bananbåt Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 vurderer å ta turen til disneyland paris i sommmer, men sitter å lurer på å booke hotel i paris og heller ta trikk/tog eller noe til disneyland. Dette fordi jeg innbiller meg at disneyhotellene er overpriset, og det skjer ikke så mye annet rundt der enn disneyland. Men er det noen som vet hvor gode transport-forbindelser det er fra paris by og til disneyland? jeg vet ikke hvor langt det er, men har skjønt såpass at det ikke er gåavstand akkurat. kommer to som ikke er så veldig verdensvandte til å slite med å finne frem?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 Det er relativt grei togforbindelse ut dit fra Paris. Men et stykke er det jo. Jeg ville satset på et hotell i nærheten av en av togstasjonene på linjen til Disneyland, så dere slipper å gå langt eller bytte tog. Skal dere se mye i Paris, eller være mest i Disneyland? Hvis hovedformålet med reisen er Disneyland så kan det være greit å bo ved Disneyland. Hotellene er dyre, men Disneyhotellene inkluderer stort sett inngang i parken under hele oppholdet, og da blir det straks rimeligere.
Gjest Consensio Skrevet 20. april 2011 #3 Skrevet 20. april 2011 Hotellene nær parken er ikke så ille dyrt, og det lille ekstra det koster ville jeg ha lagt ut fremfor å bruke masse tid og energi på å ta tog med alt man skal ha med seg (og tenk om man glemmer noe). Man blir jo nesten sliten før man kommer frem til parken
Rødtoppen86 Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Da jeg og min samboer var i Paris, hadde vi hotell rett ved togstasjonen som har toglinje til Disneyland, og det var Gare De Lyon. Togturen tok vel cirka 30 minutter en vei, og da stoppet toget så og si rett ved inngangen til Disneyland. Linjen man skal ta for å komme dit heter RER A. Toget stopper ved flere stasjoner, men vi valgte da Gare De Lyon Toget til Disneyland går også veldig ofte hvis jeg ikke husker feil. Det største problemet vi hadde var å få kjøpt billett på maskinene. Omtrent alt stod på fransk så vi fikk ikke til. Da gikk vi heller i luka og kjøpte så løste det problemet seg. Vi syntes det var atøfor dyrt å bo ved Disneyland, og siden vi skulle gjøre andre ting i Paris, passet det bedre for oss å bo på hotell i selve byen.
MissStiles Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 Jeg synes det var veldig enkelt og greit å finne frem til toget som kjørte til EuroDisney. Det tar litt tid men synes det funket fint. Når jeg var i Paris sist, bodde vi på hotel i sentrum. Siden det var der vi kom til å være mesteparten av tiden. Ville helst ikke bruke mer penger på å ha hotel der og flytte frem og tilbake flere ganger fra hotel til hotel.
Kirby Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Det er mange hoteller i tilknytning til parken som ikke er rene Disney-hoteller, og disse er ikke så dyre og det er som regel gratis shuttlebuss inn til parken fra disse hotellene. Like ved inngangen til parken ligger en stor togstasjon som heter Marne La Vallée, her kan du enkelt ta t-bane til sentrum, det tar ca. 20-30 min om jeg ikke husker feil. Fra Paris sentrum er det enkelt å finne ut hvordan dere kommer dere tilbake, ettersom stasjonen Marne La Vallée gjerne også er merket med EuroDisney. Alt i alt kommer det an på hva dere skal bruke mest tid på, sentrum av Paris eller Disneyparkene.
bananbåt Skrevet 25. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2011 åkei, takkar for svar folkens. høres ikke ut som man må være forsker for å finne frem her:) tipper det blir ganske likt for vær del tenkte to dager i disneyland og to dager i paris by, så da er det jo ett fett om vi bor i byen eller ved parken.. ble litt klokere nå da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå