Gå til innhold

Erfaringer med skandiabanken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt postbanken i en evighet men taper litt fordi de har en del gebyrer..vurderer å skifte til skandiabanken og ha alt der inne- noe som vet om det er hensiktsmessig å ha boliglån gjennom skandiabanken? er de vanskelige på å gi ut lån? ellers noen erfaringer?

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skandiabanken er veldig A-4 når det gjelder boliglån og du kan ikke regne med å kunne påvirke personlig.

Jeg fikk god behandling av postbanken vedr. boliglån der andre ikke ville låne meg. Altså hadde mitt møte med en saksbehandler verdi. Utover det så er jeg veldig fornøyd med Skandiabanken. Du kan jo ha begge to da. F.eks. å få lønn inn på postbanken og å overføre penger til skandiabanken for sparing og bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Skandiabanken er veldig A-4 når det gjelder boliglån og du kan ikke regne med å kunne påvirke personlig.

Jeg fikk god behandling av postbanken vedr. boliglån der andre ikke ville låne meg. Altså hadde mitt møte med en saksbehandler verdi. Utover det så er jeg veldig fornøyd med Skandiabanken. Du kan jo ha begge to da. F.eks. å få lønn inn på postbanken og å overføre penger til skandiabanken for sparing og bruk.

-De har visst gått vekk fra å være a4 når det kommer til boliglån, ang postbanken har de veiledet en bekjent av meg, vært direkte ufine mot henne...( jeg kaller det heller villedning))... Har jeg begge bankene vil jeg likevel måtte betale alle gebyrene postbanken har.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt postbanken i en evighet men taper litt fordi de har en del gebyrer..vurderer å skifte til skandiabanken og ha alt der inne- noe som vet om det er hensiktsmessig å ha boliglån gjennom skandiabanken? er de vanskelige på å gi ut lån? ellers noen erfaringer?

:goodbye:

Postbanken har klart bedre rente på boliglån enn Skandiabanken. Ellers lurer jeg virkelig på hvilke gebyrer du snakker om i Postbanken. Årsgebyr på kr 250,- for visa vil du f.eks ha også i Skandiabanken. Hvis du betaler en del gebyrer går jeg ut fra at du ikke har Leve-program. Da bør du heller endre kontoen din til Leve:

Leve

Med Leve får du en gebyrfri hverdag.

Leve består av de mest vanlige banktjenester du trenger, som gir deg en gebyrfri hverdag:

Personkonto

Postbankkort Visa - internasjonalt betalingskort knyttet til kontoen

Postbanken MasterCard - kredittkort med inntil 45 dagers rentefri kreditt

Nettbank/ Telegiro med regningsbetaling og mange selvbetjente løsninger

Med Leve koster det:

kr 0,- for å betale med kort

kr 0,- for regningsbetaling i nettbanken

kr 0,- for uttak i Postens, DnB NORs og Nordlandsbankens minibanker

https://www.postbanken.no/no/leve/leve/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kunde hos Skandiabanken i ca ti år etter å ha byttet fra Postbanken og ti ville hester kunne ikke fått meg til å bytte bank. Virkelig god kundeservice (tilgjengelig på chat) og herlig mangel på gebyrer gjør meg til en fornøyd kunde som gladelig anbefaler den til andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At man har en erfaring med en dårlig kundebehandler betyr ikke at dette er gjengs for hele banken.

Som sagt så var det postbanken som var villig til å satse på meg selv om ting måtte klargjøres med banksjef. Altså var det spillerom for meg og mitt budsjett som ikke passet normen.

Som sagt så kjører jeg dobbelt her. Har både Postbanken (lønn inn og regninger ut) og Skandiabanken. Egentlig fornøyd med begge to.

Bare sånn i etterkant. Hadde kredittkort hos Skandiabanken. Fikk 10.000. Søkte om å få økt til 30.000. Ble avslag til tross for at jeg hadde sparepenger på over 300.000. Her kommer A-4 inn. Man legger inn opplysninger og det er et program som regner ut. Grønt går igjennom, oransje må behandles manuelt og rødt er stopp. Har jobbet for en finansinstitusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Postbanken trakk meg ganger tre for visakortet mitt( fikk pengene igjen uten problemer men irriterende for det )

Overtrakk kontoen min med en feiltagelse, den stor i -56 kroner- fikk derfor GEBYR fordi den var overtrekt

ser ikke at boliglånet blir så veldig mye billigere med postbanken, er nemlig over 34 og blir derfor ikke regnet under ung

AnonymBruker
Skrevet

Postbanken trakk meg ganger tre for visakortet mitt( fikk pengene igjen uten problemer men irriterende for det )

Overtrakk kontoen min med en feiltagelse, den stor i -56 kroner- fikk derfor GEBYR fordi den var overtrekt

Ærlig talt, det blir for dumt å dømme en hel bank nedenom og hjem pga én enkeltstående hendelse hvor det var feil med datasystemene som trolig ikke en gang har noe å gjøre med selve banken. Og gebyr for overtrekk gir vel de fleste banker - at du gjorde det ved en feiltagelse er da ditt eget ansvar!?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, det blir for dumt å dømme en hel bank nedenom og hjem pga én enkeltstående hendelse hvor det var feil med datasystemene som trolig ikke en gang har noe å gjøre med selve banken. Og gebyr for overtrekk gir vel de fleste banker - at du gjorde det ved en feiltagelse er da ditt eget ansvar!?

Jeg kjenner en middelaldrene dame som ble skilt,jeg vet hun med den egenkapitlen hun har og sammen med trygd kunne betjent ett boliglån, hun klarer ti tusen alene i dag- likevel satt det en kvinnelig saksbehandler der og sa at hun kunne flytte på hybel fordi hun ikke tjente nok................................( Hun ble deprimert, mast livsgnist...)

gjør meg rasende at de behandler folk i livskriser slik, så får du mene ka som helt- postbanken har gebyrer hele veien, jeg betaler dem i tillegg når jeg betaler mine egne fakturaer over nett!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke boliglån, men når det kommer til det med å dømme en hel bank nedenom og hjem pga personlige erfaringer: når det er flere som opplever dårlig kundebehandling fra én bank (vet ikke hvor dere andre bor, men jeg var kunde i Alta-avdelingen), så mener jeg at dette er noe man må kunne ta med i beregningen. Joda, kjempeflott at du som ikke får lån noe annet sted fikk det i postbanken, men vi som har dårlige erfaringer må da få lov til å ytre dette også.

Har selv etter dårlige erfaringer med postbanken byttet til Skandiabanken for ca åtte år siden, og jeg er kun fornøyd med dem. De er lett å få tak i om det skulle være noe, og de har ikke gebyrer ut over visagebyret som jeg betaler en gang i året. Men jeg har som sagt ikke boliglån da. Eneste negative jeg har å si om Skandiabanken, er at ettersom jeg har kreditt på 10 000 der, så trekker de renter hver måned, istedet for å godskrive meg renter, men akkurat dét er kun min egen feil, som ikke har en økonomi som tillater meg å betale inn hele den kreditten. En bekjent av meg har 70 000 i kreditt der. Du som har dårlig erfaring med kreditt hos Skandiabanken, men som fikk lån hos postbanken, her går det jo på samme greiene med at du mener man ikke skal dømme en bank på én erfaring. Du har gode erfaringer med én bank, postbanken, og dårlig erfaring med Skandiabanken, og foretrekker da postbanken fremfor Skandiabanken - på samme måte som vi som har dårlige erfaringer med postbanken og har endt opp som fornøyde kunder i Skandiabanken.

Hmmm, ble litt rotete dette her, men dere er nok oppegående nok til å forstå hva jeg mener! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

postbanken har gebyrer hele veien, jeg betaler dem i tillegg når jeg betaler mine egne fakturaer over nett!

Jammen dét der er jo ordentlige argumenter. En fuckup i banksystemet som hendte én gang eller en sak om en dame hvor du neppe kjenner alle detaljene er IKKE gode argumenter. Det blir litt som å tro at alle fra Snåsa er hyggelige, gamle menn med gode krefter.

• Liker 1
Skrevet
Postbanken har klart bedre rente på boliglån enn Skandiabanken. Ellers lurer jeg virkelig på hvilke gebyrer du snakker om i Postbanken. Årsgebyr på kr 250,- for visa vil du f.eks ha også i Skandiabanken. Hvis du betaler en del gebyrer går jeg ut fra at du ikke har Leve-program. Da bør du heller endre kontoen din til Leve:

Er du ansatt i Postbanken eller? Høres ut som ren reklame, dette her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satt bankinnskuddet der jeg får best innskuddsrente, og hatt boliglånet der jeg får best lånebetingelser. Og på bankinnskudd har jeg yA Bank, som få eller ingen kan utkonkurrere på rente.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å lure seg, får uhøflige svar fordi jeg forteller om mine erfaringer med postbanken.

Når folk får dårlig kundebehandling, dvs de sparker en som allerede ligger nede gir det meg god grunn til å reagere. Ingen som behandler de jeg er glad i slik, ingen-og dere vinner aldri så lenge de spiller på lag med meg.

Skrevet

Jeg har vært kunde hos Skandiabanken i ca ti år etter å ha byttet fra Postbanken og ti ville hester kunne ikke fått meg til å bytte bank. Virkelig god kundeservice (tilgjengelig på chat) og herlig mangel på gebyrer gjør meg til en fornøyd kunde som gladelig anbefaler den til andre.

Samme med meg.

Har vært kunde i Skandiabanken siden begynnelsen. Setter også pris på aksje og fondshandelen der, som jeg bruker mye.

Kundeservice har vært ypperlig de få gangene jeg har brukt det.

Jeg har brukt det meste av tjenestene deres gjennom årene og har vært veldig fornøyd.

I tillegg så har jeg et forhold til "dinbank.no" Men bruker den lite nå, etter at innskuddsrenta ikke lenger er konkurransedyktig. Men de har grei lånerente om du greier deg med 70% finansiering.

AnonymBruker
Skrevet

gjør meg rasende at de behandler folk i livskriser slik, så får du mene ka som helt- postbanken har gebyrer hele veien, jeg betaler dem i tillegg når jeg betaler mine egne fakturaer over nett!

Du kan få betalt regningene gebyrfritt via nettbanken hvis du har Leve-program. Som jeg skrev i et tidligere innlegg betaler du 250 kr i året, men da er det inkludert visakort og nettbank.

Er du ansatt i Postbanken eller? Høres ut som ren reklame, dette her.

Jeg er kunde i Postbanken, en veldig fornøyd sådann. Betaler heller ingen gebyrer og boliglånrenten er lav.

AnonymBruker
Skrevet

Når folk får dårlig kundebehandling, dvs de sparker en som allerede ligger nede gir det meg god grunn til å reagere. Ingen som behandler de jeg er glad i slik, ingen-og dere vinner aldri så lenge de spiller på lag med meg.

:blink:

Du HAR fått med deg at bankene ikke er et sosialkontor, sant? At de driver business? De har ikke tjenestene sine for å være snille, men fordi det er etterspørsel etter dem og fordi de kan tjene på det.

Bankene tilbyr en tjeneste, ikke hjelp. Har de grunn til å tro at noen ikke kan betale for tjenesten, så har de all rett til å nekte dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du HAR fått med deg at bankene ikke er et sosialkontor, sant? At de driver business? De har ikke tjenestene sine for å være snille, men fordi det er etterspørsel etter dem og fordi de kan tjene på det.

Bankene tilbyr en tjeneste, ikke hjelp. Har de grunn til å tro at noen ikke kan betale for tjenesten, så har de all rett til å nekte dem.

Man kommer LANGT med vanlig høflighet,dette handler ikke om ett menneske som ikke er i stand til å betjene ett lån, hadde saksbehandler undersøkt dette og samtidig beholdt sine menneskelige egenskaper: som VANLIG høflighet hadde situasjonen blitt en helt annen......

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

selvfølgelig, men MÅTEN de gjør det på, kan vi som kunder kreve at er profesjonell, og ikke varierer etter humøret til den ansatte den dagen

AnonymBruker
Skrevet

Vært kunde helt siden de startet opp, og er knallfornøyd. Har boligån i annen bank (det var bare sånn det ble...), men sparepenger og lønnskonto i Skandiabanken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...