Dobbeltseng Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Hvem på KG har border collie? Bruker du den til noe, eller "bare" familie hund?
korallen Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har border collie, tispe på 14 mnd. Foreløpig har hun bare vært tur og kosehund, men vi har nylig begynt å trene agility på hobbynivå i vente på neste nybegynner kurs. Jeg har også nettopp oppdaget sporgrenen, så i juni braker det løs med start på blodsportreninger - målet er å jobbe frem mot ettersøkshund på blodspor 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Kusinen min hadde en border collie til kun kosehund. Det fungerte dårlig. Hun måtte gi den fra seg etter et års tid fordi hunden var så frustrert at den ikke gikk godt sammen med verken mennesker eller andre dyr. Når hunden kom til nye eiere som hadde tid og ork til å trene den (den fikk komme til en bonde som hadde sauer og brukte hunden som gjeterhund) så ble den verdens beste familiehund i samme slengen.
Margrethe86 Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Jeg (eller mine foreldre) har hatt Border Collie i over 20 år! Herlige hunder hvis de får nok trim Våre BC har aldri vært brukshunder (altså gjeterhunder), men har fått nok stimuli og hjernetrim De var "bare" familiehunder, men gjorde en veldig god jobb der Vi trenet dem som sauehunder, men brukte dem aldri som det. Personlig syns jeg det er for mye jobb med en BC, så jeg valgte en annen hund da jeg skulle ha en "første" hund.
Poppsilopp Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har Border Collie. Han er bare familiehund. Får mye trening både fysisk og psykisk, men ingen spesiell trening som agility og slikt bare forskjellig hjernetrim. Han er 3 og et halvt år og er en veldig snill å rolig hund. Får høre av alle rundt oss at han er ufattelig balansert. Så han er virkelig en rolig og snill hund selv uten noen spesielle "oppgaver"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå