Deadlyy Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Virker som mange som er i forhold ikke aksepterer at kjærsten har venninner/kompiser? Hva skjer egentlig med det?.. Sånn er samboeren min og; han vil ikke at jeg skal ha kompiser (men han synes selv det er greit at han har (en del/mange) venninner da..)..jeg bryr meg lite om hvilket kjønn han henger med..og jeg kommer generelt bedre overens med gutter enn jenter, og vil gjerne kunne velge hvem jeg henger med uten å måtte tenke over hvilket KJØNN det er..gud.. Kan ikke gutter og jenter være VENNER?
I Grosny Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Virker som mange som er i forhold ikke aksepterer at kjærsten har venninner/kompiser? Hva skjer egentlig med det?.. Sånn er samboeren min og; han vil ikke at jeg skal ha kompiser (men han synes selv det er greit at han har (en del/mange) venninner da..)..jeg bryr meg lite om hvilket kjønn han henger med..og jeg kommer generelt bedre overens med gutter enn jenter, og vil gjerne kunne velge hvem jeg henger med uten å måtte tenke over hvilket KJØNN det er..gud.. Kan ikke gutter og jenter være VENNER? Vi kan ha venner, men de som sliter hardt med sjalusi får vondt i hjertet sitt når de ser sin partner stå å snakke entusiastisk med en venn. 1
DBM Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Joda, ofte går det helt fint. Men så har du en haug av tilfeller med utroskap, evt så blir kjæresten dumpet og man blir sammen med vennen. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Here we go again... Lurer på hvor mange tråder jeg har sett på dette forumet, som går ca slik: "Hva gjør jeg? Forelsket i min beste venn." Det er en gjenganger, samme med tråder hvor den ene parten er usikker fordi typen/jenta henger rundt med bestevenninne/venn. Merkelig at det skal være så vanskelig å forstå at slike ting ofte ikke er sunt for et forhold. Jeg syns heller ikke man kan feie problemet unna med den "stole-på-hverandre"-greia. Jeg er dame selv, og må si at jeg er overrasket over hvor mange naive og egoistiske damer som fins der ute. Menn også, men flest damer. Det er en "jeg gjør som jeg vil"-holdning som er helt utrolig. Her skal man for guds skyld ikke ta noen hensyn, nei! Om partneren sitter såret eller engstelig hjemme, så får han/hun bare skjerpe seg. Jeg har guttevenner selv også, men det kunne ikke ramle meg inn å kjøre mitt eget løp med dem uten å ta hensyn til hva partneren min følte i forhold til det jeg gjorde. Vi vil jo gjerne dele vennene med hverandre. Å bli kjent med hverandres venner tror jeg er veldig viktig. Kjæresten min er ikke spesielt sjalu. Den dagen han reagerer negativt på noen av de jeg kjenner av motsatt kjønn, tror jeg at jeg velger å stole på hans magefølelse. Da tror jeg nemlig han ser ting som jeg kanskje ikke har oppfattet selv, som at denne personen faktisk har følelser som går utover vennefølelser. Tror nemlig det ikke alltid er like lett å oppdage det selv, det er lettere å se det utenfra. Det kunne heller ikke ramle meg inn å fly på byen eller spise middag og diverse, alene med EN guttevenn! Slikt tar man isåfall kjæresten med på. Dersom kjæresten min hadde et sånt behov for å være aleine med venninner, vet jeg at jeg hadde blitt sjalu og følt meg ekskludert. Det har ingenting med å ikke stole på hverandre å gjøre. For vi stoler på hverandre. Det har noe med å respektere hverandre, og ikke drive å utfordre hverandres følelser. 1
I Grosny Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Here we go again.. Den klassiske kampen mellom tillitt , frihet, fristelser og sjalusi. Jeg mener at det er best å ta sjansen, og ha full tillitt. Hvis haren hopper feil vei, så er det meninga, og da kan man likegodt finne ut av det på et tidlig tidspunkt. Jeg foreslår at par blir enige om troskapsnivå, og stoler på hverandre. Men man bør ikke lene seg så hardt på sin partner at man skader seg stygt hvis partner sklir ut slik at du faller. Det er lurt å sikre seg med en god utdannelse og ok bankkonto. De som tar sjansen, og kjører full tillitt, har iallfall et mye bedre forhold så lenge det varer. Mistro og begrensninger som kontrollerer med en klam hånd kan føre til en mistrivsel som raskere fører til brudd. Det viktigste er å tro på alt man sier til hverandre, fordi hvis man ikke tror, så har man ikke kommunikasjon, og da er veien rett i dass ganske kort. Det er fullt mulig å ha venner av det andre kjønn, og man trenger heller ikke å bli med de vennene som begjærer seg hjem om natta. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #6 Skrevet 21. april 2011 Det er mange mennesker som formelig velter seg i usikkerhet og paranoia. Til tider på KG virker det som det handler mye om å analysere og være mistenksom mot partner. Spesielt når det gjelder venner av motsatt kjønn. Jeg har mange venner av motsatt kjønn, og jeg tror ikke min er nevneverdig bekymret. Ei heller er jeg hverken bekymret over at han har venniner, eller beholder vennskap med jenter han tidl har hatt sex med.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 95% av menn/gutter som jeg har sett/overhørt diskutere dette temaet, har innrømmet at hvis de har attraktive venninner, hadde de IKKE klart å la være å ha sex med dem hvis de hadde sjansen... Samboeren min påstår at dette bare er bullshit. Det kan godt hende det finnes unntak, og at min samboer er et av dem, men jeg tviler ikke på at det er sant for de fleste menn. Uansett er det greit å bli enige om hva som er OK i et parforhold så tidlig som mulig. Så blir det ingen uenigheter og misforståelser. Er man ikke enig om slike ting på forhånd, passer man kanskje ikke sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 Jeg er mest på nett med menn og har flere nære mannlige venner som jeg aldri så mye som har vurdert å hoppe til køys med. De har heller aldri forsøkt å legge an på meg, selv etter ti års vennskap. Hvis en potensiell kjæreste hadde sagt at jeg ikke fikk lov til å ha kontakt med dem og være alene med dem, så hadde i effekt denne personen bedt meg om å legge vekk mesteparten av mitt sosiale liv til fordel for et sjalu grønt monster. Da hadde den potensielle kjæresten blitt dumpet tvert. 3
Bankai L Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 (endret) 95% av menn/gutter som jeg har sett/overhørt diskutere dette temaet, har innrømmet at hvis de har attraktive venninner, hadde de IKKE klart å la være å ha sex med dem hvis de hadde sjansen... Samboeren min påstår at dette bare er bullshit. Det kan godt hende det finnes unntak, og at min samboer er et av dem, men jeg tviler ikke på at det er sant for de fleste menn. Enig med samboer din, det er bare bullshit. Det er ikkje verre enn å finne menn med moral så unngår man dette problemet. Endret 21. april 2011 av Bankai L
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #10 Skrevet 21. april 2011 Det er ikkje verre enn å finne menn med moral så unngår man dette problemet. Som sagt, samboeren min mener det ikke er sånn. Samtidig så er det oppegående, intelligente menn som er mine referanser for påstanden, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de, som jeg anser for å være menn med moral ellers, skulle ta så feil. Den ene av disse karene, er bestevennen min som jeg har kjent hele livet mitt. Vi bodde sammen en stund (som venner), og har t.o.m. overnattet i samme seng. Han la ikke an på meg, for han visste at da hadde han ødelagt et livslangt vennskap. Men jeg vet at hadde jeg gitt han sjansen, hadde han tatt den.
Piggsvin Skrevet 21. april 2011 #11 Skrevet 21. april 2011 Jeg syns det kommer veldig an på hvordan man oppfører seg rundt det andre kjønn. Min kjære har flere jentevenner og jeg har ingen problemer med det, selv ikke at han er med dem uten meg. Men det er fordi han setter tydelige grenser og er veldig respektfull ovenfor forholdet til meg. Altså, han behandler jentevennene som guttevennene og han er ikke flørtende eller kosete på noen måte, som jeg vet en del gutter er med sine jentevenner. Han gir meg ingen grunn til å tvile på han og dermed er jeg fullstendig komfortabel med at han har venner uansett kjønn.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. april 2011 #12 Skrevet 21. april 2011 Virker som mange som er i forhold ikke aksepterer at kjærsten har venninner/kompiser? Hva skjer egentlig med det?.. Sånn er samboeren min og; han vil ikke at jeg skal ha kompiser (men han synes selv det er greit at han har (en del/mange) venninner da..)..jeg bryr meg lite om hvilket kjønn han henger med..og jeg kommer generelt bedre overens med gutter enn jenter, og vil gjerne kunne velge hvem jeg henger med uten å måtte tenke over hvilket KJØNN det er..gud.. Kan ikke gutter og jenter være VENNER? For en tosk. Om han får lov å ha jentevenner så må jo du få ha guttevenner. Tull på han. Klart gutter og jenter kan være venner.
I Grosny Skrevet 21. april 2011 #13 Skrevet 21. april 2011 95% av menn/gutter som jeg har sett/overhørt diskutere dette temaet, har innrømmet at hvis de har attraktive venninner, hadde de IKKE klart å la være å ha sex med dem hvis de hadde sjansen... Samboeren min påstår at dette bare er bullshit.. Jeg tror ikke din samboer er alene om å motstå fristerinner. Rart at de 19 andre gutta snakker slik. Hva med deg. Hadde du klart å stå imot hvis en kjekk mann prøvde seg? Hvis svaret er ja, så avslører jo det den statistikken din ganske greit. Jeg tror ikke sexy dame kan lure meg nå, men når jeg var gift så kunne jeg lett ha blitt fristet, fordi jeg var lei av kjerringa.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #14 Skrevet 21. april 2011 Jeg syns det kommer veldig an på hvordan man oppfører seg rundt det andre kjønn. Min kjære har flere jentevenner og jeg har ingen problemer med det, selv ikke at han er med dem uten meg. Men det er fordi han setter tydelige grenser og er veldig respektfull ovenfor forholdet til meg. Altså, han behandler jentevennene som guttevennene og han er ikke flørtende eller kosete på noen måte, som jeg vet en del gutter er med sine jentevenner. Han gir meg ingen grunn til å tvile på han og dermed er jeg fullstendig komfortabel med at han har venner uansett kjønn. Det glemte jeg forresten å si (jeg er AB #8 og #10), samboeren min er sånn som din, ikke kosete og flørtende med sine jentevenner. Det gjør at jeg stoler på han og er komfortabel med hans venninner. Men jeg tror litt av grunnen til det er jentene han er venn med, som jeg synes virker som greie jenter som heller ikke er flørtende med han. Det hadde vært litt vanskeligere å godta vennskapene hans hvis jentene åpenbart hadde vært ute etter å ligge med han.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. april 2011 #15 Skrevet 21. april 2011 Here we go again... Lurer på hvor mange tråder jeg har sett på dette forumet, som går ca slik: "Hva gjør jeg? Forelsket i min beste venn." Det er en gjenganger, samme med tråder hvor den ene parten er usikker fordi typen/jenta henger rundt med bestevenninne/venn. Merkelig at det skal være så vanskelig å forstå at slike ting ofte ikke er sunt for et forhold. Jeg syns heller ikke man kan feie problemet unna med den "stole-på-hverandre"-greia. Jeg er dame selv, og må si at jeg er overrasket over hvor mange naive og egoistiske damer som fins der ute. Menn også, men flest damer. Det er en "jeg gjør som jeg vil"-holdning som er helt utrolig. Her skal man for guds skyld ikke ta noen hensyn, nei! Om partneren sitter såret eller engstelig hjemme, så får han/hun bare skjerpe seg. Jeg har guttevenner selv også, men det kunne ikke ramle meg inn å kjøre mitt eget løp med dem uten å ta hensyn til hva partneren min følte i forhold til det jeg gjorde. Vi vil jo gjerne dele vennene med hverandre. Å bli kjent med hverandres venner tror jeg er veldig viktig. Kjæresten min er ikke spesielt sjalu. Den dagen han reagerer negativt på noen av de jeg kjenner av motsatt kjønn, tror jeg at jeg velger å stole på hans magefølelse. Da tror jeg nemlig han ser ting som jeg kanskje ikke har oppfattet selv, som at denne personen faktisk har følelser som går utover vennefølelser. Tror nemlig det ikke alltid er like lett å oppdage det selv, det er lettere å se det utenfra. Det kunne heller ikke ramle meg inn å fly på byen eller spise middag og diverse, alene med EN guttevenn! Slikt tar man isåfall kjæresten med på. Dersom kjæresten min hadde et sånt behov for å være aleine med venninner, vet jeg at jeg hadde blitt sjalu og følt meg ekskludert. Det har ingenting med å ikke stole på hverandre å gjøre. For vi stoler på hverandre. Det har noe med å respektere hverandre, og ikke drive å utfordre hverandres følelser. Du overser tydelig glatt at ts sin kjææreste mener det er greit for han å ha jentevenner mens hun ikke får lov å ha guttevenner. Burde ikke slikt gå begge veier? Dessuten er det stygt gjort å dumpe noen som en har vært gode venner lenge med bare fordi man har fått kjæreste. Det er like kjipt uansett hva slags kjønn det er på vennen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #16 Skrevet 21. april 2011 Jeg tror ikke din samboer er alene om å motstå fristerinner. Rart at de 19 andre gutta snakker slik. Hva med deg. Hadde du klart å stå imot hvis en kjekk mann prøvde seg? Hvis svaret er ja, så avslører jo det den statistikken din ganske greit. Jeg tror ikke sexy dame kan lure meg nå, men når jeg var gift så kunne jeg lett ha blitt fristet, fordi jeg var lei av kjerringa. Hehe, touché. Fint at du er med på å gjøre prosenten lavere!
I Grosny Skrevet 21. april 2011 #17 Skrevet 21. april 2011 Hehe, touché. Fint at du er med på å gjøre prosenten lavere! Ja , og jeg er ganske god i potensregning.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #18 Skrevet 21. april 2011 I mitt tilfelle har jeg kompiser jeg har vært gjensidig forelsket i. Likevel vil jeg ikke si det er noen trussel for min kjæreste, jeg synes at vi passer mye bedre sammen enn hva jeg gjorde med kompisen.det var også grunner til at jeg ikke inngikk forhold med han når muligheten bød seg, og istedet beholdt vennskapet slik det var. Jeg har også fått tilbud av kjekke menn, men takket nei.
Gjest Katten. Skrevet 21. april 2011 #19 Skrevet 21. april 2011 Ja , og jeg er ganske god i potensregning. Pun intended? Selv har jeg en god del venninner, uten at Madammen har uttrykt noe negativt rundt det. Kan hende fordi jeg ofte prøver å arrangere sosiale happenings slik at hun får møtt dem. And I don't shit where I eat. Jeg har ikke sex med venninner, til tross for at muligheten har vært der mange ganger i min single periode.
Bankai L Skrevet 21. april 2011 #20 Skrevet 21. april 2011 Som sagt, samboeren min mener det ikke er sånn. Samtidig så er det oppegående, intelligente menn som er mine referanser for påstanden, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de, som jeg anser for å være menn med moral ellers, skulle ta så feil. Den ene av disse karene, er bestevennen min som jeg har kjent hele livet mitt. Vi bodde sammen en stund (som venner), og har t.o.m. overnattet i samme seng. Han la ikke an på meg, for han visste at da hadde han ødelagt et livslangt vennskap. Men jeg vet at hadde jeg gitt han sjansen, hadde han tatt den. Så at svaret mitt kom litt feilt ut, du svarte for fort før eg fikk redigert det xD. Etter min moral definisjon så har ikkje bestevennen din god moral på dette området. Eg syntes ikkje så mye om å gå etter andre som er opptatt. Dersom eg skulle begynnt å holde på med en dame som hadde type måtte hun isåfall slått opp med han først. Dette er ikkje noe som forekommer mye i den virkelige verden desverre :/, folk kjører på selv om den andre har kjæreste og den som har kjæreste gjør det ikkje slutt med typen i mange tilfeller før h*n har fått bekreftet at de kan få noe bedre. Med å følge det som er moralskt riktig i disse tilfellene graver man egentlig sin egen grav med tanke på hvem som får damen/mannen, iallefall hvis man er den som ikkje har kjæreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå