Gå til innhold

Utestenging av idrettsutøvarar som ikkje oppfører seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Carew får ikkje vere med mot Spania

Høyrde nett på radio at skihopparen Lars Bystøl er degradert til b-laget, grunna fleire 'episodar' i fylla.

Er dette ein grei måte å straffe desse idrettsutøvarane på? Kvifor/kvifor ikkje?

Er det dei sjølv det går mest ut over, eller dei laga dei (eigentleg) er ein del av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hverken Carew eller Bystøl i tankene når jeg skriver dette.

Er du med i et team eller på et lag så har du plikter og ansvar.

Her def. jeg team som f.eks. et klubblag i ski eller landslag i friidrett, lag som en lagidrett som fotball/håndball f.eks.

Når du er med så forplikter det........ du skal representere klubb/land. Du er - enten du vil det eller ikke - et forbilde for andre - og kanskje særlig yngre fans. Har du sagt JA så får du følge reglene.........

Er du ikke enig i reglene og betingelsene - så si NEI til å representere. Man kan ikke få i både pose - og sekk.......... Livet er ikke slik! For å få - så må og bør man gi noe også!

Man må altså i større grad enn andre "tenke over" sine handlinger.

Man har plikter og ansvar overfor medspillere, lagkamerater, fans, forbund/klubb............ og det nytter ikke med en "trekke-på-skuldrene-holdning".

En annen ting er jo også at media "slår stort opp" et lite overtramp - og bidrar med dette til å gjøre den berømte fjøra til fem høns! Dette gjelder vel først og fremst for såkalte kjendiser da.......... Og her har media en vikig jobb å gjøre.....

Jeg mener man må tåle glipp og feil........... men man glipper altså IKKE 10 ganger for å si det sånn. Man må tåle straff når man ikke følger reglene.

Hva slags signal-effekt har det da hvis man hele tiden "trurer" med straff - og aldri følger opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...