med kosttilskudd - vitamin b http://mademoiselledianne.com/ta-vare-pa-haret-med-jojoba
b0blitez Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 det kan jo hende at du har en sykdom, ellers kan det bare hende at du røyter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå