Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger du i begrepet gjensidighet?

Hvor viktig er det for deg, og hvorfor?

I mine øyne er gjensidighet balansen imellom det å forsake seg selv helt, og det å være totalt ego.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig viktig. Et forhold handler om å gi og ta. Hvis den ene gir vesentlig mer enn den andre blir det ubalanse, og forholdet kommer sannsynligvis til å begynne å skrante.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor spør du om samlivsrelaterte ting på singelforumet og ikke på samlivs forumet egentlig?

• Liker 1
Skrevet

hvorfor spør du om samlivsrelaterte ting på singelforumet og ikke på samlivs forumet egentlig?

Fordi det er fundamentalt viktig å forstå dette FØR man går inn i noe parforhold.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Gjensidighet innebærer at begge har noe å bidra med i forholdet, både på det følelsesmessige, økonomiske og praktiske området. At man kan gi og ta, uten å holde regnskap.

Skrevet

Det er veldig viktig. Et forhold handler om å gi og ta. Hvis den ene gir vesentlig mer enn den andre blir det ubalanse, og forholdet kommer sannsynligvis til å begynne å skrante.

Gjensidighet innebærer at begge har noe å bidra med i forholdet, både på det følelsesmessige, økonomiske og praktiske området. At man kan gi og ta, uten å holde regnskap.

:jepp: :jepp:

Gjensidig respekt, kjærlighet og omsorg er viktig. Et forhold er basert på at begge gir og tar.

For meg er gjensidighet også det å hjelpe og støtte hverandre.

Skrevet

Ift samboer og meg selv handler det om bidra fra begge parter, både på det følelsesmessige og praktiske plan, men da gjennom et langt liv sammen. I noen perioder av forholdet forsaker den ene parten mer enn den andre parten, men til syvende og sist retter det seg opp i løpet av et langt samliv. F.eks så er det slik at jeg tjener tredobbelte av samboeren min. Derfor betaler jeg hele bryllupet, i tillegg at jeg sparer til bolig og andret ting til oss. Akkurat nå er det jeg som økonomisk sett forsaker mest, men jeg er villig til å gjøre det fordi det handler om å se sammenhenger og fremtiden. Jeg vet han ikke ønsker at det skal være slik, og om fem år, når han er ferdig med utdannelse og har kommet seg på fote slik han ønsker, så kan også han bidra. Er det noe jeg har lært meg så er det å beholde troen og tålmodigheten, ellers nytter det ikke. Jeg har ikke ork til å føre regnskap, det ser jeg liten vits med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...