AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Jeg skal flytte første virkedag over påske og har fått omgangsyke. Bor i en leilighet på 30 kvm og har pakket ned det meste fra før. Det som gjenstår er kjøkken, bøker, papirer, klær, sengtøy, bilder og alle småting. Vaskemaskinen sa farvel for seg for en uke siden, så jeg får ikke vasket gardiner og sengtøy, men jeg har tilgang på vaskemaskin når jeg har flyttet. En venninne skal hjelpe meg litt og noen venner skal kjøre og hjelpe under selve flyttingen, men jeg begynner å føle på panikken. Alle har reist bort i påska og selv er jeg syk og ligger for det meste. I dag husket jeg ikke at det bare var torsdag og tok feil av dagene etter å ha lagt syk i tre dager. Hva skal jeg si til utleier hvis jeg ikke har flyttet til onsdagen? Det skal en ny leieboer inn her og man kan vel ikke få sykemelding som gjelder hvis man ikke klarer å pakke og vaske rundt? Er redd dette blir kaotisk, men hva kan jeg si til utleier hvis jeg ikke har pakket og kommet meg ut i tide? Må jeg betale for en måned ekstra da?
Konstantin Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Spørs hvor grei utleier du har, men du må jo bare være ærlig å si det som der er. Å ta det fra der.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Jeg har masse flytteerfaring! Jeg tror at det kommer til å gå fint. Du må bare tenke at du skal pakke med deg tinga, ikke pakke ut dit du flytter. Så om du får til litt nedpakking innimellom mens du ligger syk, så går det fint. jeg ville ikke tenkt på alt jeg ikke fikk vaska og sånn, bare pakka ned, slik at jeg fikk tilstrekkelig tid til å vaske over siste dagen. 30 kvm er ikke stort. Så det går nok fort ;-) sist brukte jeg god tid, og da brukte jeg 5 dager på selve flyttinga. Ellers har jeg brukt bare 1 dag eller 2. Og da snakker vi samme str som det du flytter fra. Erfaringsmessig vet jeg at det vil være kjipt for den som skal ta over etter deg om ting blir utsatt. Folk skal sikkert flytte fra steder også, som de sikkert har sagt opp. Så trå litt varsomt. Men som vedkommende over sier, kommer helt ann på utleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå