Bell100 Skrevet 20. april 2011 #1 Del Skrevet 20. april 2011 Hei, Jeg har problemer med pc'n når den starter opp jeg får opp følgende:Windows failed to load because the NLS data is missing, or corrupt. Status 0xc000000f Jeg har ikke installasjons cd til pc'n og garantien har gått ut for lengst Er en stæsjonær pc med vista Hva skal jeg gjøre? Håper på positivt svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 20. april 2011 #2 Del Skrevet 20. april 2011 Da må du nok kjøpe en vista cd =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bell100 Skrevet 20. april 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Da må du nok kjøpe en vista cd =) Men koster ikke det kjempe masse? Har søkt på elkjøp og lefdal sine sider men finner ingen vista cd, bare windows 7 Endret 20. april 2011 av Bell100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 20. april 2011 #4 Del Skrevet 20. april 2011 http://www.kelkoo.no/ssc-117001-windows-vista-home-premium.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 20. april 2011 #5 Del Skrevet 20. april 2011 http://www.multicom.no/MICROSOFT-Windows-Vista-Home-Premium--SP1--OEM--32-bit--English/cat-p/c/p1888448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #6 Del Skrevet 20. april 2011 Hør med kjentfolk. Noen har sikkert lisens på Vista og har gått over til W7. skal du kjøpe noe så hadde jeg kjøpt W7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bell100 Skrevet 21. april 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Hør med kjentfolk. Noen har sikkert lisens på Vista og har gått over til W7. skal du kjøpe noe så hadde jeg kjøpt W7 Takk for svar, skal høre med folk. Men en liten ting til det er at det har kommet opp en ny mld og det er: File: \Boot\BCD Status 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data. Er det noe jeg kan gjøre? eventuelt hva? Endret 21. april 2011 av Bell100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #8 Del Skrevet 21. april 2011 W7 over Vista any day! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 22. april 2011 #9 Del Skrevet 22. april 2011 Du trenger ikke kjøpe Vista-dvd. Ble pcen kjøpt med lovlig Vista (f.eks. gjennom vanlig butikk) har du allerede lovlig oem-lisens på Vista. Du kan da helt lovlig låne noen andres Vista-dvd og reinstallere fra denne, så må du passe på å bruke den lisensnøkkelen som står på et klistermerke på pcen din. Du skal ikke bruke den lisensnøkkelen som står på dvd-coveret. Feilmeldingen din skyldes at en oppstartssektor på disken er dårlig/ødelagt. Du kan være heldig, det kan være et hendelig uhell, du har en frisk disk og du kan reparere med hjelp av Vista-platen til å få pcen tilbake slik du hadde den. Du kan være uheldig, du har en døende disk og du bør bytte den ut (koster 400-500 kr for en helt grei disk på f.eks. komplett.no), deretter må du reinstallere og du må sette opp diverse programmer på nytt. Hvilken av delene det er kan jeg dessverre ikke gjette herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 22. april 2011 #10 Del Skrevet 22. april 2011 Ofte kan man høre om man har en døende disk, spesielt ved oppstart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bell100 Skrevet 22. april 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Du trenger ikke kjøpe Vista-dvd. Ble pcen kjøpt med lovlig Vista (f.eks. gjennom vanlig butikk) har du allerede lovlig oem-lisens på Vista. Du kan da helt lovlig låne noen andres Vista-dvd og reinstallere fra denne, så må du passe på å bruke den lisensnøkkelen som står på et klistermerke på pcen din. Du skal ikke bruke den lisensnøkkelen som står på dvd-coveret. Feilmeldingen din skyldes at en oppstartssektor på disken er dårlig/ødelagt. Du kan være heldig, det kan være et hendelig uhell, du har en frisk disk og du kan reparere med hjelp av Vista-platen til å få pcen tilbake slik du hadde den. Du kan være uheldig, du har en døende disk og du bør bytte den ut (koster 400-500 kr for en helt grei disk på f.eks. komplett.no), deretter må du reinstallere og du må sette opp diverse programmer på nytt. Hvilken av delene det er kan jeg dessverre ikke gjette herfra. Jeg har en lovlig Vista, jeg kan høre med folk når jeg tenker meg om. Skolen var så snille at de Installerte Win7 pro på min bærbare maskin. Men jeg har vært hos it folka et par ganger før. Når det kommer til reparering av pc osv. Å jeg vil liksom ikke mase heller. Men jeg kan vel alltids spørre de men denne gangen så er det ikke en bærbar men en Stasjonær. Det kan bli litt vanskelig og frakte den til og fra skolen, men tror dere at jeg eventuelt kan ta med win7/winvista instalasjons plata hjem og dagen etter komme til bake med den? Beklager hvis innlegget ble litt rotete og lese :gjeiper: Endret 22. april 2011 av Bell100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bell100 Skrevet 22. april 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 22. april 2011 Ofte kan man høre om man har en døende disk, spesielt ved oppstart. Hvordan da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bell100 Skrevet 23. april 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 23. april 2011 Hvordan da? Endelig, problemet er løst nå funker Vista igjen :-) Men tusen takk til alle dere som har svart :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå