Gå til innhold

Uspesifisert med Ving/Apollo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å dra uspesifisert i begynnelsen av mai til enten Split eller Antalya med henholdsvis Ving og Apollo. Lurer på om noen har erfaring med å dra slik med disse selskapene? Risikerer man å komme på et sikkelig dårlig hotel? Er en jente i tyve årene som reiser alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist uspesifisert én gang og da var vi virkelig forberedt på alt! Vi var unge og havnet på den verste partyplassen på øya, men jeg følte at reiseselskapet virkelig hadde forsøkt å fordele oss ut fra alder, reisefølge osv.. Virket ikke som om det var helt tilfeldig!

Hotellet var helt greit, men vi kunne selvsagt risikert å havne på et dårligere sted. Tror det er en fordel å reise utenom høysesong, for da er det mer som er ledig og mindre sjanse for å bli stuet inn på et hotell som reiseselskapet vanligvis ikke benytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiste uspesifisert med ving i fjor. sjekket alle hotellene de hadde på det stedet vi skulle først, og vi havnet på det dårligste av alle.. og såå mye billigere var det ikke å reise uspesifisert. nei, gidder ikke det igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Hvis du kan velge vil jeg anbefale å reise uspesifisert med Apollo fremfor Ving, da Ving har mange flere dårlige hoteller en f.eks Apollo.

Når du reiser uspes. må du være forberedt på at du i verste fall kan havne på et jævlig sted, og være innstilt på å betale overflytting til et bedre hotell dersom du får helt hetta :)

Når det er er sagt har jeg reist mye uspesifisert, og det har vært helt topp alle gangene. Uspesifisert er supert fordi da får jeg ofte muligheten til å velge reisemål som er "billige", nye og spennende reisemål fremfor "dyre" og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste med uspes. til Tyrkia engang. (Detur). Rommet vårt var skikkelig skittent, og det ble ikke vasket mens vi var der. Det var tannkremsprut på speilet da vi kom inn dit liksom. Det eneste vaskedama gjorde var å re opp senga og lage svanefigurer av håndklene våre, samt legge roseblader på putene... Syns den prioriteringen der var litt høl i huet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket restplass.no for et billigere eller bedre alternativ til samme pris? Har reist uspesifisert 3 ganger og har vært vanvittig heldig ALLE tre gangene...Sjekker alltid ut hotellene for det akutelle reisebyrået før jeg bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen garanti for at man havner på hotellene man finner i katalogen, er pågangen stor nok kan man bli flyttet til andre hoteller enn de som reiseselskapet vanligvis benytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg reiste uspesifisert med Apollo for noen år siden, og havnet på et kjempefint hotell. Det var riktignok litt utenfor sesong. Tror ikke jeg hadde turt å gjøre det i høysesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste uspesifisert med Apollo i slutten av juni. Havnet på et hotell som var helt OK etter charter standard, rent og med et ok basseng. Minus var å måtte betale ekstra for AC og at det lå såpass nær flyplassen at vi hørte de fleste flyene. Hotellet lå 15 min med buss utenfor byen men det var helt OK for oss da vi ikke var ute etter å "gå på byen" men tilbragte dagene på stranden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist to ganger på uspesifisert. Til Kypros fikk vi 4 stjernes, men det var jo et lite stykke uten for Fig Tree bay og Agia Napa. Ikke farlig det. Bare å leie scooter eller ta buss til de store steder. Denne turen tok vi august. Knall tur! (saga solreiser)

Den andre gangen var vi i Val Thorens på snowboard ferie. Fikk et 3stjernes hotell som lå rett i bakken. Dette var en uke før vinterferien. Ei jente som reiste alene, fikk et dårlig sted da. (startour)

Man kan være heldig. Men man må være forberedt på det meste. Og kanskje tenke at det ikke er på hotellet man skal være, bare sove.

Endret av Coronas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at det er trygt å reise uspesifisert utenfor sesongen, men mer "utrygt" midt i sommerferien. Reiste uspes i mai en gang, og fikk det fine hotellet. Reiste også uspes i juni i fjor, og fikk et lite, supertrangt hotell som ikke stod i katalogen. Greit det altså, men man må være forberedt på det meste. Reiste med apollo begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Har reist uspesifisert utenom sesongen tre ganger. Første gangen havnet vi på et ganske kjipt hotell, andre gangen på et helt OK hotell med bare folk som reiste uspes, mens siste gangen havnet vi på et kjempefint hotellkompleks med toroms leilighet! Koster visstnok ganske mye å bo der! :jepp:

Lurer på å reise uspesifisert en gang til nå på våren.. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Vurderer å dra uspesifisert i begynnelsen av mai til enten Split eller Antalya med henholdsvis Ving og Apollo. Lurer på om noen har erfaring med å dra slik med disse selskapene? Risikerer man å komme på et sikkelig dårlig hotel? Er en jente i tyve årene som reiser alene.

Reiste du uspesifisert eller?

Maja og meg skal om 6 dager reise uspesifisert til Lefkas/Parga-området i Hellas. Vi håper jo å havne i Parga. Men finner ikke andre som har hivd seg på denne reisen..

Vi reiser med Apollo..

Er Lefkas det samme som Levkas?

og har noen erfaringer med å reise uspesifisert til Lefkas/parga området? Kan vi risikere å havne hvor som helst mellom Levkas og Parga by?

ser at det koster 4-dobbelt så mye med Parga by, så regner med at vi ikke kommer hit...

får belage oss på å leie en bil.. skal visst ikke koste så mye.. 500 kroner for 3-4 dager..

Noen med erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...