Gå til innhold

Lege på nett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei!

Noen som vet om en seriøs side hvor man kan spørre om ting, som man kan få svar fra lege på? Og da tenker jeg på noe mer seriøst enn Klara klok..

Takk for eventuelle svar!

Skrevet (endret)

Det er også en side som heter www.onlinelege.no Men der koster det penger. Vitner det om en seriøs side? Står at man får ordentlig gode og forståelige svar som inneholder siste nytt?

Ellers er det jo lommelegen.no som er nevnt av AB.

Edit: Ser at det koster penger på lommelegen også. Så da må man vel bare finne ut av hva som er best ut av lommelegen og onlinelege.no. Selv har jeg kun hørt om førstnevnte. Den andre fant jeg ved å søke på google.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Jeg har prøvd lommelegen.no en gang for lenge siden. Svarene man får blir naturlig nok ganske generelle. Det er jo vanskelig for legen å stille en diagnose bare ved å lese det man beskriver selv. Vi kan bruke ord og uttrykk som legen misforstår, og legen får ikke mulighet til å stille avklarende spørsmål. Men det virker jo som det er seriøse og flinke folk som jobber hos lommelegen, så om man absolutt ikke vil/kan gå til vanlig lege er det jo et greit alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg brukte legene på justanswer.com - kostet meg 209 norske kroner. Og du får ikke bare et enkelt svar, men en chat med en lege. Du må kunne snakke engelsk da.

AnonymBruker
Skrevet

Valgte onlineleger siden den så ganske seriøs ut. Lommelegen var mye mer rotete og jeg fant ikke noen ordentlig presentasjon, så tenker onlinelegen gir et bra svar.

Skrevet

På lommelegen.no kan du søke opp det du lurer på med stikkord før du evt betaler penger og spør. Jeg har spurt der flere ganger og var veldig fornøyd. Den ene gangen jeg ikke var fornøyd klagde jeg og fikk nytt svar! Veldig seriøst! :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lommelegen klarte via nettet å diagnostisere (i alle fall foreslå) at jeg hadde gallestein. Det klarte ikke fastlegen å gjøre på 3 legetimer ansikt til ansikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...