AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 De fleste nordmenn jeg snakker med, er veldig skeptiske til aksjer. Og ser på det som tilnærmet "gambling" , men hvor kommer dette fra? Hvorfor er nordmenn så kunnskapsløse når det gjelder aksjer? Burde ikke et folk som har det meste av landet sine sparepenger i aksjer(oljefondet), og som har en del penger å rutte med, ha kunnskap om den mest lønnsome langsiktige sparingsformen i verden? Mange av innleggene som omhandler sparing og investering her på forumet er rett og slett sjokkerende. Er det jeg som legger spesielt merke til kunnskapsløse svar, eller sitter jeg med rett inntrykk?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 De fleste nordmenn jeg snakker med, er veldig skeptiske til aksjer. Og ser på det som tilnærmet "gambling" , men hvor kommer dette fra? Hvorfor er nordmenn så kunnskapsløse når det gjelder aksjer? Burde ikke et folk som har det meste av landet sine sparepenger i aksjer(oljefondet), og som har en del penger å rutte med, ha kunnskap om den mest lønnsome langsiktige sparingsformen i verden? Mange av innleggene som omhandler sparing og investering her på forumet er rett og slett sjokkerende. Er det jeg som legger spesielt merke til kunnskapsløse svar, eller sitter jeg med rett inntrykk? Kunnskap kommmer med alderen og økonomien bedrer seg. Om du ser på tråder der det spørres om alder her inne, så ser du at det er veldig mange mellom 16-30 år her inne. Det er ikke den gruppen som sparer mest,har råd. De yngste er i skolen,og resten er i etableringsfasen. ellers ute i verden, så snakker vi vel ikke om hva vi sparer,eller i hvilken form. Det er litt urent i norge å snakke om hva man sparer,eller hva man har på konto. Jeg har spart i fond-sksjer i 13 år,men det er et ikketema
Illuminati Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Tja, noen med innsikt, men litt for mange har nok ikke helt begrepet på hva aksjer egentlig er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå