Gå til innhold

Stefaren vår lager dårlig stemning .. og drikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så grusomt å være hjemme for tiden.

Jeg og søsteren min bor hjemme i huset til mamma, og stefaren vår bor sammen med mamma, men har sitt eget hus.

Han er alltid sur og gretten, og sitter alltid og syns synd på seg selv. Han blir veldig fort fornærmet og tar alt opp i værste mening. Jeg og søsteren min kan ikke si noe uten at han blir fornerma og surmuler. Om vi sier imot han blir han veldig truende.

Å spise ved samme bord som han har blitt et ork. Jeg gruer meg til hert måltid og jeg klarer nesten ikke spise ved samme bord som han. Søsteren min føler det på samme måten.

Mamma bare sitter der og forsvarer alltid han, og han er veldig flink til å legge skylden på oss når han har gjort noe galt, og får mamma på sin side.

Jeg er i 20-årene og betaler for å bo hjemme. Søsteren min er snart 16 og skal begynne på vgs til høsten.

Jeg er ganske inneslutta og blyg og sjenert, og sier nesten ingenting.

Søsteren min er mer utadvent, men hun plages av det dårlige familieforhodet i familien. Hun sier hun er glad for at jeg har bodd hjemme og forsvart henne siden stefaren vår kom inn i bildet.

I helgene sitter stefaren vår å drikker. Noen ganger begynner han allerede torsdag og lager dårlig stemning. Han jobber ikke, Han drikker mye og raver rundt i huset, mens mamma later som ingenting. Det er jo hennes hjem, og det er hun som eier det, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke setter ned foten.

Mamma er veldig imot slik drikking, men dagen etter lager hun istand frokost og later som ingenting, mens jeg og søsteren min sitter der og er veldig sinte på stefaren vår.

Hva skal vi gjøre?

Jeg skal flytte for meg selv i sommer, men søsteren min gråter og sier at jeg ikke må dra ifra henne. Hun sier også at hun vil flytte inn med meg og jeg flytter. Søsteren min er under barnevernet, så tviler på at hun kan flytte inn med meg...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gemte å skrive at han er veldig manipulerende...

AnonymBruker
Skrevet

Når hun er 16 kan hun i teorien flytte på hybel, og da er det vel i teorien ingen ting i veien for at det blir sammen med deg?

Tenkte på å be dere ta kontakt med barnevernet, helt til jeg leste at søsteren din er under dem allerede. Da er det vel bare å ta en prat med dem og fortelle hvordan forholdene er hjemme?

Ønsker dere lykke til!

Skrevet

Om hun allerede er under Barnevernet er kanskje ikke ideen om å flytte sammen med deg så dum?

AnonymBruker
Skrevet

Det er så grusomt å være hjemme for tiden.

Jeg og søsteren min bor hjemme i huset til mamma, og stefaren vår bor sammen med mamma, men har sitt eget hus.

Han er alltid sur og gretten, og sitter alltid og syns synd på seg selv. Han blir veldig fort fornærmet og tar alt opp i værste mening. Jeg og søsteren min kan ikke si noe uten at han blir fornerma og surmuler. Om vi sier imot han blir han veldig truende.

Å spise ved samme bord som han har blitt et ork. Jeg gruer meg til hert måltid og jeg klarer nesten ikke spise ved samme bord som han. Søsteren min føler det på samme måten.

Mamma bare sitter der og forsvarer alltid han, og han er veldig flink til å legge skylden på oss når han har gjort noe galt, og får mamma på sin side.

Jeg er i 20-årene og betaler for å bo hjemme. Søsteren min er snart 16 og skal begynne på vgs til høsten.

Jeg er ganske inneslutta og blyg og sjenert, og sier nesten ingenting.

Søsteren min er mer utadvent, men hun plages av det dårlige familieforhodet i familien. Hun sier hun er glad for at jeg har bodd hjemme og forsvart henne siden stefaren vår kom inn i bildet.

I helgene sitter stefaren vår å drikker. Noen ganger begynner han allerede torsdag og lager dårlig stemning. Han jobber ikke, Han drikker mye og raver rundt i huset, mens mamma later som ingenting. Det er jo hennes hjem, og det er hun som eier det, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke setter ned foten.

Mamma er veldig imot slik drikking, men dagen etter lager hun istand frokost og later som ingenting, mens jeg og søsteren min sitter der og er veldig sinte på stefaren vår.

Hva skal vi gjøre?

Jeg skal flytte for meg selv i sommer, men søsteren min gråter og sier at jeg ikke må dra ifra henne. Hun sier også at hun vil flytte inn med meg og jeg flytter. Søsteren min er under barnevernet, så tviler på at hun kan flytte inn med meg...

Du kan fortelle din mor det du har skrevet her. At din søster er under bv,så kan du si til din mor at du vil fortelle bv hva so skjer i hjemmet. Spør din mor om hun ike ser hva som skjer. At en mann raver rundt beruset er ike bra for noen.

Og hvorfor jobber han ikke? Kan det være grunnen til at han drikker.

han er inne på en farlig vei,og en mor som ikke drikker,burde se dette. Har dere en far dere kan dra til?

AnonymBruker
Skrevet

Moren din har sett og skjønt for lenge siden. Hun velger å lukke øynene selv om det går utover deg og søsteren din.

Her er det barnevernet som er tingen for din søster. At hun flytter ut på hybel, i sammen med deg eller hos fosterforeldre. Det betinger at dere faktisk er 100% ærlige om situasjonen hjemme. Ikke beskytt mor, men ivareta dere selv.

En annen ting er om det er ok for deg å bo i sammen med din søster. Du er så ung at du skal ikke behøve å ta en voksens ansvar. Din søster er 16 og klar for opplevelser.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...