Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg har funnet min daglige hudpleierutine, men er likevel ikke helt fornøyd med huden min. Vurderer derfor å prøve ut en eller flere ansiktsmasker som et tillegg.

De jeg har sett på er:

- MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque

- Md Formulations Vit-A-Plus Firming Treatment Masque

- Decleor Hydra Floral Moisturizing Mask.

Til daglig bruker jeg produkter fra Exuviance, samt skrubben fra MD. Jeg har fet og fuktfattig hud i t-sonen, og mer normal hud i kinnene. Får stort sett urenhetene i t-sonen, men det hender det dukker opp noen i kinnene også. :dry:

Jeg er ute etter å få bort svarte prikker og kviser, og gjerne få en jevnere hudtone. Huden min kan føles litt "grov", spesielt i t-sonen hvor porene vises godt.

SÅ, er det noen av dere som har erfaring med maskene jeg nevner? Jeg er spesielt ute etter å høre hvordan huden eventuelt endret seg etter bruk av masken(e) - altså helt konkret hva maskene kan gjøre. Ifølge produktbeskrivelsene er det jo ikke måte på hva slags magisk effekt de skal ha...

Jeg har tidligere vært litt skeptisk til ansiktsmasker, og tenkt at den daglige rutinen er viktigere, men jeg er villig til å prøve det likevel. Kan virkelig en maske gjøre noe med f.eks svarte prikker, når daglig bruk av fruktsyreserum ikke får dem bort? Og hva med kvisene, hvordan kan egentlig en maske gjøre noen forskjell?

(Jeg har søkt mye i gamle tråder, men ikke funnet særlig med konkrete erfaringer.)

Blir veldig takknemlig for svar! :)

Endret av Sushi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte litt, og håpe at folk snart er tilbake på KG etter påske*

Skrevet

jeg bruker md sin clearing comlex masque, men sammen med andre md produkter da.

bruker masken en gang i uka, og merker at den får ut dritt i huden min, kommer alltid mer småkviser i et par dager etter masken. huden blir myk og deilig etter masken da. jeg har mye mindre sorte prikker nå enn før jeg begynte å bruke md, men tror ikke dette er masken alene...

Skrevet

jeg bruker md sin clearing comlex masque, men sammen med andre md produkter da.

bruker masken en gang i uka, og merker at den får ut dritt i huden min, kommer alltid mer småkviser i et par dager etter masken. huden blir myk og deilig etter masken da. jeg har mye mindre sorte prikker nå enn før jeg begynte å bruke md, men tror ikke dette er masken alene...

Hurra, takk for svar :) Hva slags hud har du, og synes du masken er veldig uttørkende? Har du forresten prøvd å bruke masken som et spot-produkt på kviser?

Skrevet

Hurra, takk for svar :) Hva slags hud har du, og synes du masken er veldig uttørkende? Har du forresten prøvd å bruke masken som et spot-produkt på kviser?

Jeg har fet hud, (som kan bli litt tørr noen steder på vinteren) så denne masken er fin for meg. tørker ikke ut noe, på MIN hud:)Har ikke prøvd å bruke den som et spot-produkt nei.. hmm...Kanskje det hadde funka. hehe:)

Skrevet (endret)

Alle de maskene er flotte! Du gjør ikke bomkjøp der :) Har omtrent samme hud som deg, og alle er gode.

EDIT: Bruker du skrubb? MD's face and body skrubb burde du bruke i kombinasjon med spesielt decleor-maska du nevnte, den er herlig å bruke rett etter for å gi masse fukt.

Endret av Gina_
Skrevet

Alle de maskene er flotte! Du gjør ikke bomkjøp der :) Har omtrent samme hud som deg, og alle er gode.

EDIT: Bruker du skrubb? MD's face and body skrubb burde du bruke i kombinasjon med spesielt decleor-maska du nevnte, den er herlig å bruke rett etter for å gi masse fukt.

Så godt å høre :nigo: (Jeg har bestilt alle sammen :rodme:) Jeg har faktisk en peeling fra MD, det er vel den som heter face and body scrub. Liker den godt, men synes den kan svi litt hvis jeg bruker den for ofte.

Hvilken forskjell merker du på huden før og etter disse maskene, da?

Gleder meg til å få produktene i hus!

Skrevet

Så godt å høre :nigo: (Jeg har bestilt alle sammen :rodme:) Jeg har faktisk en peeling fra MD, det er vel den som heter face and body scrub. Liker den godt, men synes den kan svi litt hvis jeg bruker den for ofte.

Hvilken forskjell merker du på huden før og etter disse maskene, da?

Gleder meg til å få produktene i hus!

Jeg syns huden blir mye glattere og mykere etter jeg bruker produktene :) Får også litt glød. Merker at sorte prikker blir mindre og ikke må klemmes ut så ofte, og det er herlig! Jeg har ikke Firming Treatment, men den står på lista over neste innkjøpt. Tror det skal mye til for at du ikke blir fornøyd med disse, men husk at det kan ta litt tid før du merker resultater :)

Skrevet

Jeg syns huden blir mye glattere og mykere etter jeg bruker produktene :) Får også litt glød. Merker at sorte prikker blir mindre og ikke må klemmes ut så ofte, og det er herlig! Jeg har ikke Firming Treatment, men den står på lista over neste innkjøpt. Tror det skal mye til for at du ikke blir fornøyd med disse, men husk at det kan ta litt tid før du merker resultater :)

Høres jo veldig lovende ut! Skal prøve å være tålmodig ;) Igjen: takk for svar.

Skrevet

Jeg har både MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque og Decleor Hydra Floral Moisturizing Mask. Sistnevnte er jeg forøverig tom får akkurat i øyeblikket. Har i tillegg en fukt-maske fra MD.

Jeg er veldig fornøyd med maskene. Fordelene med fuktmasken fra Decleor i forhold til MD sin er at du kan sove med den om natten, kjempegret!

Har også scrubben fra MD, den er jeg også veldig fornøyd med!

Bruker å scrubbe ansiktet i dusjen, ta clearing complex maske etterpå, og tilslutt fuktmasken til decleor over natten.

:)

Skrevet

Bruker å scrubbe ansiktet i dusjen, ta clearing complex maske etterpå, og tilslutt fuktmasken til decleor over natten.

Høres ut som en god rutine :) Hvor ofte gjør du dette, og hvordan blir huden av det?

Skrevet

Jeg fikk det i ett hudpleieprogram, lurer på om det stod en eller to ganger i uken. Jeg fikk som regel gjort det en gang. Huden føles veldig fin etterpå! :)

Skrevet

Jeg er også veldig glad i Hydra Floral masken fra Declèor! :)

Har vert borti den masken fra MD Formulations, den var helt OK. Men av en eller annen grunn har jeg ikke kjøpt den igjen. Nå som årene har gått har jeg vert borti litt forskjellige masker med dyptrengjørende\ peeling effekt.

Jeg synst de ferske maskene fra Oenothera er kjempe gode, at en kan se glød i huden etterpå sier mye! Men synst de veldig dyre, itillegg må de oppbevares i frysen- ellers må de brukes opp innen en kort tid.

Dersom du ikke skulle bli helt fornøyd med MD sin maske, vil jeg virkelig anbefale deg å ta en titt på REN sine masker. De har jeg vert veldig fornøyd med! :jepp: Du kan jo kjøpe deg det tester kitet for blandingshud, der innholder blandt annet 2 av de maskene jeg liker best. Kitet koster bare 125,- og det er en del i tubene.

Beklager om jeg kuppet tråden med andre merker... :sjenert:

Skrevet

Bare gøy med enda flere tips :)

Dere med fet/blandingshud som har brukt fuktmasken fra Decleor: Kan man bli blank av den? Altså i dagene etter bruk?

Skrevet

Jeg slenger meg med her :-)

Jeg bruker samme rutine som flere her;

Md sin skrubb, Md dyprens og Decleor fuktmaske.

Liker skrubben og dyprensen veldig godt! Skrubben gjør huden utrolig myk og jeg synes dyprensen sakte men sikkert gir meg mindre sorte prikker og urenheter.

Liker fuktmasken til Decleor også, den gir godt med fukt.. men synes kanskje den blir litt fet.

Skrevet

Jeg slenger meg med her :-)

Jeg bruker samme rutine som flere her;

Md sin skrubb, Md dyprens og Decleor fuktmaske.

Liker skrubben og dyprensen veldig godt! Skrubben gjør huden utrolig myk og jeg synes dyprensen sakte men sikkert gir meg mindre sorte prikker og urenheter.

Liker fuktmasken til Decleor også, den gir godt med fukt.. men synes kanskje den blir litt fet.

Høres jo veldig bra ut med mindre svarte prikker og urenheter :lur:

Det er akkurat det jeg er redd for, at fuktmasken skal bli for fet... Jeg trenger masse fukt, men hater at huden min er blank. Håper at MD sin firming mask kanskje skal gi nok fukt i de fleste tilfellene, så kan heller Decleor bli brukt litt sjeldnere.

Blir spennende å prøve seg fram, i alle fall :)

Skrevet

Jeg har både MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque og Decleor Hydra Floral Moisturizing Mask. Sistnevnte er jeg forøverig tom får akkurat i øyeblikket. Har i tillegg en fukt-maske fra MD.

Jeg er veldig fornøyd med maskene. Fordelene med fuktmasken fra Decleor i forhold til MD sin er at du kan sove med den om natten, kjempegret!

Har også scrubben fra MD, den er jeg også veldig fornøyd med!

Husker du hva fukt-masken til MD heter?? :)

Skrevet

Høres ut som dere har greie rutiner når det gjelder hudpleien:)

Jeg syns også de maskene er supre.

Jeg vil anbefale og først rense huden godt, så ta på en dyprensende maske, skyll den av, å så påfør en fuktmaske. Dette kan fint gjøres 2 ganger i uken.

Peeling burde også gjøres jevnlig, men helst ikke mer enn 2 ganger i uken. Overstimulering gjør ofte vondt verre:)

Note to self: er tom for rensemaske...må kjøpe ;)

Skrevet

Jeg vil anbefale og først rense huden godt, så ta på en dyprensende maske, skyll den av, å så påfør en fuktmaske. Dette kan fint gjøres 2 ganger i uken.

Peeling burde også gjøres jevnlig, men helst ikke mer enn 2 ganger i uken. Overstimulering gjør ofte vondt verre:)

Bør man ikke peele før rensemasken, da? Eller kan det bli for mye for huden?

Skrevet

Sushi!

Jeg brukte Exuviance tidligere og var veldig fornøyd med de produktene. Kjøper du dem i Norge? Jeg er nelig blitt motstander av å kjøpe dette i Norge, med de prisene vi har, når jeg ser hva du får for en brøkdel i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...