Gå til innhold

i hvilken uke mistet dere?  

30 stemmer

1. 1. i hvilken uke mistet dere?

• uke 3-5
      7
    • uke 6-8
      14
    • uke 8-12
      7
    • etter uke 12
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter da her med et håp om at det ikke skjer med meg, men tanken er der jo selvfølgelig..

så da lurer jeg på:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sitter da her med et håp om at det ikke skjer med meg, men tanken er der jo selvfølgelig..

så da lurer jeg på:

Jeg mistet 4 dager etter jeg fikk første positive test. Ca i uke 4.

Skrevet

jeg mistet 6+3 i august i 2010

Gjest Ruccola
Skrevet

Mener jeg var 5+4 eller noe sånt. Rett uppunder 6 uker ihvertfall.

Startet med brun utflod, eskalerte til smerter og senere blødninger.

Fikk UL tredje dagen og da var alle rester borte og livmoren var tom.

Slapp heldigvis utskraping siden alt hadde kommet fint ut av seg selv.

Ble gravid igjen 7 mnd senere. Hadde mye kluss i syklusene etter SA'en

Jeg klikket på 6-8 uker i stemmeskjemaet, for jeg tenker at jeg var begynt på uke seks.... vet ikke om jeg heller skulle stått i uke 3-5....? :klo:

Skrevet (endret)

Ta det helt med ro. Statistisk så vises det at ca 1 av 5 graviditeter ender i abort. Jeg mistet en selv rett før 3 mnd. men har i dag en frisk sønn på 2,5 år og er nå i uke 17. De aller fleste spontanaborter skjer helt i begynnelsen og oppleves bare som en kraftig eller litt forsinket mens. Tror vi skal være taknemmelig for det, for det er naturens måte å rydde opp dersom noe er feil. Studier viser jo at de aller fleste aborterte fostere har en feil. De sier at etter tre måneder er det ganske sikkert. Så jeg pleier å si at si det til familie og venner etter 3 mnd og begynn å planlegg etter ultralyden. at det går galt etter dette er skjelden ;) Ikke legg for mye i det i begynnelsen annet en at man prøver å leve litt sunnere. Slapp av og nyt hemmeligheten din og går det galt så går det helt sikkert bedre neste gang ;)P.s. skal se om jeg kan finne en artikkel om det ;)

http://www.ammetaka.no/svangerskap/ufrivilligabort.php og det fant jeg..Denne er fin og ganske nøyaktig tror jeg ;)

Her er et utdrag;

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

**Etter 22. uke regnes det som dødfødsel.

Endret av liselotte1
Skrevet

To ganger i uke 9-10 (embryoene døde i uke 8-9) og én gang rundt uke 6. Siste gang tror jeg aldri det var noe hjerteaktivitet, jeg testet sent positivt og hadde dårlig magefølelse allerede fra starten.

De fleste embryo dør nok før hjertet begynner å slå, ca. uke 5+4. Etter dette blir det mer og mer sikkert at det går bra. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

10+6. Men det var forventet, da jeg hadde vært i ultralyd å fikk beskjed om at graviditeten ikke utviklet seg som den skulle. Hadde lette smerter hele tiden fra jeg testet positivt, til jeg fikk kraftige smerterier og aborterte.

Var veldig nedtur, selv om jeg egentlig skjønte at noe var galt, men så klart, det skjedde for en grunn. Og nå som jeg har hatt en spontanabort, så er sjangsen for at det skal skje igjen nesten null. Så da er det bare å prøve igjen. :)

Skrevet

Jeg var mellom uke 7-9 da jeg hadde min sa, d var i okt i fjor

Skrevet

Jeg har også et spm til dere om har opplevd SA;

ei på jobben var borte i dag, og jeg fikk vite at det var fordi hun hadde spontan abortert, og at hun ble sykemeldt ut uka.

Hun har ikke fortalt enda at hun var gravid, så det er ganske tidlig.

Det jeg lurer på er; er det noe kropslig som gjør at hun er sykemeldt, eller er det psykisk fordi det er en stor sorg? Jeg kan skjønne om det er det siste, men jeg bare lurer om det også kan være mer, da jeg ikke vet hva dette gjør med kroppen?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være at hun måtte foreta en utskraping ved sykehuset, da blir man sykmeldt i noen dager. Det er jo et medisinsk inngrep og man trenger ro og hvile etterpå.

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg hadde mye vondt, og ja, det er også en sorg, spesiellt om det var en ønsket graviditet. Jeg mistet såpass tidlig at det gikk grait, men vi tro det er verre jo lenger en er kommet, og klart en utskraping gjør det enda verre igjen.

Jeg ble ikke sykemeldt. Tok en dag med egenmld og klaffet bra med mye fri, så var hjemme i 4 dager.

Skrevet

Hadde SA uten blødninger og utskraping i uke 16...

Ingenting føltes riktig etter uke 12, mye vondt og ubehagelig...

Huff, det var en vond tid både fysisk og psykisk. :sukk:

Skrevet

Det kan jo være at hun måtte foreta en utskraping ved sykehuset, da blir man sykmeldt i noen dager. Det er jo et medisinsk inngrep og man trenger ro og hvile etterpå.

Noen får også sterke rier og kraftige smerter samme dag, dagen etter og oppleve mye blødning, da kan det i tillegg til det psykiske være godt med en pause fra jobben.

Skrevet

ei på jobben var borte i dag, og jeg fikk vite at det var fordi hun hadde spontan abortert, og at hun ble sykemeldt ut uka.

Det jeg lurer på er; er det noe kropslig som gjør at hun er sykemeldt, eller er det psykisk fordi det er en stor sorg? Jeg kan skjønne om det er det siste, men jeg bare lurer om det også kan være mer, da jeg ikke vet hva dette gjør med kroppen?

Jeg slet med sterke smerter i magen i tre ukers tid. Jeg klarte å jobbe, men det var tungt å ha vondt hele tiden, i tillegg til å bli deprimert.

Skrevet

Jeg mista når jeg var 11+2 på vei, MA som ble påvist på UL, dette var på en fredag, jeg måtte ha utskrapning. Jeg fikk tilbud om sykmelding uka etter, for dette var temmelig tøft psykisk for meg, men valgte å jobbe for å få tankene over på noe annet. Hadde ikke noe vondt.

Gjest Alabama
Skrevet

MA påvist da jeg var 10+3. Kunne vært oppdaget tidligere om jeg bare hadde tatt symptomene på alvor og ikke latt meg overbevise om at alt var normalt. Fosteret døde i uke 4-5. :tristbla:

Skrevet (endret)

MA vart oppdaga då eg var 7+4, og vart endelig bekrefta ei veke seinare. Fekk tablettar for å setja i gang aborten, fordi eg ikkje begynte å blø av meg sjølv.

Eg tok ein graviditetstest dagen etter at mensen skulle ha kome, som var klart og tydelig positiv. Og graviditetstestane var positive heilt fram til MA vart bekrefta. Eg brukte til og med CB graviditetstest med vekeindikator, som i løpet av denne tida forandra seg som den skulle, noko som betyr at kroppen min fortsatt produserte graviditetshormon. Eg fekk 3+ på testen siste gangen, som betyr at ein er over 5 veker på vei (meir enn 3 veker sidan befruktninga).

Så ut frå graviditetstestane, så skulle ein jo absolutt tru at alt var i orden. Men det var det altså ikkje, og eg skjønte det allerede nokre få dagar etter at eg testa positivt. Då fekk eg mesmerter på eine sida i mage og rygg. Desse smertene kom med jevne mellomrom i løpet av dei neste vekene. Og slike menssmerter var det einaste eg kjente, eg hadde ingen som helst graviditetssymptom. Derfor bestilte eg time til tidleg UL, fordi eg berre skjønte at noko var gale. Men eg blødde ikkje ein dråpe blod. Så hadde det ikkje vore for at eg har vore gravid før, og veit korleis det skal følast - så kan det godt henda at eg hadde trudd at alt var normalt. For med tanke på at eg verken blødde, og at graviditetstestane viste at HCG steig som normalt, så er det nok mange som ville ha trudd at alt var i orden.

Magefølelsen er nok ofte til å stola på, ja! Det har iallfall eg erfart.

Endret av Mirabella76
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble veldig dårlig av SA i ca uke 6-8, blødde i nesten tre uker, og konstante voldsomme menssmerter.. Var innom flere leger, det er visst normalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...