Pip Skrevet 4. november 2003 #1 Skrevet 4. november 2003 Var ein link til denne fotografen her inne. Eg gjekk inn og kikka - likar å sjå brudebilde, då... (Har faktisk vorte endå kjekkare etter at eg gifta meg sjølv! ) Når eg trykte på 'se bildeserie', venta eg meg ein del flotte bilde. Mange bilde var det, men eg synst kvaliteten var så som så... Mange artige idèar og ein del stilige 'snapshots' - ja. Men mange av desse bilda meinar eg bestemt kunne vore teke like godt, om ikkje betre, av pappa med eit lommekamera... Om de skjønar kva eg meinar. Altså - kvalitetsmessig vart eg lite imponert. Lurer eigentleg på om nokon her har brukt denne fotografen, eller har planar om det, og kva de eventuelt synest?
Gjest Madley Skrevet 4. november 2003 #2 Skrevet 4. november 2003 Var ein link til denne Men mange av desse bilda meinar eg bestemt kunne vore teke like godt, om ikkje betre, av pappa med eit lommekamera... Om de skjønar kva eg meinar. Altså - kvalitetsmessig vart eg lite imponert.quote] ehh... Mener du at bildene var uklare eller ute av fokus?? Noen ganger blir ikke bildekvaliteten like bra på data som i virkeligheten. Men å si at et lommekamera kan gjøre samme nytten? jeg lurer litt på hva du forventer da?
Pip Skrevet 4. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2003 Eg meinar at utsnitta på ein del bilde var ganske dårlege, og at bakrgunnen på nokre bilde var klårare enn brureparet... Er klar over at digitale bilde ikkje gjev eit fullgodt inntrykk, men likevel... Eg fekk ei kjensle av at ein prøvde å vere litt for nytenkande og eksperimentell, liksom...? Veit ikkje eg greidde å forklare dette så godt, men...
Holly Hobbie Skrevet 4. november 2003 #4 Skrevet 4. november 2003 Nå har ikke jeg studert så fryktelig mange bryllupsbilder, men jeg likte mange av disse. Synes de så "freshe" og naturlige ut! Men jeg er ikke så erfaren på dette området ennå - når tiden kommer til å vlege fotograf vil jeg nok sjekke ut en del arbeider av forskjellige fotografer, da blir jeg sikker litt mer blasert...hvis du skjønner hva jeg mener?
Pip Skrevet 4. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2003 da blir jeg sikker litt mer blasert...hvis du skjønner hva jeg mener? Skjønar godt kva du meinar! Vitkig å finne ein fotograf som skjønar dykk, og er villig til å etterkome dykkar ynskje... For å seie det slik - eg ville neppe brukt den fotografen det her er snakk om... (Og er glad for at me kjente fotografen vår godt...)
Bente Skrevet 4. november 2003 #6 Skrevet 4. november 2003 Synes bildene var freshe og veldig naturlige. Liker ikke slike "oppstilte" bilder jeg, synes situasjonsbilder er finest.
Lula Skrevet 4. november 2003 #7 Skrevet 4. november 2003 Men mange av desse bilda meinar eg bestemt kunne vore teke like godt' date=' om ikkje betre, av pappa med eit lommekamera..[/quote'] Hvis faren din tar like gode (eller bedre) bilder som nevnte fotograf med sitt lommekamera, skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor dere brukte penger på en profesjonell fotograf i deres bryllup.
momo Skrevet 4. november 2003 #8 Skrevet 4. november 2003 Siden jeg er hobbyfotograf, må jeg nesten komme med en uttalelse. Jeg synes det var kjempefine bilder, veldig kreative mange av de. Tror jeg fant ett eller to bilder jeg mener man kunne tatt bedre som fotograf, men resten var veldig fine. Så hvis faren din kan ta bedre bilder enn dette bør han virkelig bli fotograf. Selv er jeg veldig glad for at vi kjenner til en fotograf som jeg vet tar bra bilder. Jeg vil svært gjerne ha litt kreative og annerledes bilder. :D :D
Pip Skrevet 4. november 2003 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2003 Hvis faren din tar like gode (eller bedre) bilder som nevnte fotograf med sitt lommekamera, skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor dere brukte penger på en profesjonell fotograf i deres bryllup. ...fordi me ikkje ville ha berre bilde i denne stilen her, kanskje? Heil seriøst - me ville i tillegg til 'snapshots' ha ein del bilde der lyset var optimalt - ingen 'skinn' i panna og liknande - og me ville ha nokre 'rolige' bilde, som kunne forstørrast og hengast opp utan at ein fekk ei kjensle av bevegelse når ein såg på dei. Om du skjønar kva eg meinar. Hadde onkelen min, som likar å fotografere og har OK kamera, som 'amatørfotograf' heile dagen, og har mange fine bilde frå det ja... Folk har ulik stil. Noen liker dette, andre liker mer oppstilt bilder. Jeg synes for eksempel at deres brudebilder er litt kjedelige (det jeg har sett av dem ihvertfall), og følgelig ikke helt min stil. Men det betyr ikke at jeg synes verken bilder eller fotograf er dårlig, for det! Eg trudde eg hadde sagt at det ikkje er stilen i seg sjølv det er snakk om - for all del, det er stilige bilde der òg! (Likar særleg godt nr. 2). Men nokre av desse bilda synst eg rett og slett kvalitetsmessig ikkje er så gode. Bilde nr. 5 synst eg til dømes er litt uklart. Og på bilde 20 har eg ei oppleving av at omgivnanade 'sluker' brudeparet. Slike ting eg trudde fotografar jobba for å unngå... (No er no eg litt kresen på sånne ting, sidan ei av mine beste venninner har to fotografforeldre... )
Lula Skrevet 4. november 2003 #10 Skrevet 4. november 2003 så, så Pip :-) Sjønner godt at dette ikke stilen din, og dere derfor ikke tok slike bilder selv. Helt greit det. Det er jo heller ikke sikkert at disse brudeparene KUN har tatt denne typen bilder. Men jeg synes du er litt VEL bråkjekk når du skriver at faren din tar vel så bra, om ikke bedre snapshots enn dette. Kritiserer du andre (i dette tilfellet en gitt fotograf) på denne måten må du jo forvente at ikke ALLE er enige med deg :-) Fins sikkert fler som har både god smak og litt peiling, selv om foreldrene til venner ikke er fotografer ;-)
Pip Skrevet 4. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2003 så, så Pip :-) Sjønner godt at dette ikke stilen din, og dere derfor ikke tok slike bilder selv. Helt greit det. Det er jo heller ikke sikkert at disse brudeparene KUN har tatt denne typen bilder. Men jeg synes du er litt VEL bråkjekk når du skriver at faren din tar vel så bra, om ikke bedre snapshots enn dette. Kritiserer du andre (i dette tilfellet en gitt fotograf) på denne måten må du jo forvente at ikke ALLE er enige med deg :-) Fins sikkert fler som har både god smak og litt peiling, selv om foreldrene til venner ikke er fotografer ;-) :oops: Prøver absolutt ikkje å bråkjekke meg! (Dessutan er faktisk pappa ganske flink til å ta stilige bilde...) Utgangspunktet for at eg skreiv dette innlegget, var at det forundra meg litt at denne fotografen, som har vore bryllaupsfotograf i 7 år, har valt ein del av desse bilda å profilere seg med. Og nok ein gong - det er IKKJE smak det er snakk om. Forøvrig så er dei bilda du har sett av oss, bilde som svigermor så gjerne vill eha (difor vart dei scanna og sendte til henne...) - det er altså dei mest tradisjonelle... Så det er ikkje det at eg ikkje kan like typen øyeblikksbilde altså. Det er altså, nok ein gong, kvaliteten eg snakkar om... Og ver så snill - sjølvsagt kan andre ha peiling. Prøvde berre å forklare kvifor eg er så kritisk til fotografarbeid, eg...
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 5. november 2003 #12 Skrevet 5. november 2003 Syns de bildene var veldig fine jeg! Man ser at brudeparene er avslappede og naturlige, det er gjerne det som er vanskelig å få til. Jeg så et par bilder som var litt uklare, men for meg så så det ut til å være sånn typisk "bilde-på-data"-uklarhet. Og jeg skjønner godt at hun profilerer seg med sånne bilder, de vanlige "stå rett opp og ned og smile pent til hverandre eller kameraet"-bildene kan hvem som helst ta...
Gjest Tex Skrevet 5. november 2003 #13 Skrevet 5. november 2003 Jeg er litt enig med deg jeg, Pip. Jeg syns heller ikke at disse bildene var det beste jeg har sett, jeg syns mange ansiktsuttrykk var rare (tatt litt for sent liksom) og enig med deg i skarphet i forhold brudepar/ bakgrunn. Men jeg syns det var en del fine bilder i forhold til tips vi kan ta med oss, men jeg er veldig glad vi skal bruke en fotograf vi kjenner godt, slik at jeg kan "kommandere han" slik jeg ønsker det.....
9na Skrevet 5. november 2003 #14 Skrevet 5. november 2003 Jeg tror det var jeg som la inn den linken, men det var ikke som eksempel på en bra bryllupsfotograf. Det var en som lurte på hvor man kunne få tatt mer eller mindre nakenbilder av seg selv til morgengave, og det så det ut som hun her gjorde. Jeg så ikke så nøye på bildene, egentlig...
Loolaa Skrevet 5. november 2003 #15 Skrevet 5. november 2003 Jeg måtte jo inn og titte på fotografen, og ble veldig fascinert av dette bildet. For et bilde! (Det er ikke bryllupsbilde, men jeg måtte bare linke det opp)
Miracl3 Skrevet 5. november 2003 #16 Skrevet 5. november 2003 Jeg syntes disse bryllupsbildene var fine. Hvertfall noen av de. Mens andre var ikke like heldige. Litt merkelige egentlig. Brudeparet er skakk på noen av bildene og på andre smiler se så forvrent. Nei denne fotografen kunne jeg ikke tenkt meg å bruke,
9na Skrevet 5. november 2003 #17 Skrevet 5. november 2003 Hm. Tror ikke jeg vil ha noen fremmed fotograf der når den tid kommer, nei! Men man vet man er verpesyk når man bare får utrolig lyst på barn når man ser selv et bilde som det der. (Dette gjelder det bilde loolaa la inn link til, forresten!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå