HeiHO Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 ja, for ca 4 dager siden begynte jeg på betakaroten sunkost 3mg . jeg lurer veldig på når dette begynner å ta effekt ? jeg solte meg masse igår og har vært veldig flink til å gå ute og få sol på kroppen, men har ikke sett noe spesiell forskjell.. noen som har erfaringer om når det ca begynner og virke ? :-) takk for svar !
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Hos meg begynte det ganske med en gang, men jeg fikk et litt oransje skjær i huden av det.
MilliVanilli Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Jeg har hørt at man kan få en oransjetonet brunfarge av det..
Gjest trinem0r Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 ja, for ca 4 dager siden begynte jeg på betakaroten sunkost 3mg . jeg lurer veldig på når dette begynner å ta effekt ? jeg solte meg masse igår og har vært veldig flink til å gå ute og få sol på kroppen, men har ikke sett noe spesiell forskjell.. noen som har erfaringer om når det ca begynner og virke ? :-) takk for svar ! har ikke prøvd det selv, men ei veninne prøvde det. ho sa det var bare no tull og virket ingenting, men ikke vet jg
maloone Skrevet 19. april 2011 #5 Skrevet 19. april 2011 Jeg har hatt veldig god effekt av betakaroten. Brukte den da jeg var i syden og har aldri blitt så brun før. Tror ikke man blir fortere brun av den, men det hjelper med å bevare brunfargen og at man ikke blir så fort solbrent(beskytter og forsterker huden). Har selv sittet ute i sola nå de siste dagene, men har ikke blitt så veldig brun til nå. Men nå skal det sies at kroppen ikke har sett sol på en stund heller, så da tar det jo litt tid for å få et godt grunnlag
karolinn Skrevet 19. april 2011 #6 Skrevet 19. april 2011 Jeg blir veldig lett brun til vanlig, så følte ikke at jeg ble noe brunere av det... men fikk et fint gunnlag og fargen holdt lengre. Ble ikke det minste orange/gul av den
HeiHO Skrevet 22. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2011 tusentakk for svar! nå når jeg soler meg så får jeg et slags klumpete utslett som klør noe veldig .. trur dere det er pga betakaroten eller har jeg bare blitt bitt av noe ?
muffin26 Skrevet 22. april 2011 #8 Skrevet 22. april 2011 tusentakk for svar! nå når jeg soler meg så får jeg et slags klumpete utslett som klør noe veldig .. trur dere det er pga betakaroten eller har jeg bare blitt bitt av noe ? Betakaroten skal beskytte mot soleksem en av grunnene til at jeg startet på det i hvertfall vet ikke noe om det virker det får vi se på. Jeg går på spirulina da som har betakaroten i seg:) Husk at hvis du røyker bør du ikke ta betakaroten det er farlig.
Auroressa Skrevet 22. april 2011 #9 Skrevet 22. april 2011 Jeg røykte da jeg gikk på det. Merket ingenting til det, gikk på det i et par måneder bare da. Ble ganske brun syntes jeg. Men gidder nok ikke begynne med det igjen.
Gjest Bruker Skrevet 22. april 2011 #10 Skrevet 22. april 2011 Jeg røykte da jeg gikk på det. Merket ingenting til det, gikk på det i et par måneder bare da. Ble ganske brun syntes jeg. Men gidder nok ikke begynne med det igjen. Grunnen til at du ikke skal bruke det hvis du røyker, er at betakaroten + røyk = høyere risiko for kreft (potenserer den kreftfremkallende effekten). Så selv om du ikke merket noe spesielt da du brukte det, er det anbefalt å unngå kombinasjonen. 3
sophiaM Skrevet 22. april 2011 #11 Skrevet 22. april 2011 Tar betakaroten hver dag, og tar 6mg. Funker perfekt, og jeg har midtsommerbrunfarge etter 3 ganger i solarium.
Gjest Marte^^ Skrevet 28. april 2011 #12 Skrevet 28. april 2011 Tar betakaroten hver dag, og tar 6mg. Funker perfekt, og jeg har midtsommerbrunfarge etter 3 ganger i solarium. Hvilket merke bruker du?
MarilynM Skrevet 28. april 2011 #13 Skrevet 28. april 2011 (endret) Grunnen til at du ikke skal bruke det hvis du røyker, er at betakaroten + røyk = høyere risiko for kreft (potenserer den kreftfremkallende effekten). Så selv om du ikke merket noe spesielt da du brukte det, er det anbefalt å unngå kombinasjonen. Og det er mulig man skal vurdere å heller kutte ut røykingen hvis man er redd for kreft? Jeg bruker forresten Spirulina. Det har masse betakaroten, pluss en rekke andre helsegevinster. http://freshforlife.wordpress.com/2010/08/06/spirulina/ Har aldri blitt så brun så fort som i år, og i fjor tok jeg dobbel dose vanlig betakaroten. Ble brun av det også, men ingenting imot dette! :D Endret 28. april 2011 av MarilynM 1
Audrina Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 (endret) Tenkte egentlig akkurat nå å opprette et nytt emne ang. dette, men prøver meg her først i tilfelle noen som titter innom kan gi meg et svar Jeg vet at man ikke skal røyke og ta betakaroten, men er det da nikotin + betakaroten som er farlig? Jeg lurer altså på hvorvidt man kan ta betakaroten om man snuser? Har diskutert dette med noen venninner av meg i det siste, og jeg finner ikke noe konkret svar på det noe sted på internett. På forhånd takk Edit: Ville bare legge til at dette ikke handler om å ta betakaroten for skjønnhetens skyld, men for å unngå hyppig og vond soleksem. Endret 29. april 2011 av Audrina
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. mai 2011 #15 Skrevet 2. mai 2011 Jeg lurer også på dette med betakaroten. Men det er fordi jeg vil bli litt brunere da Har aldri i hele mitt liv blitt brun på beina. Bare en gang fikk jeg et lite skille. Men ble fort borte igjen. Lurer derfor på om jeg skal prøve dette. Men er det sant at man blir veldig oransje? Noen som har bilde av noen som har blitt det? og hvor får man kjøpt det? Helst butikk (ikke nett).
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #16 Skrevet 3. mai 2011 Man blir ikke oransje så lenge man bruker betakaroten som er naturlig framstilt. Kjøpes på alle helsekostbutikker, og jeg vil påstå at det kun er på nettet man finner de som er syntetisk framstilt. Men det går jo an å spør en ansatt. Sunkost-merket har en bra en, ellers er solaray og biolife sine helt naturlige
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #18 Skrevet 4. mai 2011 Hvorfor ikke spise gulrøtter i stedet? Fordi man må spise 1 kg med gulerøtter hver dag, for at det skal tilsvare en pille betakaroten.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #19 Skrevet 4. mai 2011 ja, for ca 4 dager siden begynte jeg på betakaroten sunkost 3mg . jeg lurer veldig på når dette begynner å ta effekt ? jeg solte meg masse igår og har vært veldig flink til å gå ute og få sol på kroppen, men har ikke sett noe spesiell forskjell.. noen som har erfaringer om når det ca begynner og virke ? :-) takk for svar ! Hvor fort tror du egentlig slike piller tas opp av kroppen? Jobber selv på helsekost og jeg prøver alltid å forklare kundene at det ikke hjelper å ta betakaroten samme dagen man soler seg. Så fort klarer ikke kroppen ta opp betakaroten, og iallefall ikke nok til at det kommer til å virke fullt ut. Man skal ta en boks betakaroten i 3-4 uker (en boks inneholder nok til cirka en måneds tid) FØR eksponering av sol, en ny boksunder eksponering av sol og gjerne en ny boks ETTER at man er ferdig med soling. På denne måten får du den fulle effekten av betakaroten. De som hevder å ha merket forskjell etter en dag har jeg vanskelig for å tro, og mener at det bare er innbilling eller ren tilfeldighet.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 4. mai 2011 #20 Skrevet 4. mai 2011 Hvor fort tror du egentlig slike piller tas opp av kroppen? Jobber selv på helsekost og jeg prøver alltid å forklare kundene at det ikke hjelper å ta betakaroten samme dagen man soler seg. Så fort klarer ikke kroppen ta opp betakaroten, og iallefall ikke nok til at det kommer til å virke fullt ut. Man skal ta en boks betakaroten i 3-4 uker (en boks inneholder nok til cirka en måneds tid) FØR eksponering av sol, en ny boksunder eksponering av sol og gjerne en ny boks ETTER at man er ferdig med soling. På denne måten får du den fulle effekten av betakaroten. De som hevder å ha merket forskjell etter en dag har jeg vanskelig for å tro, og mener at det bare er innbilling eller ren tilfeldighet. Hei! Lurer på om det er for sent å begynne med det nå da? Må man ta før solingen begynner, eller bør man det for å få best effekt? Altså at man kan begynne nå selv om solsesongen så vidt har begynt. Men tar nok en stund før man merker noe da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå