Gå til innhold

NAV arbeidsrådgivning


Gjest ~Fantabulous_kitten~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Noen som har erfaring med NAV arbeidsrådgivning? Positiv, negativ, eventuelt; hva skjedde når du møtte dem? Er de behjelpelige?

*takknemlig fir svar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjelder det i forbindelse med arbeidsledighet eller AAP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Behandleren min ville koble dem inn i forbindelse med inntektssikring, være seg det er hjelp med å skaffe jobb eller informasjon om aap vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig erfaring med alle deler av nav, de kaller de ulike avdelingene fine ting men lite hjelp å få. Etter et år i det systemet er jeg sykere enn noengang. Håper andre er heldigere

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som har erfaring med NAV arbeidsrådgivning? Positiv, negativ, eventuelt; hva skjedde når du møtte dem? Er de behjelpelige?

*takknemlig fir svar*

Dårlig. En god stund siden. Saksbehandler sa nei til mine forslag. Hun ville ha meg inn på noe jeg ikke har intr. av. Ikke som jeg kunne tenke meg å jobbe med. Det var rett og slett umulig.

Jeg anket mine avslag og fikk medhold.

Før du skal dit,så forbrd deg godt.

Skriv opp hva du liker å gjøre,hva du kan tenke deg å gjøre,hva du trenger hjelp til,evt.kurs du trenger. viktig at du er forbredt godt, så du ikke havner der du helst vil slippe pga en overivrig beh på et kontor,som er programforpliktet til å sette deg inn en plass de har fått tildelt av ulike arb.plasser

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig. En god stund siden. Saksbehandler sa nei til mine forslag. Hun ville ha meg inn på noe jeg ikke har intr. av. Ikke som jeg kunne tenke meg å jobbe med. Det var rett og slett umulig.

Jeg anket mine avslag og fikk medhold.

Før du skal dit,så forbrd deg godt.

Skriv opp hva du liker å gjøre,hva du kan tenke deg å gjøre,hva du trenger hjelp til,evt.kurs du trenger. viktig at du er forbredt godt, så du ikke havner der du helst vil slippe pga en overivrig beh på et kontor,som er programforpliktet til å sette deg inn en plass de har fått tildelt av ulike arb.plasser

akkurat min erfaring også, det var tydelig at saksbehandler hadde bestemt seg for hva jeg skulle gjøre før jeg kom. Nav prøver som regel bare å presse deg ut i noe, uten hensyn til hva du vil eller evner

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Takk for svar allesammen.

Så dumt at det kun er negative erfaringer da.. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å forberede meg til møtet. Saken er den at jeg pga problemer tilknyttet tinnitus og hørsel må avslutte studiene, da det rett og slett ikke går lenger, hele semesteret har gått til h*lvete, for å si det sånn :tristbla:

Så det å foreslå kurs er jo ikke aktuelt, og jeg vet ikke hva jeg kan jobbe med hvor man hverken trenger konsentrasjon eller hørsel for å fungere og ikke bli sykemeldt. Men som en av dere sier, er de programforpliktet til å hjelpe? Med andre ord, må de hjelpe meg så lenge legen/behandleren min bekrefter helsesituasjonen, eller kan jeg risikere at de sier at "du er for frisk til at vi skal hjelpe, få deg en jobb på supern". Og, om de skaffer meg et kurs/jobb med noe som absolutt ikke er forenelig med helsesituasjonen, kan man da nekte, og kan man da ha rett på annen økonomisk hjelp?

IKKE misforstå meg, jeg vil jobbe! Men jeg trenger sikkerheten som er i å vite at man får hjelp om NAV først kobles inn.

Igjen; takk for at dere har tatt dere tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei.

Søkte rundt på nettet for å se etter erfaringer når det gjelder NAV arbeidsrådgiving. Står svært lite dessverre så tenkte å dytte opp denne gamle tråden i håp om at noen kan skrive mer om hva som skjer der.

Får så lite info av NAV og står så lite på nett.

Så setter pris på om folk kan gi mer mer info.

Anonym poster: f9dd6a1a876157dd7c7905455751973d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært gjennom dette selv. Men har venner som er under NAV og hun ene har vært gjennom dette for noen år siden. Hun sa det gjorde ingenting forskjell og var bortkastet. Hun stod med samme spm om hva hun kunne gjøre før som etterpå. Stilte kun standard spm alle kan spørre om så ingenting nytt kom frem. Hun synes det var ubehagelig at NAV sendte alle papirene de har om deg til stedet så de har allerede en mening som er vanskelig å komme fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...