Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Våger meg på et innlegg her..

Har ventet på mensen en uke nå (skulle kommet 12. april) Tok en graviditetstest på morgenen etter, men med negativt resultat. Tok en ny test på morgenen 2 dager etter dette, fortsatt negativ. Men har ennå ikke fått mensen!

Sluttet på pillen i høst, og har ikke brukt noen form for prevensjon siden da. Vi har sex nesten hver dag, kan av og til gå 2- 3 dager i mellom, men dette er veldig sjeldent.. Jeg har hatt regelmessig mens hver 6. uke etter jeg sluttet på pillen, så dette er første gang den er forsinket. 2 uker før mensen fikk jeg litt blødninger, og lurte på om det var mensen som kom bare en måned etter sist gang (noe som er vanlig for andre, men som ikke har vært vanlig for meg på 2 år minst, har som sagt hatt en syklus på 6 uker..), men kroppen føltes ikke ut som den fikk mensen. Og blødningene var svake en dag, litt sterkere den neste, for så å forsvinne helt..

Har aldri opplevd dette før, så leste litt her, og slo meg egentlig bare til ro med at det var eggløsning, og at det kunne bety at jeg var ekstra fruktbar! Så det jeg ikke skjønner nå er det negative testresultat, 1 uke etter mens! Etter det negative resultatet fredagsmorgen, dro jeg uten bekymringer i utdrikningslag på lørdagen, hvor jeg konsumerte alkohol gjennom store deler av dagen.. Men nå har jo mensen ennå ikke kommet, så lurer jo på om jeg faktisk kan være gravid?? Eller har dere noen forslag til hva som kan være årsaken?

Ikke lett dette.. Håper jo selvfølgelig at jeg er gravid, samtidig som jeg tenker på at jeg drakk veldig mye på lørdag, noe som jeg aldri hadde funnet på å gjøre hadde jeg trodd jeg kunne være gravid.. 2 negative tester! Men kan man egentlig være helt sikker selv om man får negativ? Jeg får ta en ny test i morgen.. Beklager langt innlegg, men litt greit å få ut litt av mine håp/ bekymringer.. Litt blanda følelser akkurat nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte forrige syklus, men det viste seg bare å være en lang lang syklus.

Mest sannsynlig er du nok ikke gravid, så lenge testene er negative.

Skrevet

Tok en ny test i dag tidlig, presterte jo da å bomme litt slik at jeg tisset litt på avlesningsfeltet! Så ser ut som det kom en svak strek, men tenker at det kanskje er misvisende.. Er jo ikke meningen at det skal komme urin der!.. Noen som kjenner til det? Skjønner ikke hvordan jeg får det til.. Lurer på om jeg må ta meg en tur på apoteket nå før påske.. Håper jeg rekker det..

Skrevet

En strek er en strek, så lenge den kommer innen de 2-3-5 minuttene det tar før testen er ferdig!!! :jepp: Drister meg ikke helt til å si gratulerer enda, siden du tisset på avlesningsfeltet (aner ikke om det har noe å si egentlig..), men samtidig så tenker jeg at testen viser ikke positiv strek om det ikke finnes hcg i urinen!!!! :nigo: utrolig spennende!!!! Kjøp en ny test og ta den imorgen eller noe sånt!! Krysser alt jeg har for deg!

Har forresten lest at embryoet ikke begynner å få næring fra mor gjennom navlestreng før i uke 5, da den utvikles. Så den alkoholen tror jeg ikke du skal bekymre deg for!

:klemmer:

Skrevet

Kjøpte ny test i formiddag, og prøvde igjen da jeg kom fra jobb (i ett tiden i dag) Tisset for sikkerhets skyld i en kopp og dyppet prøven i, slik at jeg ikke skulle bomme slik jeg gjore i dag tidlig.. :gjeiper: Var ikke antydning til andre streker enn kontroll streken.. :tristbla: Så tror bare jeg må innfinne meg med at det ikke gikk dennen gangen heller! Selv om det er skuffende.. Hadde jo egentlig slått meg til ro med dette med tanke på tidligere tester, men så har jeg jo lest så mye rart i det siste da.. Ikke lett! :sukk:

Skrevet
:sukk::tristbla: Så kjedelig! Merkelig at den idag tidlig var svak positiv da.. :forvirret: Så har det vært litt rot med syklusene dine også da, kanskje du skal ta en EL-test og sjekke om du egentlig er midt i syklusen og det er dags for :humpe: ?? :nigo:
Skrevet

Tusen takk for støtten Rumleskaft! Setter utrolig pris på at andre gidder å bry seg med mine bekymringer! Og forhåpninger.. :klemmer: Må nok bare innse at jeg ikke er gravid.. Litt skuffet, men allikevel litt lettet med tanke på alkoholinntaket mitt i det siste... :sjenert: Mannen er av sted på jobb, så får kun snakket litt med han på telefon, han er jo selvfølgelig også skuffet.. Og jeg som hadde håpet å komme med en fantastisk gladnyhet til han kom hjem igjen! Den gang ei.. Ennå ikke fått mens, men tok jo ny test i ettermiddag som var negativ.. Regner med at hvis jeg hadde vært gravid så hadde hcg nivået mitt vært høyt nok til å slå ut på testen uansett når på døgnet det var.. Jaja.. Sånn er det bare!! Får ta meg en påske pils og nyte ferien.. God påske til dere også!

Skrevet

Uff, ja, skjønner at dere er skuffet!! :sukk:

Du får holde oss oppdatert om det skulle skje noe!!! :jepp::popcorn:

God påske! :klemmer:

Skrevet

Tok dårlige mobilbilder av testen i dag tidlig.. Hadde veldig dårlig tid, så tenkte at hvis jeg tok bilder så kunne jeg heller se på de igjen og slå meg til ro med svaret! Men ser jo nå at man virkelig må legge godviljen til for at det skal se ut som positivt.. :sovne: Men av og til så ser man vel heller det man ønsker å se! :trist:

post-43635-0-15041600-1303320464_thumb.j

post-43635-0-54529200-1303320472_thumb.j

Skrevet

Takk for omtanken!! God påske til deg også!!

Skrevet

Jeg ser den positive streken LETT!!!!! :jepp::biggrin: Ta en imorgen tidlig da, om ikke TR har kommet! De sier jo at det er best å teste på morgenurinen!

Skrevet

En strek er en strek, så lenge den kommer innen de 2-3-5 minuttene det tar før testen er ferdig!!! :jepp: Drister meg ikke helt til å si gratulerer enda, siden du tisset på avlesningsfeltet (aner ikke om det har noe å si egentlig..), men samtidig så tenker jeg at testen viser ikke positiv strek om det ikke finnes hcg i urinen!!!! :nigo: utrolig spennende!!!! Kjøp en ny test og ta den imorgen eller noe sånt!! Krysser alt jeg har for deg!

Har forresten lest at embryoet ikke begynner å få næring fra mor gjennom navlestreng før i uke 5, da den utvikles. Så den alkoholen tror jeg ikke du skal bekymre deg for!

:klemmer:

Dette er feil, det får næring osv helt fra starten så fort embryoet er festet i livmoren.

Skrevet

Var det jeg trodde Wahaj, derfor jeg er lettet og skuffet på samme tid.. Ønsker som sagt ikke å drikke alkohol hvis jeg er gravid! Høres kanskje dumt ut, i og med at vi prøver så burde jeg nok holde meg helt unna alkohol, men når mannen ikke er hjemme og jeg egentlig ikke tror jeg er gravid så tar jeg meg en pils eller 3.. Ikke lett dette her.. Har egentlig slått meg til ro med at jeg ikke er gravid, så lenge det har gått rett over en uke siden forventet menes, og testene viser negativ! (Med unntak av den i dag tidlig, som ikke ble gjennomført helt riktig.. og som med mye godvilje kan tydes som positiv...)

Skrevet

Dette er feil, det får næring osv helt fra starten så fort embryoet er festet i livmoren.

Åja.. :forvirret: det høres egentlig mye mer logisk ut, og var det jeg trodde i utgangspunktet, men husker å ha lest at noen sa det ikke skjer før i uke 5.. :vetikke:

Jaja, jeg tror egentlig ikke du skal bekymre deg så veldig mye for akkurat det uansett!:) selvfølgelig er målet alkoholfritt svangerskap, men vet om mange som har funnet ut at de er gravide noen dager etter de har tatt et glass eller syv for mye, og de har friske og fine barn nå!:jepp:

Skrevet

Huff.. Jeg sitter med en pils og "feirer" påskeferien.. Samtidig som jeg er skuffet over negativt svar.. Så tar jeg et par pils for "å drukne sorgene".. Høres egentlig ikke så godt ut.. Men er redd det blit for myer falske forhåpninger! Så vet faktisk ikke om jeg gidder å teste meg i morgen tidlig.. Er påske nå, har en test liggende, og får ikke tak i fler før påaska er over.. Men må jo være negativ så lenge testene har vært som de har vært? Selv om forventet mens var 12. april....

Skrevet (endret)

Uff, ja jeg skjønner deg!!! Jeg personlig hadde aldri klart å ha en test liggende og svi hull i baderomsskuffen ;) Da ville jeg egentlig bare tatt den, selvom jeg hadde "visst" at den ble negativ (jeg gjorde faktisk det imorges.. :sjenert: ), så jeg hadde sluppet å tenke på at jeg hadde en liggende (hvis-om-atte-kaaaanskje..). Så det er tøft av deg! ;) haha! Hadde jeg vært prøver hadde jeg svidd av ekstreme mengder penger på tester :fnise: *testoman*

Veldig rart det der med IKM..men som sagt, det kan hende du egentlig er midt i en syklus nå da, og at mensen evt kommer om 2 uker igjen. Få mannen til å kjøpe med EL-tester hjem, og sjekk! :jepp: (der kom testingen igjen :fnise: )

Endret av Rumleskaft
Gjest Alabama
Skrevet

Den testen ser positiv ut. Ville aldri drukket øl etter en sånn test og hvis du fortsatt er usikker på om du er gravid!?

Forresten så er det veldig vanskelig å lese den skriften du har i første innlegg..

Skrevet

Tenkte det samme Alabama. Streken er jo der dog svak. Sitter med en alkoholfri freeze øl. I grunnen god den :)

Skrevet

En liten oppdatering.. Ennå ingen mens, eller tegn til denne.. Er jo nå rett over 2 uker siden jeg forventet at den skulle komme! Jeg har tatt flere graviditetstester, alle er uten tvil negative.. Er vel bare sånn som skjer! Men lurer jo litt på når mensen kommer, har som nevnt tidligere alltid kommet hver 6. uke siden jeg sluttet på p- pillen i høst..

En annen ting, kan man forresten vite når man har eggløsning, sikre tegn e.l.? Uten å ta eggløsningstest?.. Er jo litt vanskelig å regne ut når mensen plutselig uteblir.. Eller kan det være at jeg ikke har eggløsning i det hele tatt? Mange spørsmål.. Det greieste er nok å kjøpe tester, men litt nysgjerrig på om man merker det på kroppen? Har av og til kjent litt kramper ca 2 uker før mens, og tenkt at det skyldes eggløsning, men dette er veldig sjeldent..

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Ny oppdatering..

Ennå ingen mens!! Bør kanskje gå til legen snart? Men vet ikke hva hun evt. kan hjelpe med?.. Har gått litt tid siden sist jeg testet, har vel egentlig bare tenkt at jeg har verken eggløsning eller mens.. Derfor har jeg ikke hatt bry til å bruke for mye penger på unødvendig testing hver dag.. Skjønner meg ikke helt på kroppen min for tiden.. Sukk.. Skal ta en ny test i morgen tidlig!

Lurer egentlig på om det er noen andre som har opplevd noe lignende? Eller hva dette kan være symptomer på? Fikk mensen regelmessig etter pilleslutt i høst, selv om syklusen var veldig lang (6 uker), men nå er det tydeligvis helt stopp! Forstår ingenting..

Endret av Ze1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...