Gå til innhold

Beste bilderedigeringsprogram?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som er gratis og mest likt Photoshop? Nå er jeg vant til å bruke Picasa fra før, og synes det er ganske greit. Men finns det et program som er bedre og tilnærmet likt Photoshop, som òg er gratis? Sikkert ikke, men har du noe å anbefale setter jeg stor pris på tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
http://www.gimp.org/ GIMP er ganske så bra, du kan få det installert på windows også, men det er utviklet mtp. X windows og Linux Endret av Inx
Gjest strykebrett
Skrevet

Hvis det er greit for deg ts vil jeg gjerne slenge på et ekstraspørsmål: vet noen om en "gimp for dummies"-side/video?

Si fra hvis du syns jeg kupper så kan jeg ordne en egen tråd om det.

Har i alle fall hørt at Gimp skal være bra, men ikke lært meg å bruke det enda.

Skrevet

Hvis det er greit for deg ts vil jeg gjerne slenge på et ekstraspørsmål: vet noen om en "gimp for dummies"-side/video?

Regner med at du finner gimptutorials på Youtube. Det kryr i alle fall av Photoshoptutorials. Søk på "Gimp+Tutorial" og se hva som dukker opp.

Selv klarer jeg ikke bruke Gimp, er altfor vandt med Photoshop og blir bare frustrert når snarveiene mine ikke funker :fnise:

Skrevet

Selv klarer jeg ikke bruke Gimp, er altfor vandt med Photoshop og blir bare frustrert når snarveiene mine ikke funker :fnise:

Samme her gitt, er så vandt med PS sin måte at GIMP blir vanskelig og vrient... Heldigvis har jeg få kvaler med piratkopiering

AnonymBruker
Skrevet

Helt i orden :) Skulle jeg finne på å laste ned GIMP, bør jeg vel strengt tatt se en sånn video selv. ;)

AnonymBruker
Skrevet

http://www.gimp.org/ GIMP er ganske så bra, du kan få det installert på windows også, men det er utviklet mtp. X windows og Linux

Er det enkel album/mappesystem ala Picasa også, eller er det et rent redigeringsprogram?

Skrevet

Samme her gitt, er så vandt med PS sin måte at GIMP blir vanskelig og vrient... Heldigvis har jeg få kvaler med piratkopiering

Piratkopiering, hva er det? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Piratkopiering, hva er det? :fnise:

Det er sånn greie som ikke er lov å snakke om på kg :gjeiper:

Gjest Applestore
Skrevet

Eller så liker jeg photo filtre

Gjest Hard Ride
Skrevet

Jeg sverger til Paint.net.

ditto, er ikke så fornøyd med GIMP selv

AnonymBruker
Skrevet

GIMPshop

GIMPshop is a modification of the free/open source GNU Image Manipulation Program (GIMP), intended to replicate the feel of Adobe Photoshop. Its primary purpose is to make users of Photoshop feel comfortable using GIMP.

Som beskrivelsen sier er det ett gratis bildebehandlingsprogram (basert på GIMP) som er ment for å mest mulig gjenkjennelig for brukere av Adobe Photoshop.

Selv foretrekker jeg Seashore. Men det er ikke i nærheten av å ha alle funksjonene i Photoshop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...