Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren skal kjøpe nye kofferter, og har tittet litt på noen Samsonite, men de er jo svindyre... Blir 4500 kroner for 2 stykker.

Vi har lyst på harde kofferter, med fire hjul, og med ordentlig lukking, ikke glidelås.

Også er det snakk om store kofferter, type 20 kg med bagasje.

Så hva slags kofferter har dere? Og er dere fornøyde?

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Jeg har Carlton Eclipse,link til bilde.

Den jeg har tar 93 l, målene er L54 X W32 X H74.

Den er glossy, hardtop og veier nesten ingenting. Er kjempefornøyd med den. Den kostet rundt 1400,- tror jeg. Er kjøpt på Wedins i fjor.

Endret av Silvermist
Skrevet (endret)

Jeg har en Samsonite-koffert (denne) og er kjempefornøyd med den. Er absolutt verdt pengene, og man får jo også en meget god garanti med på kjøpet om noe skulle skje (10 år for mitt vedkommende). Merker stor forskjell mellom den jeg har nå og andre kofferter av billigere type som jeg har hatt før. Den er mer robost, tåler mye mer, meget enkel å håndtere og ha med seg og jeg er meget fornøyd med fire hjul - noe som gjør den enkel å trille.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har en carlton av type hardplast. Den kosta ca tusenlappen, og det virker som den tåler alt. Har vært rundt hele jorda, og er like hel. Stygg og full av riper og sår men fungerer 100%

Ikke kjøp en "jålete" koffert. Kjøp en som er lett (kiloene kan være verdifulle på tur) men samtidig solid (hengsler, lås og hjul)

Jeg ville gått for helstøpt plast.

Skrevet

Jeg har denne kofferten fra Samsonite i 82 cm (til "langturer") og 67 cm (til kortere turer) + den lille som går som håndbagasje, og er veldig fornøyd. Kjenner at kvaliteten er en helt annen enn på "billigkofferter" til under 1000-lappen. Hjul, låser etc. føles mye mer solid.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har en Delsey koffert. Mener den kostet rundt 2000. Har brukt den mye, og det synes ikke på den.

Greit å kjøpe noe litt ordentlig hvis du skal handle, det er skrekken at alt kommer løst på rullebåndet :)

Skrevet

Har Samsonite, samme som Yvonne linket :) Har ikke fått reist med den enda, men det er da fantastisk fin å se på :rodmer:

Skrevet

Har samme som Yvonne linket til, eller en som er til forveksling lik. Men min er noe mindre (trolig den som står som 68 cm upright). Kjøpte den i vår og er kjempefornøyd. Den holder til alle turer som medfører sending av bagasje.

Ellers har jeg en billig "Luca Vergani" fra Clas Ohlsson som jeg bruker til småturer. Den er akkurat sånn at jeg får lurt den med som kabinbagasje på fly, selv om den muligens er 0,5-1 cm for dyp.

Har også to gamle Samsonite'r. Den ene er så gammel at den er uten hjul og tung som et.... :kjefte: . Brukte den i mange år til jeg ble lei av å bære. Den andre er evær som et utyske og ble kjøpt på salg før en tur til Japan. Det er en sånn slepbar en med bare hjul på kortsida. I og for seg OK koffert, men tyngden og størrelsen gjør at jeg rett og slett ikke bruker den. Det blir for mye å dra på og jeg har så godt som aldri med så mye bagasje at jeg får utnyttet den.

Skrevet

Samsonite er dyrt, men er uten tvil den beste. 10 års garanti, alle deler kan byttes ut, og en utrolig slitsterk koffert. Tåler alt. Den koster, men koster også å kjøpe en til 1000 lappen som må byttes ut etter noen år fordi den blir ødelagt. Snakker av erfaring her.

Man får det man betaler for - enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...