zandii Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Opp til flere ganger har jeg blitt oppringt av et svensk mobilnr (+46 850112114) Etter mye søking av nr på svenske søkemonitorer uten hell , googlet jeg nr. Jeg fant ikke frem til eieren av nr , med fant derimot et innlegg i et forum der det er veldig mange som advarer mot å ta tlf . Disse menneskene driver med tellerskritt tapping , dvs at de tar seg godt betalt for samtalen , mens du prøver å finne ut hvem i all verden du snakker med og hva de vil. http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/46850112114 Ovenfor finner dere siden. Det er forskjellige folk fra ulike land som blir plaget opp til flere ganger om dagen, til alle slags tider på døgnet. Jeg personlig blir bare oppringt periodevis, men alikevel er det ganske plagsomt. Det burde definitivt være restriksjoner mot hvem som kan få tak i nr ditt. Dagens svindlere har det litt for enkelt
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 De greiene der er noe dritt ja. Merkelig at det ikke har vært noe om det i media egentlig. Jeg tror kanskje ikke at restriksjoner på adgang til nummeret vil hjelpe, jeg har selv reservert meg mot å ha nummeret mitt listet opp, men har fortsatt hatt en oppringing som plaget meg en periode. Jeg vil tippe at de som står bak det her har en eller annen automatisk måte å generere telefonnumre i rike land på, for å deretter automatisk prøve å koble seg opp mot numrene for å se om noen av de er i bruk. Men hvis dette funker, og uvitende folk fortsetter å ta telefonen håper jeg snart det vil komme fler advarsler mot dette. Vi får bare fortsette å spre ordet!
Gjest krystallen Skrevet 20. april 2011 #3 Skrevet 20. april 2011 Huff dette her er ikke noe nytt. Det er derfor jeg aldri vil ta skjult nr eller nr jeg ikke kjenner til. Finnes de ikke i telefonlisten i Norge så ringer jeg de ikke opp igjen heller.
Sugerøret Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 synes det er rart en ikke kan få sperret seg fra slike ting ja alt for lett i dag å svindle folk http://www.telefonterror.no/?finn=%2B46+850112114
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Jeg tar aldri telefonen fra et utenlandsk nummer. Jeg ser ingen grunn til at noen skulle ringe meg fra Sverige eller Kamerun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå