kosepuus Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Hei, jeg har kjøpt Clip-on extentions herfra i frage #60 som er det lyseste. Men mitt hår er ennå lysere, så det ser unaturlig ut. Så jeg tenkte at jeg skulle bleke det for å få det samme farge som mitt. Men er veldig usikker på om det er noe god ide. Er det noen som har erfaring med dette? Å farge Clip-on extentions? Isåfall, hvilken farge burde jeg bruke, og blir resultatet det samme som på eget hår? Tusen takk for alle tilbakemeldiger!: )
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Mine clip on er fra soar og jeg har farget de. Det gikk fint
Gjest Silvermist Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Vel, jeg har ikke bleket clip on-ext., men jeg har farget det mørkere, og det ble veldig fint alle gangene utenom en. Fargen matchet mitt eget hår perfekt de gangene jeg farget det med en varm brunfarge. Den gangen det gikk galt brukte jeg en kald brunfarge, aske-tone. Håret ble sølvgrått, type alvene-i-Ringenes-Herre-sølgrått Farget over igjen med en varm brunfarge, og reddet det heldigvis. Poenget mitt er at jeg tror det går fint å bleke håret, så lenge du velger "farge" med omhu. Det er ekte hår, mem har vært gjennom mye behandling før du kjøper det, så vær litt forsiktig så går det sikkert fint.
laperla Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Hei, Jeg har erfaring med å bleke extensions fra Saras... Ikke god erfaring dessverre Venninna mi som er frisør, fiksa blekemiddel, og jeg lagde striper med folie i det. Utgangspunktet var lyse brunt, og jeg ville ha håret lysere. Det ble helt ille. For å si det mildt. For det første, ble det orange, rødt. For det andre, ble det en stor knute, og jeg kunne ikke få gredd ut flokene. (Det er kanskje ikke nødvendig å nevne at håret gikk rett i søpla?) Håper dette var noe til hjelp...
kosepuus Skrevet 21. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2011 Takk: ) Jeg tenkte å bruke denne hårfargen/blekemiddelet men lurer på om kanskje denne er bedre? Hva tror dere?: ) Eller vet dere om et annet blekemiddel som kan bleke så lyst som mulig?
kosepuus Skrevet 21. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2011 (endret) Jeg bruker den første fra Swartzkopf på mitt eget hår: ) Endret 21. april 2011 av kosepuus
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 NEI! Du kommer til å ødelegge håret helt! Man kan fint farge exstensions mørkere, men å bleke det går ikke. All exstension er veldig behandlet fra før av, så å hive bleking i er ikke lurt! Hadde heller prøvd å finne exstensions i din egen farge fra et annet merke.. 1
sussanne Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 NEI! Du kommer til å ødelegge håret helt! Man kan fint farge exstensions mørkere, men å bleke det går ikke. All exstension er veldig behandlet fra før av, så å hive bleking i er ikke lurt! Hadde heller prøvd å finne exstensions i din egen farge fra et annet merke.. Skriver under på den.
kosepuus Skrevet 21. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2011 Skriver under på den. Jeg regner med at dere har lest av fargen jeg skal bleke fra er ganske lys fra før.
Gjest Silvermist Skrevet 22. april 2011 #10 Skrevet 22. april 2011 Dersom de clip-onsene TS har er i feil farge slik at hun ikke kan bruke dem sånn de er nå, så taper hun jo strengt tatt lite på å prøve å bleke dem...Jeg hadde prøvd
frisørmester :) Skrevet 22. april 2011 #11 Skrevet 22. april 2011 Ta me håret til en frisør, og spør hva du bør gjøre. Ville ikke hatt bleking i Saras, det er og be om "bråk". I verste fall ødelegger du håret til potensiellt 1800 kroner. Prøv, kansje det vil hjelpe og bare få det i en kaldere nyanse..
kosepuus Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har bleket det! Gikk fint, men tror nok at jeg må gjøre det igjen for å få det i min farge: ) Vet ikke om det er lurt å anbefale dette, men for meg gikk det greit. Håret var veldig mykt før jeg blekt det, og nå er det fortsatt like mykt men litt lysere. Vær klar over at extention-håret ikke tar til seg like mye farge som ditt eget hår.
sequin Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Jeg har bleket extensions mange ganger, og det ene stettet mitt har jeg til og med bleket tre ganger, ble ganske slitt, men klippet bare Tuppene og da var det like fint gijen et lite tips om extensionene er gulere i farge nkan det lønne seg å farge med en askeblond farge og ikke bleke, det sliter mindre på håret Endret 2. mai 2011 av sequin 1
smiiiley Skrevet 3. mai 2011 #14 Skrevet 3. mai 2011 Jeg jobber som frisør, og vi har eksperimentert litt med farging og striping av extension hår, både clip on og vanlige punkter. Clip on håret ville jeg ikke bleket, for tåler det mest sannsynlig ikke. Men du kan jo være heldig da. For det er stor forskjell på kvalitet der ute. Vi har også prøvd å stripet en helt lys clip on med veldig svak bleking, og det gikk fint. Ble veldig slitt, men ikke ødelagt. Jeg ville aldri stripet clip on som er mørkere enn tonehøyde 9, for da blir det mest sannsynlig gult. (tonehøyde 9 helt blondt, men ikke platina) Jeg har faktisk farga mørke clip on en del med mild minicolor, og det har gått fint. Men husk at det blir ofte ganske mye mørkere enn fargen er, så velg iallefall 2 toner lysere enn du ønsker (dette er min erfaring iallefall). Som regel så tåler mørke extension generelt en del mer enn de helt lyse. Fordi de helt lyse har vært gjennom en større behandlingsprosess med bleking å sånn enn de mørke har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå