AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Jeg bestilte (og betalte) en ganske dyr bok fra et kjent forlag på nettet. Jeg fikk beskjed om at den skulle komme innen 5 dager. Etter 6 dager sendte jeg mail til kundeservice, og da fikk jeg beskjed om at den skulle være kommet neste dag. Etter 12 dager ringte jeg kundeservice, og der sa de at han som hadde med dette å gjøre, var på ferie. Hun skulle sette meg over til noen andre, men da hun gjorde det, fikk jeg bare en tlf. svarer om at vedkommende ikke var å treffe. Det er nå gått 14 dager og boka er enda ikke kommet. Jeg bestilte boken for å ha den i påsken, og idag kjøpte jeg den likegodt i en bokhandel lokalt. Kan jeg kreve pengene tilbake (for jeg har jo betalt for den) om den kommer en dag etter påske?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Ts igjen. Jeg mener om jeg kan kreve pengene tilbake mot at jeg returnerer boka (kostnadsfritt for meg selvsagt).
Gjest Iah Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Ja, ved kjøpt på utenfor fast utsalgssted (som f.eks internett) har du 14 dagers angrerett.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Ja, ved kjøpt på utenfor fast utsalgssted (som f.eks internett) har du 14 dagers angrerett. Ja, men betyr ikke det at jeg må dekke frakt selv? Tung, stor bok...
The Duchess Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Jo, du må betale portoen selv. Har selv sendt tilbake bøker jeg har angret på. Hva med å sende dem en mail eller ringe og si at det nå har tatt så lang tid at du hever kjøpet (før de sender boken til deg)og ønsker pengene krevd tilbake. Si også at du måtte kjøpe boken i butikk for det hastet og du handlet i god tro og forventet å få boken etter 5 dager. Vet ikke om man kan gjøre slik, men det har jo tatt alt for lang tid og spesielt om forklaringen er pga at en person er på ferie! Det er deres problem og du skal ikke lastes for noe slik. Er du sikker på at pengene er trukket fra din konto? Ved slike kjøp bruker mange nettsteder å reservere beløpet først (det kommer tilbake på konto etter noen dager) for så å endelig trekke beløpet når de har sendt boken. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 Er sikker på at det er trukket fra konto ja. Får ringe eller sende en mail som du sier. De burde jo egentlig vise såpass forståelse.. Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Husk å betale med masterkort neste gang du kjøper noe på nettet. Da er det lettere å angre kjøpet enn ved bruk av Visa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå