Gjest Luni Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Er det lov? Au pair Jeg og min samboer jobber mye vi jobber 5-8-10-12 timer. Vi jobber både hjemme og på jobb. Vi ønsker au pair fordi hun kan passe barn 10-14 timer i uka, ca 2 timer hver dag. Det jeg lurer på er om jeg kan snakke filippinsk med henne? Tillater regelverket det? Er det en annen ordning jeg kan benytte meg av for og få snakke filippinsk med au pair? Ønsker og holde meg innenfor regelverket og gjøre au pair oppmerksom på regelverket Her på UDIs sider står regelverket: http://www.udi.no/templates/Tema.aspx?id=2651 Jeg ønsker også å høre fra andre som har hatt eller vært au pair.
Gjest Ada Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Vi har hatt fransktalende au pair som har snakket fransk med mine barn. Vi reiser mye, så hun var med dem fra mandag til fredag, og så hadde hun fri i helgene da jeg og/eller min mann var hjemme. Vi pålå henne ikke å snakke fransk, men siden de tre eldste barnene allerede kunne en del, og den yngste ikke hadde begynt å snakke noe språk ennu, så var det mest praktisk for henne. Hun lærte seg likevel norsk ved egenstudier, samt at hun hadde kontakt med skole, barnehage, helsestasjon og lignende. Vet ikke hvorledes loven rundt dette er nu, men det er noen år siden (vår yngste er 8 år nu). Nu har vi norsk praktikant for de to yngste, men jeg ser at det er en fordel for barna å ha lært seg fransk såpass godt. Hilsen Ada.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå